Güç kaynağı PCB çizimi Hk.

Aslında bahsettiğiniz sistem için bir mppt şarj cihazı ile akü şarj edip aküden kullansanız olmazmi 4 adet araba aküsü ve 48volt mppt yeterli olur çıkma araba aküleri bulup ucuza temin edilebilir yada aküleri şarj etmek için bir devre yapılsa daha kolay olur
 

Bu da mantıklı bir çözümdür mesela.
 
S.A. İyi çalışmalar Elimde(DC -48-54 volt 105 Amp/h) Çıkışlı MANWEL Güş kaynağım var .Bu çıkış voltajını ortalama 60 -105 volt a mosfet ler aracılığı ile yükseltebilecek bir elektronik devreye ihtiyacım var ( giriş Amper gücü 105 ) Çıkış amperi sabit olacak 105 Amp/h ) Bana yardımcı olabilirmisiniz.
S.A. İyi çalışmalar Elimde(DC -48-54 volt 105 Amp/h) Çıkışlı MANWEL Güş kaynağım var .Bu çıkış voltajını ortalama 60 -105 volt a mosfet ler aracılığı ile yükseltebilecek bir elektronik devreye ihtiyacım var ( giriş Amper gücü 105 ) Çıkış amperi sabit olacak 105 Amp/h ) Bana yardımcı olabilirmisiniz.
 

Siz Antalyadasiniz değil mi?
 
güzel insan, ben her ne kadar anlamasam da güç kaybı her zaman vardır. sizin o okuduğunuz 105 ampere kadar güç verebilirim demektir. 105 amper basarım/ veririm değildir. ve voltaj yükseldikçe amper düşer. bakınız sıfır kayıpla bir benzetme yapayım. 12 volt 100 amper güce sahip bir güç kaynağımız olsun. öyle veya böyle voltajı 24 volt yaptık amper değerimiz 50 amper olur. 48 volt yaparsak ta 12,5 ampere düşer. bileşenlerin güç kaybını sıfır olarak aldım ki bu da imkansızdır. siz boots up istiyorsunuz. voltaj kısmı olur amper kısmı olmaz. step down yaparsanız ki buradaki tepe çıkışınız 120 volt olmalı ki işe yarasın. ve bu devrelerde mutlaka amper ayarı yapılabilmeli .eğer hatam varsa zaten ustalarım beni düzeltirler. yani öteki pencereden bakmanız gerekiyor.
 
1. Güç kaynağını iki şekilde yapabirirsiniz, söylediğiniz akım ve gerilim için bir taransformatör kullanırsınız, istediğiniz güç 3.78 kW, kayıpları eklersek 4.16kW boyutlarında bir transformatör gerekir.

2. SMPS ile yapabilirsiniz. Bu akım ve gerilimi verecek ölçüde SMPS bulunabilir.

3. BLDC motor kullanacaksanız, bu motorların Start-Up akımını karşılayacak sistem zaten sürücünün içinde teknik olarak bulunur. Buna "Start-Up Current Adaptive Control" denir.
Ancak bir fikir vermek gerekirse BLDC motorlarda Start-Up akımı motorun normalde çektiği akımın 3 katı civarındadır.
AC motorlarda bu akım 8 kata kadar çıkabilmektedir.
Ayrıca bütün bu değerler üretici tarafından açıklanır, yani her motorunki aynı olmaz..

Ayrıca BLDC motoprun kalkış akımı süresi 200 mili saniyedir, bu birçok motor kontrol devresi tarafından karşılanır.
Zaten SMPS inizinde limitlerde olmaması gerekir yani, 70 amper verebilen SMPS bu şartlar gözetilerek 20 Amper çeken motorda kullanılabilir.

Yalnız doğaldır ki bu akımlarda SMPS yapmak ve veya BLDC Motor Sürücü yapmak tam bir bilgi ve profesyonellik gerektirir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…