Merhaba. Bence en fazla 60 A-h, 12 volt starter akülerini takıp sürekli kullanın. Örneğin eski aracımda (1.4 GTE broadway, 72 BG) 72 A-h (duble) akü alternatörü biraz zorlamış, 60 A-h ise hiç zorlamamıştı. Yeni Symbol'de de ayni kararlılıkla 60 Aıh, 12 volt starter Mutlu akülerini sürekli kullanıyorum, sıcakta, kışta marşın basmama, şarşsız kalma problemi hiç yok. Brodway'le 35 Ah, Yeni Symbol'de ise 40 A-h, 12 volt kapasiteli fabrika çıkışlı teslimle bu aküleri alıp bana göre amper-h kapasiteleri düşük (özellikşle kış için ve fazla binilmediğinde kendiliğinden olan deşarj sıkıntıları yüzünden) olduğundan her ikisinde de (süper benzinli olan) 60 A-h 'liği sürekli olarak kullandım. Broadway'i 26 sene, Yeni Symbol'ü (12,16V, 75 BG) 4 şubat 2014'den beri 60 A-h'lik akülerle sürekli kullanıyorum. Bu yüzden de zaten. 60 A-h'liği kesinlikle size öneriyorum.
Bu seçimler aslında şarj alternatörünün volt, amper etiketine göre seçilmiş akül amperajları şeklinde olmalıdır. Araçta 14 volt, 55 A'lık bir alternatör (broadway'deki gibi) kullanılmışsa 55 A-h'lik akü standrartta olmadığından en uygun ve alternatörü üzüp fazla yormayacak olan 60 A-h'liği kullanırsınız. En uygun seçim kendi tecrübelerimle sabit oarak bu şekilerdeydi ve arabayı ilk çalıştırmada en küçük kötü sürprizlerle pek karşlaşmadım. (Araç içinde, araç çalışmıyor iken olan aşırı kaçakların haricinde)
Yine de en son karar mutllaka sizindir..Ben sadece kendi deneyimlerimle alternatör/akü amper-h ilişkisini size kısaca özetledim. Kolay gelsin.