1. Hat başı ve sonu arasında en uygun güzergah belirlenerek some (kırılma) noktaları sahada belirlenerek alımları haritacı tarafından yapılacak.
2. Bir someden sonraki someye doğru aplikasyon yapılarak GPS veya Total Station gibi cihazlarla hat ekseninden ve eksene 4 metre uzaklıktan sağ veya soldan (hangi taraf eksene göre yüksekse) alımlar yapılacak.
3. Bu alımlara göre Plan ve Profil çıkartılacak. Profilde eksenden alınan verilerle zemin eğrisi, yan profilden alınan verilerle de yan profil eğrisi oluşturulacak. Sağ yan profil kesik çizgi, sol yan profil nokta-nokta şeklinde gösterilecek.
4. Güzergahta bulunan ark, dere, H.İ., kanal, tarla sınırları, yollar, PTT hatları,
Elektrik hatları, yerleşim yeri olmayan binalar vs. profil üzerinde yükseklikleri de yazılarak çizilecek, üzerlerindeki hava sahası YG Dağıtım Hatları Proje Teknik Şartnamesine göre taranacak, bu taralı alanlardan iletken sehimi geçmeyecek.
5. Bu engeller aynı zamanda profil tabanında bulunan plan kısmında gösterilecek.
6. Oluşturulan bu profile göre direk ve sehim şablonları atılarak direk yerleri ve tipleri belirlenecek. Direkler zemin eğrisine göre konumlandırılacak. İletken sehimi ise yan profil eğrisine göre atılacak. Toprak temas eğrisi yan profil eğrisi ile kesişmemelidir.
7. E.N. Hattına dair TEDAŞ Yetkisi Kapsamındaki Projelerin Onayına İlişkin Usul ve Esaslar yayınında belirtilen hesaplar ve paftalar hazırlanacak.
Büyük aralıklı hava hattı direkleri kullanılacaksa, ki profil oluşturduğunuza göre kullanılacak, buz yükü bölgesine ve arazi şartlarına göre direk aralıkları belirlenir. Profile bakmadan bir şey denemez. Ama düz bir arazide ekonomik açıklık, tip projenin ilgili buz yükü bölgesindeki ortalama açıklığına denktir diyebiliriz.