Elektrikli fırın elektrik kaçağı ve şase bağlantısı

Rezistansı yerine taktığınızda şaseyle arası açık devre olmalıydı 10 megaohm görmemeliydınız rezistans kalitesiz.

rezistans ısıtma yapıyorken yalıtkanlık daha da bozuluyor olabilir. yoksa 10 Mohm'u sabit kabul edersek problem yaratmaması gerektiğini düşünüyorum. tabii ölçüm megerle alınsa daha rahat konuşabilirdik. tavsiyem giriş klemensine toprak bağlantısının yapılması ve rezistansa giden enerji kablolarını sökülüp fırının tüm fonksiyonlarıyla çalıştırılmasıdır. eğer KAKŞ atmıyor, rezistans bağlantılarını bağlayıp çalıştırdıktan sonra atıyorsa problem rezistanstan kaynaklanıyordur.
 
Her kısımın toprak ucunu ayırın.

Toprak kablolarını sıra ile bağlayıp enerji vererek denemeler yapın.

KAKR'ni attıran toprak bağlantısı arızalı kısımdır.
 
Olcumde rezistansin kendi sasini kullanmaniz gerekir. Fotoyu yeni gordum giris klemensine toprak terminalini mutlaka baglayin. rezistansda toprak soketi veya baglanti civatasinin olmamasi onu ureten kisi veya firmanin sikintili oldugu anlamina gelir.
Ama yine de rezistansı sıkarken kullandığım vidalar onu bir miktar şaseliyordur diye düşünüyorum.
rezistans ısıtma yapıyorken yalıtkanlık daha da bozuluyor olabilir. yoksa 10 Mohm'u sabit kabul edersek problem yaratmaması gerektiğini düşünüyorum. tabii ölçüm megerle alınsa daha rahat konuşabilirdik. tavsiyem giriş klemensine toprak bağlantısının yapılması ve rezistansa giden enerji kablolarını sökülüp fırının tüm fonksiyonlarıyla çalıştırılmasıdır. eğer KAKŞ atmıyor, rezistans bağlantılarını bağlayıp çalıştırdıktan sonra atıyorsa problem rezistanstan kaynaklanıyordur.
Deneyeceğim.
Her kısımın toprak ucunu ayırın.

Toprak kablolarını sıra ile bağlayıp enerji vererek denemeler yapın.

KAKR'ni attıran toprak bağlantısı arızalı kısımdır.
Deneyeceğim.
rezistans ısıtma yapıyorken yalıtkanlık daha da bozuluyor olabilir. yoksa 10 Mohm'u sabit kabul edersek problem yaratmaması gerektiğini düşünüyorum. tabii ölçüm megerle alınsa daha rahat konuşabilirdik. tavsiyem giriş klemensine toprak bağlantısının yapılması ve rezistansa giden enerji kablolarını sökülüp fırının tüm fonksiyonlarıyla çalıştırılmasıdır. eğer KAKŞ atmıyor, rezistans bağlantılarını bağlayıp çalıştırdıktan sonra atıyorsa problem rezistanstan kaynaklanıyordur.
Eğer böyle bir sorun olursa aldığım yere götürüp ellerindeki diğer rezistansların şasesi ile içinin dirençlerine bakarak değiştirmelerini talep edebilirim. Önceden beri alışveriş yaptığım iyi bir esnaf. Sadece kafamı karıştıran bir konu var bozulan rezistansın üstünde 2011 yazıyordu. Bu yeni aldığımda 2009 yazıyor acaba bu bir sorun olur mu? Karanlık rutubetli bir depoda durmuyor mallar dükkanda raflarda ama? Ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
Eğer böyle bir sorun olursa aldığım yere götürüp ellerindeki diğer rezistansların şasesi ile içinin dirençlerine bakarak değiştirmelerini talep edebilirim. Önceden beri alışveriş yaptığım iyi bir esnaf. Sadece kafamı karıştıran bir konu var bozulan rezistansın üstünde 2011 yazıyordu. Bu yeni aldığımda 2009 yazıyor acaba bu bir sorun olur mu? Karanlık rutubetli bir depoda durmuyor mallar dükkanda raflarda ama? Ne dersiniz?

numaraların ne olduğu hakkında bi fikrim yok. depolama şartları hakkında da bi sey diyemeyeceğim. siz denemenizi yapın arıza rezistansa kalırsa değişim yaparsınız. diğer arızalanan rezistansları da aynı yerden temin ettiyseniz farklı bi yerlerden almayı da düşünebilirsiniz.
 
Hobi olarak arkadaş konu komşunun cihazlarını hayrına tamir ederim. Tecrübeyle sabittir bırakın 10 megaohmu 40 -50 megaohm bile görsen o rezistans patlaktır. Yani teorideki 1v = 1000ohm olayı hikaye. Standart ölçü aletleri zaten max 60 Mohm'a kadar ölçer. O yüzden izolasyon megeri gerekir.
Ben bu tip durumlarda rezistansı kesme tahtası üzerine koyar 220v veririm ve gövde ile toprak hattı arası gerilimi ölçerim. Direnç ölçümünde şase ile açık devre görmediğim her rezistans mutlaka gövdeye kaçak verir.
 
Hobi olarak arkadaş konu komşunun cihazlarını hayrına tamir ederim. Tecrübeyle sabittir bırakın 10 megaohmu 40 -50 megaohm bile görsen o rezistans patlaktır. Yani teorideki 1v = 1000ohm olayı hikaye. Standart ölçü aletleri zaten max 60 Mohm'a kadar ölçer. O yüzden izolasyon megeri gerekir.
Ben bu tip durumlarda rezistansı kesme tahtası üzerine koyar 220v veririm ve gövde ile toprak hattı arası gerilimi ölçerim. Direnç ölçümünde şase ile açık devre görmediğim her rezistans mutlaka gövdeye kaçak verir.

üstadım rezistansın problemli olduğu konusunda hemfikiriz. gövdeye kaçağın KAKŞ'yi açtıracak yeterlilikte olmayabileceği ihtimalini düşünerek ihtiyatlı bi cevap yazdım. sizce bahsi geçen rezistansı megerle 250V-500V kademelerinde test edilse 1 Mohm ve altında bi değer alma ihtimali hiç yok mudur? örneğin megerin direnç ölçüm aralığı standart avometreyle aynı olsun ve sınırı 60 Mohm kabul edelim. megerden alınan izolasyon direnci avometreden alınan dirençle her şartta aynı mı olur?
 
Son düzenleme:
Rezistansın üstünden şase alarak bacaklarından aldığım ölçümde 35 Mohm ile 40 Mohm civarı bir değer aldım. Yavaşlayarak da olsa değer artıyor ama max 42 Mohm olur diye düşünüyorum. Sizlerden anladığım kadarıyla rezistans patlak ısınınca da benim kendi fark ettiğim kadarıyla bu direnç azalıyor. Bu sebeptendir ki ilk başta KAR atmıyor 1-2 dk sonra atıyor.

Öylesine yukarıda söylediğiniz bir iki testi daha yapacağım ardından bayramdan sonra aldığım yer ile irtibata geçeceğim. Bir önceki ustada da aynı problem olmuş ki o da toprak hattını bağlamadan gitmiş.

Doğru bir yaklaşım değil ama ampul testi yanmayınca bir deneme yaptım çok hızlı bir şekilde sağ elimle şaseye değdim. Elektrik, terlikli veya terliksiz çarpmadı. Bu da sanırım kaçak ile aramdaki direncin çok yüksek olmasından kaynaklanıyor. Ben yine de düzgün bir tanesi ile değişim talep edeceğim. Hatta ölçüm aleti ile almaya giderim.

Burada bana yardım eden bütün ustalarıma, büyüklerime teşekkür ediyorum. Bayramınız kutlu olsun.
Daha sonra gelişmeleri yine buraya yazarım.
 
27:27 Diyafram

Şofben Rezistans/Diyafram/swiç/ Nasıl sökülür,ÖLÇÜLÜR,Kireç temizleme?

 
Satıcı direkt hiç uzatmadan yenisi ile bendeki rezistansı değiştirdi. Alırken ölçüm de yaptım şasesi ile içi arasında herhangi bir direnç değeri yoktu. Eve getirip denedim. Sonuç yine aynı KAR attı. Çıkardım ölçtüm rezistansın içi ile şasesi arası direnç aynı iade ettiğim gibiydi sanırım yeni alınca 1-2 dk ısındığında bu kaçağı yapıyor. Eskiden değiştiren ustada da aynı durum olmuş bana denk gelen rezistanslar hep böyleydi ya da genel yaşanılan bir üretim hatası mı bilemedim. Daha sonra yine başka bir satıcıdan rezistans temin edip değiştirmeyi düşünüyorum. Şimdilik yıllardır çalıştığı gibi toprak hattı bağlı olmaksızın çalışıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,270
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst