Geleceğin Elektrikli Helikopteri

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,269
Puanları
3,256
Konum
BURSA
57mJaj.jpg


Çeşitli teknolojiler kullanarak değişik hava araçları üreten Alman merkezli bir teknoloji firması, dünyanın ilk elektrikle çalışan helikopteri Volokopter’i geliştirdi.

Helikopter ve drone’un bir araya getirilmesi fikri ile geliştirilen Volokopter,ayni anda birbirinden bağımsız hareket eden 18 pervanenin gücü ile hayli hızlı bir şekilde yükseliyor ve o sırada istenilen yönde ilerleyebiliyor.

Gücünü herhangi bir fosil yakıttan değil elektrikten alan helikopter,dünyanın hava kirliliğine sahip olmayan ilk yeşil helikopteri olarak lanse ediliyor. Havada kalabilmek için gereken enerjiyi ise motorlarındaki üçer adet bataryadan alıyor.

Üretiminde karbon fiber malzemelerden yararlanıldığı için sağlam ve hafif. Alman yasalarının havada pervaneli araç kullanma konusunda zorluk çıkarmasından dolayı ilk uçuş deneyi kapalı bir ortamda yapılan akıllı helikopter, aracın içindeki kontrol çubuğu ile veya dışarıdan uzaktan kumanda ile kontrol ediliyor.

İleride hızının 100 km/s olması ve 6500 fit yüksekliğe çıkabilmesi hedeflenen helikopterin satış fiyatının 340.000 dolar civarında olacağı belirtiliyor.

http://www.volocopter.com/index.php

Alıntıdır.Kaynak: Bilim ve Teknik, Aylık Popüler Bilim Dergisi, Şubat 2016, Yıl 49, Sayı 579, Sayfa 19, Tekno-Yaşam, Geleceğin Elektrikli Helikopteri
 
Gücünü herhangi bir fosil yakıttan değil elektrikten alan helikopter,dünyanın hava kirliliğine sahip olmayan ilk yeşil helikopteri olarak lanse ediliyor. Havada kalabilmek için gereken enerjiyi ise motorlarındaki üçer adet bataryadan alıyor.

Bu şekilde lanse edilmesi bence yanlış.

Elektriği elde etmek için ne kullanıyor? Bataryalarını nasıl şarj ediyorlar acaba merak ettim fosil yakıt kullanmadan güneş enerjisi ilemi çalışıyor acaba merak ettim. sanırım doğal gaz yada termik santralden gelen elektrikle şarj olmuyor dolaylı yoldan karbon salınımına neden olmuyor..
 
Evet,çok önemli bir noktayı da yakalamışsnız,ancak çok yanlış anlamışsınız,sn.Serkan_48; tam olarak o anlamda değil,yani aslında ilk olarak çalışan insanlı bir elektrikli helikopterdir,bunu ondan dolayı sarfetmişlerdir.Sözgelimi ilk elektrikli arabalar (EV) çıktığında bu ifade yine kullanılmıyor muydu,yanlış hatırlamıyorsam kullanılıyordu,çevreci,yeşilci,doğayı kirletmeyen otomobiller şeklinde kullanılıyordu bu tanımlama.

Bakın,buradaki bataryanın güneş enerjisiyle araba veya helikopter üzerinde panelle şarjı şart ve koşul da değildir aslında,başka yerde de şarj edilip yerine taşınıp konabilir.Yani buradaki asıl anekdot (anafikir) çevreyi benzin,dizel,içten yanmalı motor olmadan,egzoz vermeden, 0 emisyonla çevreyi hiç kirletmeden de çalışmasıdır.Wolsvagen'in bu konuda başı 2015'de apeyce de derde girip çok prestij kaybetti sn.Serkan_48, çok iyi de bildiğimiz üzere.Ama bataryayı şarj eden Elektrik,bir Panel şeklinde araba,uçak,deniz taşıtı,vb.tüm bu araçlar üzerinde olursa tabii çok daha güzel olur,taşıma/yerine monte edilme/birleştirilme derdi de hiç olmaz böylece.Kompozit malzemeleri daha çok artırıp daha hafif yaparlarsa ilerde bu da olur inşallah diyelim.

Ama burada egzoz çıkaran bir içten yanmalı motorun (Şu andaki tüm normal helikopterler de öyle çünkü,yanızca IHA denilen günümüzde iyice yaygınlaşan ve peynir ekmek gibi satılmaya başlanan,uygulama sahası gittikçe de artmaya başlayan tüm drone'ler li-iyon bataryalı elektrikle çalışıyor,o da ayrı adaptörle şarj oluyor,ayni bu Vodokopter'deki gibi) kullanılıp tercih edilmemesi yüzünden bu ifade kullanılmıştır,benim tam anladığım kadarıyla.

Son olarak elektrik üretimi konusunda Almanlar ya güneş ya da bir rüzgar türbinine bağlayarak bataryayı öyle şarj etmişlerdir diye düşünüyorum.Biogaz veya çöplerden elektrik elde eden santral veya jotermalle çalışan santral de yine olabilir.ama her halükarda da bu elektrik işletme özel maliyetleri dışında bedavaya da geliyor olmalıdır bence,baksanıza üzerine basarak yeşilcidir,çok çevreci dostudur diye boşu boşuna lanse etmiyorlar diye de düşünüyorum.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Evet doğru söylüyorsunuz ,

Ancak şöyle düşünüyorum. Bir termik santralde yakılan yakıttan HAREKET enerjisi elde ediliyor hareket enerjisi elektriğe ---- iletim hatlarından trafolardan geçiyor ve son noktada düşürücü trafolardan kullanıma geliyor. Sonra biz bu elektriği kimyasal enerjiye akülerde depoluyoruz sonra bu elektriği hareket enerjisine dönüştürüyoruz.

ÇEvrimi düşünürsek 4 - 5 kez enerji form değiştirerek kullanıma geliyor. Her değişimde verim kaybıda cabası. Ancak şu anki teknolojide bir helikopterde içten yanmalı motor kullanılıp direkt hareket enerjisine dönüştürülse diğer çevrimden daha verimli olur düşüncesindeyim.

Elektrikle çalışan helikopter için 1 birim hareket için toplam harcanan enerji direk içten yanmalı bir motorun harcayacağından daha fazlaya gelir gibi..

Neyse bu biraz muhalefet gibi konuşmak oldu ama en azından içimden geçenleri yazmak istedim.
 
Akşam geri dönüş yapamadan bu mesajınız gözümden kaçmış,dün bayağı da yazı yazmıştım çünkü.Hayır,muhalefet gibi de değil,çok çok doğrusunu yazmışsınız.Elektrik bu bataryada depolanıncaya kadar birçok ara dönüşümlerden biraz fazla geçiyor,örnğin benzetmek gerekirse direk 220 vac yerine ac-ac>dc-ac dönüşümle 220 vac'yi kullanmak gibi.Fosil yakıtlı motor sadece petrolden rafinajla ayrılıp uçak benzini,mazot,vb. kulanılır bir yakıta dönüşüp motora daha direk giriyor.Bu açıdan çok doğru.Kolay gelsin.
 
Yabancı belgeselde basınçlı hava ile giden mobilet yapıp orda da aynı noktaya vurgu yaptılar. Kullanılan enerji temiz ama onu elde etmek için klasik yakıtlar kullanılmakta, Elektrik olmuş sıkıştırlımış hava olmuş ... Dilerim ki çok yakın zamanda etkili yeşil enerji üretiminde ucuz yol bulunup yaygınlaşır.

İçten yanmalı motorlarda yakıt kısmen ısı olarak dönüşüp tamamen saf %100 olarak mekanik enerjiye dönüşmemekte maalesef aynı eski flamanlı ampuller gibi.
 
İnşallah daha ucuz yollar da bulunabilir,sürekli bu konuda çalışmalar var,sn.by lent.Söylediğiniz üzere içten yanmalı motorlarda benzinde daha düşük (% 27-28 civarı) ama türbo benzinli veya uçak gaz türbinlerinde ise biraz daha yüksek olabilir) dizelde daha fazla (% 39-40 civarı) diye eski bilgilerle de biliyorum.Dizelde süperşarj (Türbo) her zaman olduğundan verim de haliyle artıyor.Saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,798
Mesajlar
930,191
Kullanıcılar
452,591
Son üye
Ercan Akkaya

Yeni konular

Geri
Üst