Libelle marka elektrikli süpürgem var bir süre çalıştıktan sonra motoru kendi kendine duruyor. Motorun gücü süpürgenin kartındaki BTA12-600 triaktan geliyor. Motor durduğunda triak üzerindeki voltajı kontrol ettim gate ve A1 voltajı 220 civarında olmasına rağmen a2 voltajı 0 a düşüyor .
Bu kartın altında da devre olmali. A1 ve a2 yi kısa devre yapınca çalışıyor mu?
Alttaki devre gate i sürmüyor muhtemelen. Kartın besleme çıkışı 5 volt 12 volt geliyormu ilk basta bunu kontrol etmeli. Girişteki kapasitor bozulmuş olabilir.
Bu kartın altında da devre olmali. A1 ve a2 yi kısa devre yapınca çalışıyor mu?
Alttaki devre gate i sürmüyor muhtemelen. Kartın besleme çıkışı 5 volt 12 volt geliyormu ilk basta bunu kontrol etmeli. Girişteki kapasitor bozulmuş olabilir.
a1 ve a2 yi kısadevre yapınca çalışıyor . Gate gerilimi 220 volt motor dursa da gelmeye devam ediyor. Kartın altının da fotoğrafını ekledim. Giriş kondansatörünü söküp ölçerim birazdan.
a1 ve a2 yi kısadevre yapınca çalışıyor . Gate gerilimi 220 volt motor dursa da gelmeye devam ediyor. Kartın altının da fotoğrafını ekledim. Giriş kondansatörünü söküp ölçerim birazdan.
Gate voltajı 1.5 volt gibi küçük değer olmalı. AC 220 volt olmamalı. Ölçümde bir hata var sanırım. alttaki kontrol devresinin GND si ile gate arası ölçüm yapılmalı. AC hat ile gate bacağı değil.
Gate voltajı 1.5 volt gibi küçük değer olmalı. AC 220 volt olmamalı. Ölçümde bir hata var sanırım. alttaki kontrol devresinin GND si ile gate arası ölçüm yapılmalı. AC hat ile gate bacağı değil.
Ekledim devrenin alt kısmını.220v olduğu için ölçerken tırsıyorum biraz dairede kaçak akım koruma da yok maalesef.Alttaki devreden bir diyotun bacağından - aldım gate ucuna 7v dc geliyor.
Ekledim devrenin alt kısmını.220v olduğu için ölçerken tırsıyorum biraz dairede kaçak akım koruma da yok maalesef.Alttaki devreden bir diyotun bacağından - aldım gate ucuna 7v dc geliyor.
Bazen titreşimden kablo makarası temassızlığından veya filtre tıkanıklığı motordaki bir problemden fazla akım çekme sorunu da olabiliyor. Ayrıntılarda boğulup temel sebepleri göremeyebiliyoruz.
Devir (hız) kontrol kartlı tüm Elektrik süpürgelerinde triyak bir diyakla birlikte gate'inden tetiklenerek sürülür ve çoğu zaman diyaktaki iç bozulma triyağın gate'den sağlıklı olarak sürülmesinde aksaklıklara (çalışırken motorun aniden durması gibi) neden olabiliyor, forumda ayni sorunu diyaktan yaşayan bir üyemiz daha olmuştu. Triyağın gate'den tetiklenip çalışmasında herhangi bir sorun olsaydı triyak üniversal motoru hiç çalıştıramazdı, normal çalıştırırken bir problem olduğuna göre 40- 60 volt civarında ters bağlı ve volta hassas yarıiletken diyakta mutlaka bir iç sorun olmalı. Diyağın 40 - 60 volt civarında iletime geçmesi yüzünden multimetreyle 9 volt DC iç voltajı uygulanmasında ters yönlere sağlamlığından tam emin olunamaz, 60 volt ve üstü DC verilmesi gerekir ki bu sınır volt değerinden sonra her iki yönde bu volt eşiğinden sonra diak iletime geçebiliyor mu? Sorun bence direk diaktandır, bu nedenle sadece PCB'deki diak üzerinde ölçüm yapıp sağlamlığından emin olun veya buna odaklanın. Kolay gelsin.
Bazen titreşimden kablo makarası temassızlığından veya filtre tıkanıklığı motordaki bir problemden fazla akım çekme sorunu da olabiliyor. Ayrıntılarda boğulup temel sebepleri göremeyebiliyoruz.
kablosu makaralı değil. zaten kartında led var motor dursa da ledler yanmaya devam ediyor kablo ile alakalı bi problem göremedim filte benim de aklıma geldi temizledim , filtresiz çalıştırdım yine aynı.