Fren koruması

sansal54

Üye
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
118
Puanları
1
Yaş
40
Merhabalar,
Geçenlerde frenli bir motor kullandığımız makinada bir sorun yaşadık. Motor çalışırken fren saldığı için motor yandı. Frenin salmasının sebebinin de kullandığımız yarım dalga doğrultucu hazır devresinin bozulmasından kaynaklandığını farkettik. Motor çalışırken frenin salması durumunda motorun yanmasını önleyecek nasıl bir tedbir alabiliriz?
Teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
akımı izlyen bir devre yapıp motor çalışırken akım kesildimi kontaktörü devreden çıkarabilir.
veya firene mekanik siviç yapılabilir.
 
selam sansal54,

Öncelikle böyle bir durum oluşursa devreyi nasıl güven altına alabirimi konuşalım ,madem ki böyle bir risk var öncelikle motoru koruma altına alalım misal ;termik role veya motor koruma bu önlemleri aldıktan sonra freni devreye sokan veya çıkaran role,kont vs devre elemanının no veya nc kontaklarını kullanarak motorun sürülmesinde rol oynayan kontaktör veya yolvericiyi (inv. )vs bu kontaklar üzerinden sürün.
kolay gelsin
 
Sn. sansal54 Ne yaparızdan önce ne yapmamışızı sorgulamalıyız bence; Çünkü normalde daha önceden söz konusu motora termik röle ile koruma yapmış olmanız gerekirdi. Eğer termik koruma varsa bağlantısında veya ayarında bir sorun vardır. Yoksa frenin bırakmasıyla motor sıkışacak ve yüksek akım çekecektir. Bu durumda termik röle çok kısa sürede devreyi açarak motorun yanmasını önleyecektir.
Ama siz illaki fren bıraktığında haderimiz olsun diyorsanız. Mekanik aksamda uygun bir yere mekanik swich yada Proximity sensör monte ederek bir uygulama yapabilirsiniz...
 
Panoda motor için termik röle vardı. Ama termik atmadan sigorta attı. Bu arada motor yandı tabii. Hatta kontaktörün kontakları yapıştı.
 
Eğer bu şekilde ise, ve termiğin çalıştığından eminseniz, termik ayar sahanızı kontrol etmenizde fayda var. Selektivite de sorun var. ;)

Panoda motor için termik röle vardı. Ama termik atmadan sigorta attı. Bu arada motor yandı tabii. Hatta kontaktörün kontakları yapıştı.
 
Panoda motor için termik röle vardı. Ama termik atmadan sigorta attı. Bu arada motor yandı tabii. Hatta kontaktörün kontakları yapıştı.

Termik ayarınız doğru değil yada yanlış akım aralığında seçilmiş.
 
akımı izlyen bir devre yapıp motor çalışırken akım kesildimi kontaktörü devreden çıkarabilir.
veya firene mekanik siviç yapılabilir.

Neyin akımını izleyeceğiz?
 
selam sansal54,

Öncelikle böyle bir durum oluşursa devreyi nasıl güven altına alabirimi konuşalım ,madem ki böyle bir risk var öncelikle motoru koruma altına alalım misal ;termik role veya motor koruma bu önlemleri aldıktan sonra freni devreye sokan veya çıkaran role,kont vs devre elemanının no veya nc kontaklarını kullanarak motorun sürülmesinde rol oynayan kontaktör veya yolvericiyi (inv. )vs bu kontaklar üzerinden sürün.
kolay gelsin
peki rica etsem bu anlatmak istediğinizi nasıl yapabileceğimizi biraz açabilirmisiniz rica etsem
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,034
Kullanıcılar
452,395
Son üye
gkmeens

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst