ENH direkler arası mesafe tayini

zck07

Katılımcı Üye
Katılım
13 Şub 2019
Mesajlar
271
Puanları
56
Yaş
30
Konum
Antalya
Yeni kurulacak olan maden ocağının Elektrik ihtiyacını karşılamak üzere yaklaşık 2000m mesafeden ENH ile 400kVA trafoyu enerjilendirmek istiyoruz.ENH güzargahını kesin olmamakla beraber belirledik.Çok fazla da alternatifi olmayan bir yer zaten.Birkaç nokta hariç hattın büyük kısmı açı yapmayacak şekilde tarlaların arasından düz istikamette gidecek.Hattın 3xSwallow , 31,5kV 2.bölge olacağını düşünürsek, direk yerlerini belirlerken ekonomik ve güvenli olan direkler arası açıklığı haritacıya kaç metre olarak vermeliyiz?
 
ortalama 70 metre idealdır. Açı yapan yerlerde kafes direk kullanırsanız sıkıntı olmaz.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim.Demir veya beton direk arasında tercih yapmamız gerekirse hangi kriterleri göz önüne almalıyız.Tercihimizi hangisinden yana kullanmalıyız.(Tabi dağıtım şirketi belirtmez ise.)Fikrinizi öğrenmek isterim
 
Maden ocaklarında genellikle DEMİR direkler kullanılır çünkü arazi şartları onu gerektirir. Ayrıca memleket koordinatları dikkate alınarak DİREK ara açıklığı uzayabilir.
 
Yerleşim yerlerinden uzak olan kırsal kesimlerde direk mesafeleri 90 mt 120 mt arası uzayabilir lakin yerleşim yerlerinde 70 mt olması ileride oluşacak sorunların önüne geçecektir. Her zaman demir direkler işlevsel olarak tercih edilmektedir. Kullanım ve arıza durumlarında müdahele kolaylığı tanımaktadır.
 
yan profil çıkarmadan 70 v.b. rakam belirmek uygun olmaz bence. arazi yapısına göre yapmak gerekli.
Beton direk işçiliği zor ama uygun olacaktır, tabiki vinç girmesi arazi şartı sağlarsa olabilir. arazi dağlıksa demir uygun olacaktır.
 
Tarlaların arasından gidecek büyük kısmı.Yani 1500m eğimli ve kayalık arazi yok.Sadece maden ocağının kurulacağı yere hattı döndürdüğümüz kısımda kayalık ve sert zemin yapısı var diyebilirim.O da yaklaşık 300-400 metre. O zaman haritacı önce gidip yan profili çıkartacak.Biz yan profilden direk açıklığı belirledikten sonra haritacı tekrar gidip direk yerlerini işaretleyecek.Bu şekilde mi yapılıyor?
 
aynen, proje onaylanmadan sahada işlem yapmamanızı öneririm. yoksa sahayı proje uyarlamak zor olur. mesela hesabı kurtarmaz sonra direği sökmek zorunda kalırsınız.
 
1. Hat başı ve sonu arasında en uygun güzergah belirlenerek some (kırılma) noktaları sahada belirlenerek alımları haritacı tarafından yapılacak.
2. Bir someden sonraki someye doğru aplikasyon yapılarak GPS veya Total Station gibi cihazlarla hat ekseninden ve eksene 4 metre uzaklıktan sağ veya soldan (hangi taraf eksene göre yüksekse) alımlar yapılacak.
3. Bu alımlara göre Plan ve Profil çıkartılacak. Profilde eksenden alınan verilerle zemin eğrisi, yan profilden alınan verilerle de yan profil eğrisi oluşturulacak. Sağ yan profil kesik çizgi, sol yan profil nokta-nokta şeklinde gösterilecek.
4. Güzergahta bulunan ark, dere, H.İ., kanal, tarla sınırları, yollar, PTT hatları, Elektrik hatları, yerleşim yeri olmayan binalar vs. profil üzerinde yükseklikleri de yazılarak çizilecek, üzerlerindeki hava sahası YG Dağıtım Hatları Proje Teknik Şartnamesine göre taranacak, bu taralı alanlardan iletken sehimi geçmeyecek.
5. Bu engeller aynı zamanda profil tabanında bulunan plan kısmında gösterilecek.
6. Oluşturulan bu profile göre direk ve sehim şablonları atılarak direk yerleri ve tipleri belirlenecek. Direkler zemin eğrisine göre konumlandırılacak. İletken sehimi ise yan profil eğrisine göre atılacak. Toprak temas eğrisi yan profil eğrisi ile kesişmemelidir.
7. E.N. Hattına dair TEDAŞ Yetkisi Kapsamındaki Projelerin Onayına İlişkin Usul ve Esaslar yayınında belirtilen hesaplar ve paftalar hazırlanacak.

Büyük aralıklı hava hattı direkleri kullanılacaksa, ki profil oluşturduğunuza göre kullanılacak, buz yükü bölgesine ve arazi şartlarına göre direk aralıkları belirlenir. Profile bakmadan bir şey denemez. Ama düz bir arazide ekonomik açıklık, tip projenin ilgili buz yükü bölgesindeki ortalama açıklığına denktir diyebiliriz.
 
Aktarmış olduğunuz açıklayıcı,detaylı ve anlaşılır teknik bilgiler benim için çok kıymetli.Yardımlarınız için çok teşekkürler.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…