@servetd Üstad uzmanıdir bu konuların.
@sami inci baba bir fikrin var mı konu hakkında?
@servetd Üstad uzmanıdir bu konuların.
@sami inci baba bir fikrin var mı konu hakkında?
arkadaşım hiç uğraşma çalışmaz dijital senkronda . boş yere cırmalama . - kw göasterebilir bu normaldir
diğer jeneratörle senkrondaysa bu jeneratöre doğru basıyordur .. ama analog ölçü kullanırsan sorunu çözersin . frekansmetrenin salınmaması normal olmazdı yani şimdi 2 jeneratör senkrondayken yükü beraber paylaşacaklar değilmi? kwat ve kwar paylaşımını yapacaklar.. bu durumda bizim 200 amper yükümüz var diyelim sitem stabil olduğunda frekansmetre çalışır normal bir şey yok gibi. iki jeneratör aynı anda yükü karşılar ve kaça ayalamışsan biz %50 ye % 50 ayarladık diyelim . 50 a 50 a paylaşırlar .
şimdi biz kw tı motordan kwarı alternatörden alıyorsak kw paylaşımını mecburen governorlae yapacağız .
yani mortorun yük alıp vermesi frekansla yapılır . bu noktada 100 amper yük birden verelim ne olur
iki makinede paylaştırma oranında yük almaya çalışır ama biz yükü amperle paylaşmayız kw la paylaşırız .
buda totalde 50 kw yapar tabi bu durumda ikisi ok gibi yükü birden alamaz ister istemez biri az biri fazla alacaktır . biri 30 kva biri 20 kva alsın nolacak yük stabil olana kadar iki jeneratörde yükü dengelemeye çalışcaktır . burada frekansları kısıp vereceklerki yük oradan buraya aksın . buda hali ile salınıma yol açacaktır . sen istiyorsunki dilli frekansmetre 50 de sabit kalsın öle bişi yok .49.5 ile 50.5 arasında max oynayacaktır buda normaldir .
eğer normal bina hastane olsa idi yada yükümüz sadece omik olsa idi bu bir nebze ayarlanabilirdi .
ama gemilerde durum biraz değişik çünki gemilerde çok sayıda küçük makine senkron yapılırki fuel eficenty. yani ekonomik yakıt sağlansın . senkronizasyonda amaç budur zaten . 2tane 1000 yerine 4 tane 500 kva yapmak daha sağlıklıdır hatta 8 tane 250 kva daha sağlıklıdır bölece elinde yük kademelerin olur.
konu o değil dönelim özünde . gemilerde kullanılan senkron dinamiği high dinamiktir .
3 çeşit yüke cevp verme tekniği vardır LOW DYNAMİC DYNAMİC HİGH DYNAMİC. gemilerde makineler ne zaman senkron çalışmaya ihtiyaç duyatrlar limanda neden çünki buyuk güçlere limanda boşaltma yükleme yapmak için ihtiyaç vardır . aksi halde makinelere pek gerek yoktur bir tane 250 kva yada 2tabne 250 kva yeter fazlası ile . ama limanda vinçler devreye girdiğinde bir sürü güç lazım tüm jeneratörler senkrona sokulur .
hali ile vinç çalıştığı andaki demerajı hatırı sayılır demerajdır budemerajada tüm makinelerin aynı anda cevap vermesini sağlayamazsın . ilaaki az biraz biri az alacak biri çok alacak ve sonra bunu frekansla dengelemeye çalışacaklardır . o arada frkansmetre oynayacaktır . aslında o max 50.2 ile 49.8 arasında olacaktır .
bu düzeltilebilir kazanç ayarları ile ama yeni nesil dijital kart olarak woodward deif yada comap kullanıyorsan . yok eski tip analog woodward yada gac(gowernor america corp) kullanıyorsan bu az sıkıntılı olabilir ayarlanırda çok uzamnı olmak lazım konunun bunlarda yoksa belki en eski sistem dropoperation yapıyorsan yük paylaştırma ünitesi olmadan tamamen manuel burda zaten bu salınımlar normal .. eğer bana kullandığın modulleri söylersen sana ayrlam yapacağın noktaları söyleyebilirim .
.