Merhaba. Cevaplar;
1- 3 fazlı servo motorunuzun iç rotoru, sincap kafes yerine daimi mıknatıs rotorlu ise, rüzgarla türbin kanatları döndüğünde bu 3 fazlı sargılardan AC elektrik kolayca üretilebilir. Üretilen AC elektrik 3 fazlı köprü doğrultucudan (redresörle) DC akıma çevrilir. Servo motor kaç volt 3 fazlı AC ile çalışıyorsa ona uygun DC gerilimini böylece yaklaşık olarak elde edersiniz. Üretilen volt*amper=güç çıktısı normal rüzgarlarla türbin milinden çok düşük kalırsa servo motor mili girişinde devir artırıcı dişli sistemi veya kayış/kasnak sistemi kullanılabilir.
2- Sabit mıknatıs rotorlu bu servo motoru normal rüzgar şartlarında denediğinizde elde edilen voltaj 12 voltun çok üzerinde ise (24-36-48 volt DC ) bu çıkışa uygun ancak panel çıkış voltajınızı göz önüne alıp bu hibrit sistemdeki ayni akü sistemi için bunu düşündüğünüzde, her iki sistemi de ayni DC volt sistemiyle (12-24-36-48 volt DC sistemleri gibi) çalıştırmanız gerekir.
3- Söylediğiniz boost veya buck konverter topolojili iç dönüşüm sistemi, aslında MPPT tipindeki solar reg.’lerinin kendi iç yapısında zaten vardır, haricen yapmaya pek gerek yoktur. PWM esaslı reg.lerde ise bu iç dönüşüm yoktur. Akü voltajından düşük panel gerilimlerini, MPPT solar reg.’ler kendi içindeki buck-boost konverteriyle yükseltip aküye en uygun volt * amperde olan akü şarj akımını bu aküden önce sağlayabilmış olurlar.
4- Akü şarjı, türbinle olan bir şarjda boşa çıkıldığında veya gelen akü şarj akımını rüzgar şarj regülatörü kestiğinde, türbin kanatlarının abandone olmaması için frenlemek veya yavaşlatabilmek amaçlı bir direnç sistemi üzerinden, boşa çıkıp gelen akü şarj akımı burada harcanarak kıyılabilmelidir. Normalde aküler dolu değilken değil (Çünkü o zaman sn. rsimsek'in de belirttiği gibi bu kanatlarda bir frenlenme vardır) ancak akü tam dolup şarjdan kesildiğinde, bu kanatların yüksek devirlere çıkıp bozulmaması için bu sisteme de mutlaka gerek vardır. Kolay gelsin.