Frekansmetre salınım yapması

arkadaşım hiç uğraşma çalışmaz dijital senkronda . boş yere cırmalama . - kw göasterebilir bu normaldir
diğer jeneratörle senkrondaysa bu jeneratöre doğru basıyordur .. ama analog ölçü kullanırsan sorunu çözersin . frekansmetrenin salınmaması normal olmazdı yani şimdi 2 jeneratör senkrondayken yükü beraber paylaşacaklar değilmi? kwat ve kwar paylaşımını yapacaklar.. bu durumda bizim 200 amper yükümüz var diyelim sitem stabil olduğunda frekansmetre çalışır normal bir şey yok gibi. iki jeneratör aynı anda yükü karşılar ve kaça ayalamışsan biz %50 ye % 50 ayarladık diyelim . 50 a 50 a paylaşırlar .
şimdi biz kw tı motordan kwarı alternatörden alıyorsak kw paylaşımını mecburen governorlae yapacağız .
yani mortorun yük alıp vermesi frekansla yapılır . bu noktada 100 amper yük birden verelim ne olur
iki makinede paylaştırma oranında yük almaya çalışır ama biz yükü amperle paylaşmayız kw la paylaşırız .
buda totalde 50 kw yapar tabi bu durumda ikisi ok gibi yükü birden alamaz ister istemez biri az biri fazla alacaktır . biri 30 kva biri 20 kva alsın nolacak yük stabil olana kadar iki jeneratörde yükü dengelemeye çalışcaktır . burada frekansları kısıp vereceklerki yük oradan buraya aksın . buda hali ile salınıma yol açacaktır . sen istiyorsunki dilli frekansmetre 50 de sabit kalsın öle bişi yok .49.5 ile 50.5 arasında max oynayacaktır buda normaldir .
eğer normal bina hastane olsa idi yada yükümüz sadece omik olsa idi bu bir nebze ayarlanabilirdi .
ama gemilerde durum biraz değişik çünki gemilerde çok sayıda küçük makine senkron yapılırki fuel eficenty. yani ekonomik yakıt sağlansın . senkronizasyonda amaç budur zaten . 2tane 1000 yerine 4 tane 500 kva yapmak daha sağlıklıdır hatta 8 tane 250 kva daha sağlıklıdır bölece elinde yük kademelerin olur.
konu o değil dönelim özünde . gemilerde kullanılan senkron dinamiği high dinamiktir .
3 çeşit yüke cevp verme tekniği vardır LOW DYNAMİC DYNAMİC HİGH DYNAMİC. gemilerde makineler ne zaman senkron çalışmaya ihtiyaç duyatrlar limanda neden çünki buyuk güçlere limanda boşaltma yükleme yapmak için ihtiyaç vardır . aksi halde makinelere pek gerek yoktur bir tane 250 kva yada 2tabne 250 kva yeter fazlası ile . ama limanda vinçler devreye girdiğinde bir sürü güç lazım tüm jeneratörler senkrona sokulur .

hali ile vinç çalıştığı andaki demerajı hatırı sayılır demerajdır budemerajada tüm makinelerin aynı anda cevap vermesini sağlayamazsın . ilaaki az biraz biri az alacak biri çok alacak ve sonra bunu frekansla dengelemeye çalışacaklardır . o arada frkansmetre oynayacaktır . aslında o max 50.2 ile 49.8 arasında olacaktır .
bu düzeltilebilir kazanç ayarları ile ama yeni nesil dijital kart olarak woodward deif yada comap kullanıyorsan . yok eski tip analog woodward yada gac(gowernor america corp) kullanıyorsan bu az sıkıntılı olabilir ayarlanırda çok uzamnı olmak lazım konunun bunlarda yoksa belki en eski sistem dropoperation yapıyorsan yük paylaştırma ünitesi olmadan tamamen manuel burda zaten bu salınımlar normal .. eğer bana kullandığın modulleri söylersen sana ayrlam yapacağın noktaları söyleyebilirim .


.
sadece üstün körü anlattım abi arkadaş detaylı bilgi verebilirse daha net çözüme odakları fikirler üretilebilir. ama bu sadece gözlemin açıklması . böyle bir gözlem yapılmış . bunun oluş sebeplerini anlatamaya çalıştım . ama burda ne ölçü var nede kaç hz salındığı jeneratörlerin kaç kva olduğu birbirine kaç kw yük bastığı , hiç bişi yok. aslında belki bu değerler kabul edilebilir tolere edilebilir sınırlar içerisindedir . atıyorum 1000 kva cihazımız olsun boşta se3enkron olurken birbirlerine başta 25 kw 30 kw yük basmasının sakıncası yoktur tolere edilebilir önemi yoktur dikkate alınmaz ya birinin gerilimi 400 dür birinin 405 tir senkron oldumu sen bunu anlayamazsın barayı 400 görürsün ama bu reaktif yük yaratır reaktif yük basuyordur.. hemen zıplamamak lazım belki değerler tolere edilebilir değerler içerisindedir .
fikir vermek için detay bilmek lazım . arkadaş yeni gemici herhalde. yardım edelimde elimizde durumu teşhis edecek veri yokki tedavisi olsun ...

Böyle üstüne para versenizde ,bilen adamı bulamayacağınız bilgileri okuyunca , ayrı bir keyif alıyorum. Sağ olun var olun @servetd
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kac kw
sadece üstün körü anlattım abi arkadaş detaylı bilgi verebilirse daha net çözüme odakları fikirler üretilebilir. ama bu sadece gözlemin açıklması . böyle bir gözlem yapılmış . bunun oluş sebeplerini anlatamaya çalıştım . ama burda ne ölçü var nede kaç hz salındığı jeneratörlerin kaç kva olduğu birbirine kaç kw yük bastığı , hiç bişi yok. aslında belki bu değerler kabul edilebilir tolere edilebilir sınırlar içerisindedir . atıyorum 1000 kva cihazımız olsun boşta se3enkron olurken birbirlerine başta 25 kw 30 kw yük basmasının sakıncası yoktur tolere edilebilir önemi yoktur dikkate alınmaz ya birinin gerilimi 400 dür birinin 405 tir senkron oldumu sen bunu anlayamazsın barayı 400 görürsün ama bu reaktif yük yaratır reaktif yük basuyordur.. hemen zıplamamak lazım belki değerler tolere edilebilir değerler içerisindedir .
fikir vermek için detay bilmek lazım . arkadaş yeni gemici herhalde. yardım edelimde elimizde durumu teşhis edecek veri yokki tedavisi olsun
Kaç kw salınımyaptığı belli değil demissiniz bende zaten çok fazla demistim. 47- 52 arası oynuyor. Arabayla ara gazi yapar gibi. Dg ler 300kw. Diğer açıklamalarınız için teşekkürler. Ben dg panosu içindeki speed control karttan gain ve dropp ayari yapıp sabitlemeye çalışacağım. Ekşi kw normal demissiniz. Bence normal değil yeri geliyor 3 dg aynı anda paralel yapıyorum. 2 si normal gösterirken bir tanesi sürekli eksiye gidiyor. Neyse yine de sağolun. Ben bir şekilde çözerim artık. Teşekkürler
 
Kac kw


Kaç kw salınımyaptığı belli değil demissiniz bende zaten çok fazla demistim. 47- 52 arası oynuyor. Arabayla ara gazi yapar gibi. Dg ler 300kw. Diğer açıklamalarınız için teşekkürler. Ben dg panosu içindeki speed control karttan gain ve dropp ayari yapıp sabitlemeye çalışacağım. Ekşi kw normal demissiniz. Bence normal değil yeri geliyor 3 dg aynı anda paralel yapıyorum. 2 si normal gösterirken bir tanesi sürekli eksiye gidiyor. Neyse yine de sağolun. Ben bir şekilde çözerim artık. Teşekkürler
ozaman governor ayarlarını yapacaksın . motorun markası ne ? süren kartın markası ne
 
ozaman governor ayarlarını yapacaksın . motorun markası ne ? süren kartın markası ne
şimdi 57 42 nerede dediniz anlamadım? ben 1000 kvada normal dedim 300 kva nerede yazdınız onuda görmedim bu aralar salaklaştım sanırım 2 sayfa bişi var ordada heç bilgi yok .. ha eğer öle yapacağınuzu düşünüyorsanız öle yapın .. ama son olarak yazayımda vebal bende kalmasın ..
senkronizasyonun can damarı akım trafolarıdır bütün işlem ve operasyon akım trafosu üzerinden yapılır . çünki senkrona girdiğiniz zaman tüm frekans ve gerilimler aynı olur . sadece özel çok özel alternatörlerde çok çok özel alternatörlerde ölçü için ayrı 3 sipirlik sargı olur ama onun kumandada bir fonksiyonu yoktur o sadece sağlama için kullanılır .
şimdi yapmanı gerekenleri anlatıyorum .
1. adımımız akım trafolarının sağlamlığından emin olmak . o iş tamamsa gerisi çocuk oyuncağı .
jeneratörleri tek tek aynı yüke verin ve hepsinde kw ve kwar değerlerinin aynı olduğundan emin olun ..
ondan sonra tüm jeneratörlerin manuel olarak senkronda değilken 51 hz e çıktığını yada 49 hze düştüğünü tespit edin .
bu işlemde tamamsa yani jeneratörlerimizin governorlerinin çalıştığından amin olun. çalışıyorsa burda senkron adımlarında sıkıntı var demektir .
birisi diğerinden hızlı çalışıyordur yada diğeri yavaş çalışıyordur. olması gereken ayar saniyede 0.02 hz saniye ayardır yani hepsinin aynı adımı attığından emin olun. yapana kadar gaini açın.
sizin sorunuz speed yada dropta değil onla oynamayın gain ayarlanabilir . jeneratörrleri tek tek çalıştırın
motor hunting yapana kadar ( avlanmaya vınvın vıııın vınnn ) yapana kadar saat yönüne çevirin . motor ara gazı verdikten sonra saat yönünün tersine stabil olana kadar kısın. stabil olduğu yerden 3 dakika daha saat yönünün tersine çevirin bırakın orda. dropları yük paylaşım hattınız varsa sıfır yapın ilk başta manuel senkron yapmıyorsanız. yük paylaştırıcı ve senkronizeriniz varsa . dropu sıfır yapın .. yada hepsinde aynı olduğundan emin olun dropu öyle göz kararı yapamazsınız
drop yük paylaşım sistemi olmayan manuel uzaktan yük paylaşmak için kullanılan bir operasyon yöntemidir . yük paylaşım üniteniz yoksa manuel senkron yapıyorsanız her jeneratör yüklendikçe aşağı doğru bir eğilim gösterecektir böylece entrkonektede bulunan tüm jeneratörler barajlar herkes kendini buna göre ayarlayacaktır. daha önce bunla alakalı yazdığım yazıyı okuyun . yane normalde 51,5 hzle başlayan sisteme giren bir jeneratör 1000 kva olsun %100 yüke girdiğinde %3 dropla türkiyede kullandığımız ölçü budur tam yükte 50 hze gelecektir . yarım yükte beklenen 50.7 olması beklenir atıyorum burdan türkiyenin heryerinden hatta giren jeneratörlerin eşit yük aldığını yük paylaştığını hesaplayabiliriz . bu şuna benzer
elimizde 200 kva 500 kva ve 5 mva jeneratör olduğunu düşünelim örnek olsun deye anlaşılır olsun deye gemi değilde anlaşılır olması bakımından enterkonnekte sitem yaptığımız düşünelim bunların biri edirnede biri karsya biri sinopta olsun . mantık şöyle çalışır bunları denizde birrer duba olarak düşünün küçük orta buyuk 200 litrlik 500 litrelik ve 5000 litrelik . bunlardan yapmasını istediğimiz davranış yükü oranlarında suya batmasıdır . yane 200 litrelik dubaya 100 litre su doldurduğunuzda dubanın yarıya kafdar batması lazım 500 litrelik dubaya 250 litre su doldurduğımuzda yarıya kadar batması lazım . 5000 litreliğede 2.500 litre doldurduğumuzda batması lazım yarısına kadar burdanda anlıyoruz ki evet sistemdeki yüklerimizi tüm jeneratörler kendi güçleri oranında yarısını alıyorlar .. 200 litrelik dubaya 100 litre doldurduğunda duba ağzına kadar batıyorsa burda sorun vardır . drop ayarını speed karttan değilde load shrer ünitesinden yapmanızda fayda vardır . speed karttan yapmanızda şöyle bir sıkıntı doğabilir şimdi yük paylaştırma ünitesi yükü eşit paylaştırmak için frekansı ayarlamaya çalışacaktır . bu esnada speed kartta drop olduğu için speed kart düşme eğilimine girecektir verdiğiniz drop miktarında aşağı salınacaktır ama speed kart bunu yukarı çıkarmaya çalışacaktır . bu küçük güçlü makinelerde pek sıkıntı çıkarmaz ama buyk güçlerde problem yaratabilir .
son olarak makinelerin yük paylaştırma üniteleri manuelse yük paylaşma hattının sağlam olduğundan emin olun bu genelde 2x 1.5 twisted kablodur . gac ve barbar colmanda twist olmasına gerek yoktur woodwarda vardır . bunun çalışma sistemi de uzundur sonraki mevzu yanlız bu hat jeneratörün şalteri aktif olduğu zaman birbirine bağlanır .
bunlar gac(governor america corprationda ) 3023534 nolu parça için 10 11 nolu klmenslerdir .
barbar colmanda ve woodwardda farklıdır gemilerde genelede cummins olduğu için gacı yazdım.

yok elektronik ünite üzerinden senkronize oluyorsan yük paylaştırınıcın aşağıdakilerden biri ise bunlar can bus üzerinden haberleşir hepsinin haberleştiğinden emin ol
a:woodward. için sonraki sayfa ----senkronoskop---- multi ünit açtığında 3 jeneratörün haberleştiğini görürsün
b DEİF : UTİLİTY SOFTWAREDEN APLİCATİON MANEGERİ AÇTIĞINDA TÜM PLANTI GÖRÜRSÜN TÜM JENERARÖLERİ ORDA görmelisin
C comapta aşağı oklara gelip izlene değerlerde can 16 can 32 vardır her jeneratör 1 olarak gösterilir eğer sıra ile numaralanmışsa 1110000000000 olarak görmen gerekir .
deepseada dse softwareden scadaya bağlanacan bakacan
bunlarda sağlamsa bakacağız...
ister bunlara uyarsınız ister kendiniz yaparsınız ister benden gdaha iyi bilen birine sorarsınız . bulursanız
.
diyorum polemik yapmıyım yapmıyım yapmıyım ama neden bilmiyorum ciddi anlamda gerizekalı olduğuma an itibarı ile karar verdim...
 
şimdi 57 42 nerede dediniz anlamadım? ben 1000 kvada normal dedim 300 kva nerede yazdınız onuda görmedim bu aralar salaklaştım sanırım 2 sayfa bişi var ordada heç bilgi yok .. ha eğer öle yapacağınuzu düşünüyorsanız öle yapın .. ama son olarak yazayımda vebal bende kalmasın ..
senkronizasyonun can damarı akım trafolarıdır bütün işlem ve operasyon akım trafosu üzerinden yapılır . çünki senkrona girdiğiniz zaman tüm frekans ve gerilimler aynı olur . sadece özel çok özel alternatörlerde çok çok özel alternatörlerde ölçü için ayrı 3 sipirlik sargı olur ama onun kumandada bir fonksiyonu yoktur o sadece sağlama için kullanılır .
şimdi yapmanı gerekenleri anlatıyorum .
1. adımımız akım trafolarının sağlamlığından emin olmak . o iş tamamsa gerisi çocuk oyuncağı .
jeneratörleri tek tek aynı yüke verin ve hepsinde kw ve kwar değerlerinin aynı olduğundan emin olun ..
ondan sonra tüm jeneratörlerin manuel olarak senkronda değilken 51 hz e çıktığını yada 49 hze düştüğünü tespit edin .
bu işlemde tamamsa yani jeneratörlerimizin governorlerinin çalıştığından amin olun. çalışıyorsa burda senkron adımlarında sıkıntı var demektir .
birisi diğerinden hızlı çalışıyordur yada diğeri yavaş çalışıyordur. olması gereken ayar saniyede 0.02 hz saniye ayardır yani hepsinin aynı adımı attığından emin olun. yapana kadar gaini açın.
sizin sorunuz speed yada dropta değil onla oynamayın gain ayarlanabilir . jeneratörrleri tek tek çalıştırın
motor hunting yapana kadar ( avlanmaya vınvın vıııın vınnn ) yapana kadar saat yönüne çevirin . motor ara gazı verdikten sonra saat yönünün tersine stabil olana kadar kısın. stabil olduğu yerden 3 dakika daha saat yönünün tersine çevirin bırakın orda. dropları yük paylaşım hattınız varsa sıfır yapın ilk başta manuel senkron yapmıyorsanız. yük paylaştırıcı ve senkronizeriniz varsa . dropu sıfır yapın .. yada hepsinde aynı olduğundan emin olun dropu öyle göz kararı yapamazsınız
drop yük paylaşım sistemi olmayan manuel uzaktan yük paylaşmak için kullanılan bir operasyon yöntemidir . yük paylaşım üniteniz yoksa manuel senkron yapıyorsanız her jeneratör yüklendikçe aşağı doğru bir eğilim gösterecektir böylece entrkonektede bulunan tüm jeneratörler barajlar herkes kendini buna göre ayarlayacaktır. daha önce bunla alakalı yazdığım yazıyı okuyun . yane normalde 51,5 hzle başlayan sisteme giren bir jeneratör 1000 kva olsun %100 yüke girdiğinde %3 dropla türkiyede kullandığımız ölçü budur tam yükte 50 hze gelecektir . yarım yükte beklenen 50.7 olması beklenir atıyorum burdan türkiyenin heryerinden hatta giren jeneratörlerin eşit yük aldığını yük paylaştığını hesaplayabiliriz . bu şuna benzer
elimizde 200 kva 500 kva ve 5 mva jeneratör olduğunu düşünelim örnek olsun deye anlaşılır olsun deye gemi değilde anlaşılır olması bakımından enterkonnekte sitem yaptığımız düşünelim bunların biri edirnede biri karsya biri sinopta olsun . mantık şöyle çalışır bunları denizde birrer duba olarak düşünün küçük orta buyuk 200 litrlik 500 litrelik ve 5000 litrelik . bunlardan yapmasını istediğimiz davranış yükü oranlarında suya batmasıdır . yane 200 litrelik dubaya 100 litre su doldurduğunuzda dubanın yarıya kafdar batması lazım 500 litrelik dubaya 250 litre su doldurduğımuzda yarıya kadar batması lazım . 5000 litreliğede 2.500 litre doldurduğumuzda batması lazım yarısına kadar burdanda anlıyoruz ki evet sistemdeki yüklerimizi tüm jeneratörler kendi güçleri oranında yarısını alıyorlar .. 200 litrelik dubaya 100 litre doldurduğunda duba ağzına kadar batıyorsa burda sorun vardır . drop ayarını speed karttan değilde load shrer ünitesinden yapmanızda fayda vardır . speed karttan yapmanızda şöyle bir sıkıntı doğabilir şimdi yük paylaştırma ünitesi yükü eşit paylaştırmak için frekansı ayarlamaya çalışacaktır . bu esnada speed kartta drop olduğu için speed kart düşme eğilimine girecektir verdiğiniz drop miktarında aşağı salınacaktır ama speed kart bunu yukarı çıkarmaya çalışacaktır . bu küçük güçlü makinelerde pek sıkıntı çıkarmaz ama buyk güçlerde problem yaratabilir .
son olarak makinelerin yük paylaştırma üniteleri manuelse yük paylaşma hattının sağlam olduğundan emin olun bu genelde 2x 1.5 twisted kablodur . gac ve barbar colmanda twist olmasına gerek yoktur woodwarda vardır . bunun çalışma sistemi de uzundur sonraki mevzu yanlız bu hat jeneratörün şalteri aktif olduğu zaman birbirine bağlanır .
bunlar gac(governor america corprationda ) 3023534 nolu parça için 10 11 nolu klmenslerdir .
barbar colmanda ve woodwardda farklıdır gemilerde genelede cummins olduğu için gacı yazdım.

yok elektronik ünite üzerinden senkronize oluyorsan yük paylaştırınıcın aşağıdakilerden biri ise bunlar can bus üzerinden haberleşir hepsinin haberleştiğinden emin ol
a:woodward. için sonraki sayfa ----senkronoskop---- multi ünit açtığında 3 jeneratörün haberleştiğini görürsün
b DEİF : UTİLİTY SOFTWAREDEN APLİCATİON MANEGERİ AÇTIĞINDA TÜM PLANTI GÖRÜRSÜN TÜM JENERARÖLERİ ORDA görmelisin
C comapta aşağı oklara gelip izlene değerlerde can 16 can 32 vardır her jeneratör 1 olarak gösterilir eğer sıra ile numaralanmışsa 1110000000000 olarak görmen gerekir .
deepseada dse softwareden scadaya bağlanacan bakacan
bunlarda sağlamsa bakacağız...
ister bunlara uyarsınız ister kendiniz yaparsınız ister benden gdaha iyi bilen birine sorarsınız . bulursanız
.
diyorum polemik yapmıyım yapmıyım yapmıyım ama neden bilmiyorum ciddi anlamda gerizekalı olduğuma an itibarı ile karar verdim...
Son cümleyi yazmasaydın iyiydi servet hoca.
 
Son cümleyi yazmasaydın iyiydi servet hoca.
ben bu konuya nereden girdim ? neden girdim anlamaya çalışıyorum ? netekim aanlamadım . sonra konuyu yazan arakadaşın profiline baktım yeni üye. herzamanki tongaya düştüğümü anladım. anladın sen beni..bozmayacaksın töbeni bozmayacaksın. asla .
 
ben bu konuya nereden girdim ? neden girdim anlamaya çalışıyorum ? netekim aanlamadım . sonra konuyu yazan arakadaşın profiline baktım yeni üye. herzamanki tongaya düştüğümü anladım. anladın sen beni..bozmayacaksın töbeni bozmayacaksın. asla .
En iyi ayar sonuna kadar köklenmiş ayardir. Kesin çözüm.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,812
Kullanıcılar
450,918
Son üye
pratender

Yeni konular

Geri
Üst