Bahsetmiş olduğunuz ses tamamen sürücünün tetikleme frekansı ile alakalı bir sestir.
Bu tetikleme (anahtarlama) frekansı ne kadar yüksekse bu seste o kadar azalır. Hatta 16kHz tetiklemede hiç ses duymazsınız diyebiliriz. Çünkü sürücünün çıkış akımı dalga formu tam sinüs'e gittikçe yaklaşır.
Ancak, bunun bir de dezavantajı vardır. Bu değer artırıldığında sürücü de güç kayıpları başlar, hatta bazı durumlarda sürücü hataya da geçebilir. Güç kayıplarının değerlerini sürücülerin kataloglarında bulabilirsiniz. Tetikleme frekansının yüksek olması güç kaybına yol açar dedik, ancak motoru çok daha kararlı ve ısınmadan çalıştırır. Yani çok daha verimli bir çalışma söz konusudur.
Yüksek tetikleme frekansı sürücü kaldırabildiği ölçüde tavsiye edilir.
Sürücü seçerken buna dikkat etmenizii de öneririm.
Düşük olmasının bir çok dezavantajı vardır, ama bu konu altında ona girmeye gerek yok diye düşünüyorum.
Saygılar,