Merhaba.Aslında bu sorduğunuz sorunun cevabı ilk mesajınızda da gizlidir.Yani AEG marka 11602 model buzdolabınızın yedek parça & servis işlemlerini yapan ve yalnızca AEG yetkili servislerinden (Diğer tüm markaların tamir ve yedek parçasını temin eden ve satan tüm üniversal yetkilerden değildir) modelinizin orijinal kapı contasını satın alıp ya kendiniz takacak ya da serviste taktıracaksınız.Bunun başka bir çözüm yolu da yoktur.
Çünkü anlatımınıza göre de dolabınız son derecede düzgün ve sağlıklı çalışıyor.Sorun yalnızca eskiyen veya orijinal olarak takılmayan kapı contalarından kaynaklanıyor.Evaporatörde oluşan soğuk hava alt bölümlere inerken,dışardan sızıntıyla (Enfiltrasyon) giren sıcak hava buzluk (Evoparatör) bölümüne direk olarak da giderek (30-35 santigrat derecede hava) oradaki buza,kara yüzeyden temas edip,damlama şeklinde suyun erimesine,damlaların birikerek de oluşmasına neden oluyor gibi görünüyor.Contayı orijinali ile değiştirdiğinizde bu sorunun da tamamıyle düzelmiş olması gerekiyor.Buzdolabınızın kompresörü veya soğutma kısmıyla ilgili önemli bir sıkıntı eğer olmuş olsaydı,aşırı buzlanma,karlanma da mantıken hiç yapılamazdı şeklinde düşünülmesi de gerekiyor.
Buzdolabınız no-frost olmayıp,buzlanmayı,karlanmayı belirli periyotlarda içinde yer alan özel rezistansıyla eriten bir yapıda da olamadığından,en geç 3 hafta veya 1 ayda bir düzenli olarak fişinin çekilip,ayrıca defrost edilmesi,yani karlarının eritilmesi de gerekiyor.Bunu yapmayı aksatırsanız,buzun,karın ısı iletkenliği çok kötü olduğu,ayrıca soğuk havanın bu düzenli sirkülasyonunun da yayılmasını azaltacağından,buzdolabınızın soğutma verimi çok düşecek ve şebekeden bu şekildeki çalışmayla gereksiz olarak fazla akım bile çekilebilecektir.Kolay gelsin.