arkadaslar araba dinamosuyla yapılabilir fakat nasıl?araba dinamoları normalde şönt dinamodur ve 1500 devir fılan ister.içinde üç fazlı cıkısı vardır ve içinde diyotlarla dogrultularak dısarıya + ve - olarak
Elektrik akımını verir.rotor ve statorden olusur rotorunda sargı vardır ee peki buraya kadar tamam da sorun devir sayısında,,,1500 devire kadar fılan cıkmayınca dinamo randımanlı calısmıyor kısacası işimize yaramıoyr bu haliyle.bunu modıfıye etmemız gerekiyordianamonun statoruna hiç dokunmuyoruz biizm işimiz rotorla.rotorda nüve var ve nüve iki parçadan olusmakta bobinlerde nüveye sarılı .yapmammız gereken nüveyi sökmek tabii ki bobinleri de ve ayrıca bilezikleri de, bilezikler bundan sonra işimize yaramayacak.nüveyı mılden ayırduktan sonra daha önce de dedıgım gıbı iki parcadır ve bobinlerin sarıldıgı yatak cıkıntılıdır biz burayı tornacıda düzlettiryoruz,tesviye ettiriyoruz yani.neden çünkü buraya neodyum mıknatıs takacagız,ring olması gerekir ebatları aşagı yukaru 6 cm çap 1,5 cm iç cap ve mıknatısın yuksekliği de 3 cm olacak.grade n40 yada daha daha yukarısı olabilir.hemen belirteyım bu özellikte bı mıknatısın fiyatı 100 tl den fazla,biraz masraflı yani.bir de mıknatısın manyetik yönü önemli ,manyetik yönü eksenden eksene olmalı (axial),neyse daha sonra bu neodyum mıknatısı rotorda bobinlerin bulundgu yere takıyoruz.bobinleri sökmüştük daha önce degil mi?mıknatısları ıyı bır yapıstırıcı ıle yapıstırsak iyi olur bıson vsss yapıstırıcılarla.daha sonra montajı yapıyoruz .dakikada 150-200 devirla 12 voltu rahat görebilecegınınzı umuyorum,akımıda en az bi 15 -20amper olacaktır .burada sını da söylemek ıstıyorum dinamonun içinde siddetlı manyetık alan olacagı ıcın diyortların etkılennmmesı ıcın diyotları dısarı alabiriz yada diyotların gücü bize yeterli gelmez ise diyotları 3 tane köprüyle tekrar olusturabiliriz neyse lafı uzattım kolay gelsin