Merhaba.En başta panelle şarj kontrolcüsü (Regülatör) arasında sckhotty (Hızlı=bariyer) diyodunu kullanmadıysanız mutlaka kullanın.İnverterin ışıklarının yanması araba aküsünün kırmızı gösterge ışığıyla kokpitte uygun uyarı verip marşı hiç çevirmemesine çok benziyor,yani yeterli voltaj var ama amper yok bu akülerinizde.
Bunun bir sebebi gündüz şarj olan akünün hızlı (Bariyer) diyodu arada yoksa tekrar aküden geri boşalması şeklinde olabilir,panelin yönünün çok verimli olacak şekilde konumlandırılamaması veya akü devresinde aşırı boşalmaya neden olacak gözden kaçan sürpriz bir yük de bulunabilir.14 volt şarj sırasında ölçülen çok normal bir şarj değeridir,bu şarj işleminin iyi gittiğine (Regülatörün şarj çıkış akımında bir sorun olmadığının) işarettir.Ama akü devresi veya akünün kendisinde bir iç sorun (Gözlerinden bir veya birkaçında) varsa yeterli amper şarjının olmaması muhtemelen bundan da olabilir.Ayni kapasitedeki emsal başka bir aküyle denemenizle bu sonuç değişmemişse bu akü iç sorunu değildir.İnverterenizin iç yapısındaki bir elektronik bir elemandaki anlık sorun da kısa süreli bu çıkıştan sonra sürekli akım alınmasına hiç izin vermeyebilir.Akünün bu sağlamlık teyidinden sonra inverterin bizzat kendisi üzerinde durmanız da gerekebilir.Kolay gelsin.