Soycul arkadaşım çok güzel fren sistemini açıklamış ben şünü şlave etmek isteyorum.
Balatalı frenlemede fren sistemi AC Volt veya DC volt ikiside olur volt durumu ise bobin
sarımı ile belirlenir daha doğrusu freni imalat eden firmanın hesaplamalarına göre DC 12,24,
48,110,220.volt. ac 110,220,380 volt olarak yapılır
Frenlerde Bobinin içerisindeki nüve sac lavhaların birleştirilmesi ile yapılmışsa ac bobin veya
demir döküm olarak yapılmışsa dc bobin .
Fren bobinleri fren sisteminin yapısına göre Nüve yapısının hacmine göre Çalışma rejimine göre fren yaylarının basıncı gibi bircok faktörlere göre imalatcı firmanın yapısına göre değişir onun için kesin değer verilemez (yani senin sorun 380 volt Elektrik motorunun direnci kaç olur gibi )
ek olarak dc frenleme sistemleride vardır inverterin dc bara bölümüne takılacak dirençle ani durmalar yapılabilir sürücü durma anında motora dc voltaj verir
Arkadaşım burada bir yanlışını düzeltmek isterim bu anlattığın olayda sürücü motora dc voltaj vermez. Sürücü motoru durdurmak için voltajı ani olarak düşüreceğinden üzerinde bir yük oluşur bu yükü üzerinden boşaltmak içinde frenleme dirençleri kullanılır.eğer üzerindeki bu yükü boşaltamazsa sürücü korumaya geçer..
asenkron motorlarda veya dc motorlarda ac akımda çalışan frenlerde vardır.iş yerimizdeki motorlarda 3 fazlı frenler mevcuttur.ama genellikle dc fren sistemleri daha fazla kullanılıyor.