Asenkron motorlarda anma akımı

yine birlikte düşünüp sorgulayalım mı?!

asenkron motorların kalkış akımı boşta veya yükte olmasına göre değişir mi?
 
yine birlikte düşünüp sorgulayalım mı?!

asenkron motorların kalkış akımı boşta veya yükte olmasına göre değişir mi?
Kalkış akımından kastınız n=0 d/dak' da çektiği ilk akım ise yükten bağımsız olmalı. T veya L tipi eşdeğer devreye göre çekilen akım sadece devir sayısına bağlıdır.

Yükteki motora elimize pensampermetre alıp baktığımızda devirlenme süresi uzun olduğu için kalkışta daha fazla akım çekiyormuş gibi geliyor.
 
Kalkış akımından kastınız n=0 d/dak' da çektiği ilk akım ise yükten bağımsız olmalı. T veya L tipi eşdeğer devreye göre çekilen akım sadece devir sayısına bağlıdır.

Yükteki motora elimize pensampermetre alıp baktığımızda devirlenme süresi uzun olduğu için kalkışta daha fazla akım çekiyormuş gibi geliyor.

aslında inrush akım ölçümü bağlamında sormuştum ama anma devrine ulaşıncaya kadar geçen zaman aralığında neler olduğu da önemli.

motor -mili- boşta çalıştırıldığında rotor anma devrine çok kısa bi sürede ulaşacaktır. yükte ise rotorun yol alma süresi uzayacağı için anma devrine daha geç ulaşacaktır.

asenkron motorlarda kalkış akımı yükle değişmez. gerek inrush akımın ölçüldüğü zaman aralığındaki RMS değer gerekse de aynı zaman aralığındaki tepe değer motorun boşta veya yüklü olmasıyla çok değişmez.
 
aslında inrush akım ölçümü bağlamında sormuştum ama anma devrine ulaşıncaya kadar geçen zaman aralığında neler olduğu da önemli.

motor -mili- boşta çalıştırıldığında rotor anma devrine çok kısa bi sürede ulaşacaktır. yükte ise rotorun yol alma süresi uzayacağı için anma devrine daha geç ulaşacaktır.

asenkron motorlarda kalkış akımı yükle değişmez. gerek inrush akımın ölçüldüğü zaman aralığındaki RMS değer gerekse de aynı zaman aralığındaki tepe değer motorun boşta veya yüklü olmasıyla çok değişmez.
İlk kalkış akımı değişmez, sizin de belirttiğiniz gibi.

Ancak kalkış süresi motor milindeki yükün kütle ataletinin büyük olması durumunda uzun olacaktır. Bu da şebekeden daha fazla elektrik enerjisi çekilmesi demek (akım değil). Tabii olarak yüklü motorun kalkışında motorun ve motora elektriği aktaran elemanların üzerindeki zorlayıcı etkileri daha güçlü olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst