Elektrikli araba için motor sayısı ve motor gücü nasıl hesaplanır!11!?

bu konuda bende alakadar oldum ve nette araştırmalarda baya bir çalışmalarla karşılaştım. yabancılardanda bizim yerli vatandaşlarımızdanda olumlu netice alan kişiler var. performans, güç, tork, basınç, hız konfor ve ihtiyaç duyulabilinecek çok şeyi (bilgisayarla kontrol-yazılım vs.) sistemlerine uygulamayı başarmışlar. videolarını test sürüşlerini gördüm. gayet stabil. ben videoları indirdim ama linkleri yerimlerinden silmişim. elektrikli araç yapımı diye aratılınca karşınıza bir çok çalışma çıkıyor. sakarya istanbul arasında çekilmiş hundai accent marka beyaz bir araba videosu denk gelirse mutlaka izleyin. ben daha sonra videosundan linkini alır eklemeye çalışırım. veya buraya ilave ederim. meraklıları için. hemde gurur kaynağımız. bu araç 100 km geçince kendi elektriğini kendi şarz edebiliyor. 3 üncü vitesle arabada 5 kişi yolcusuyla ve özellikle bagaj ağırlıkla doldurularak yokuş yukarı duran araba banamısın demeden rahatlıkla seri bir şekilde kalkış yapabiliyor. torku çok güzel. 170 km hıza ayarlanmış ve biz istesek 300 km yaptırabiliriz bu arabaya diyorlar. linki buluyumda ihtiyaç duyanlarda faydalabilsinler. videosu harici diskimde kayıtlı ve cep tel adres her şey var. ilk fırsatda ekleyeceğim.
 
bu konuda bende alakadar oldum ve nette araştırmalarda baya bir çalışmalarla karşılaştım. yabancılardanda bizim yerli vatandaşlarımızdanda olumlu netice alan kişiler var. performans, güç, tork, basınç, hız konfor ve ihtiyaç duyulabilinecek çok şeyi (bilgisayarla kontrol-yazılım vs.) sistemlerine uygulamayı başarmışlar. videolarını test sürüşlerini gördüm. gayet stabil. ben videoları indirdim ama linkleri yerimlerinden silmişim. elektrikli araç yapımı diye aratılınca karşınıza bir çok çalışma çıkıyor. sakarya istanbul arasında çekilmiş hundai accent marka beyaz bir araba videosu denk gelirse mutlaka izleyin. ben daha sonra videosundan linkini alır eklemeye çalışırım. veya buraya ilave ederim. meraklıları için. hemde gurur kaynağımız. bu araç 100 km geçince kendi elektriğini kendi şarz edebiliyor. 3 üncü vitesle arabada 5 kişi yolcusuyla ve özellikle bagaj ağırlıkla doldurularak yokuş yukarı duran araba banamısın demeden rahatlıkla seri bir şekilde kalkış yapabiliyor. torku çok güzel. 170 km hıza ayarlanmış ve biz istesek 300 km yaptırabiliriz bu arabaya diyorlar. linki buluyumda ihtiyaç duyanlarda faydalabilsinler. videosu harici diskimde kayıtlı ve cep tel adres her şey var. ilk fırsatda ekleyeceğim.

Bu yazıda bir kaç yazılanlarla çelişkiye düştüm. Yermek yada yazan arkadaşımızı rencide etmek amacında değilim. Sadece konuya eleştri getirmek istedim belirtmek isterim.

1- Hyundai accent araç kasa olarak çok ağır bir araç ve bu aracı 5 kişi ile yükleyip bagajınıda yükleyerek kaç kw motorla hareket ettiriliyor merak ettim.
2- Elektrikli bir araç kendi bataryalarını nasıl şarj ediyor bunu merak ettim
3- 170 km hıza nasıl bir motorla bu kasa araçta çıkıyor merak ettim ve 300 km hıza çıkabileceğini yazmışsınız

1- Elektrikli araç markaları malum elektriği mekanik güce çevirirken zaten sınırlı olan bir enerjiyi harekete çeviriyorlar o yüzden araç kasalarını mümkün olduğunca hafif yapmak için dizayn ediyorlar
2- Elektrikli bir araç düşünülürse sadece yokuş aşağı giderken enerji harcamaz ve ancak o zaman motorundan bir miktar Elektrik üretir bu zaman dışında 100 km hıza ulaştığında nerden elektrik üretiyorda kendini şarj ediyor ? Şakın şarj dinamosu demeyin harcadığınız enerjiden daha fazlasını üretemeyeceğiniz için yakıtı arttırmaktan başka bir işe yaramaz.
3- Bu kasa ve elektrikli motor ve bu kadar yükle bu hızlara erişilmesi biraz zor. Ki elektrikli bir aracın artı akü batarya grup yüküde var. Unutulmamalı.

Çelişkiye düştüğüm noktalar bunlar. İnternette bir çok fake videolar geziyor. Bazı şeylere kanmamak lazım. kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,174
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m
Geri
Üst