aradığımı sonunda buldum, teşekkürler....
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Soycul arkadaşım çok güzel fren sistemini açıklamış ben şünü şlave etmek isteyorum.
Balatalı frenlemede fren sistemi AC Volt veya DC volt ikiside olur volt durumu ise bobin
sarımı ile belirlenir daha doğrusu freni imalat eden firmanın hesaplamalarına göre DC 12,24,
48,110,220.volt. ac 110,220,380 volt olarak yapılır
Frenlerde Bobinin içerisindeki nüve sac lavhaların birleştirilmesi ile yapılmışsa ac bobin veya
demir döküm olarak yapılmışsa dc bobin .
 
slm arkadaşlar benim sorum 220 volt yarım doğrultulmuş bir fren kaç ohm olmalı lütfen cevap verin
 
Fren bobinleri fren sisteminin yapısına göre Nüve yapısının hacmine göre Çalışma rejimine göre fren yaylarının basıncı gibi bircok faktörlere göre imalatcı firmanın yapısına göre değişir onun için kesin değer verilemez (yani senin sorun 380 volt elektrik motorunun direnci kaç olur gibi )
 
ek olarak dc frenleme sistemleride vardır inverterin dc bara bölümüne takılacak dirençle ani durmalar yapılabilir sürücü durma anında motora dc voltaj verir


Arkadaşım burada bir yanlışını düzeltmek isterim bu anlattığın olayda sürücü motora dc voltaj vermez. Sürücü motoru durdurmak için voltajı ani olarak düşüreceğinden üzerinde bir yük oluşur bu yükü üzerinden boşaltmak içinde frenleme dirençleri kullanılır.eğer üzerindeki bu yükü boşaltamazsa sürücü korumaya geçer..
 
Işık marka vinçlerin 220 volt d.c fren sistemi yaklaşık 320 ohm. 0,45 bobin telinden 4.5 kg kadar tel kullanılıyor.
 
slm arkadaşlar bu balatalı frenleme sıstemınde fuko frenı ıle frenleme var bu konuda bılgısı olan varmı asenkron motorun fuko dc motor ıle frenlenmesı
 
peki arkadaşlar frenin bobini neden dc ile çalışır yani ac olmazmı

ac de olabilir..enerji kesildii zaman frenleme yapar...yani motor enerjisiyle paralel çalışır...motorun kontaktörünün üzerinden frenleme yapılabilir
 
asenkron motorlarda veya dc motorlarda ac akımda çalışan frenlerde vardır.iş yerimizdeki motorlarda 3 fazlı frenler mevcuttur.ama genellikle dc fren sistemleri daha fazla kullanılıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,155
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst