şef hocam ilginiz için teşekkür ederim ancak takdir edersinizki doğru şekilde imal ettirebilmem için benim doğru anlayıp doğru anlatmam lazım..
şimdi "rotorun bobinlerini ve bobinlerin dışında bulunan demirleri tamamen söküp, sadece mil kalsın" derken resimde gösterdiğim ve kırmızı ile işaretlediğim silindiri mi çıkaracağım?
Mıknatısları nereye ve nasıl monte edeceğim? doğru anladıysam eğer kırmızı ile çıkardığımız silindirin yerine yeni demir silindiri monte edip üzerine sarı ile işaretlediğim şekilde mi mıknatısları yerleştireceğiz ?
iyi çalışmalar
Acaba yanlışmı okudum. 40 m. çaplı demişsiniz. 40 cm. ya da 4 mt. olabilirmi ?üstadım ben bir tane 40m çaplı rüzgar gülü satın almak istiyorum
bunun bana maliyeti ne olur.
teşekürler.
Sayın mstfmrt.
Mph' nin Türkçe karşılığı mil/saat anlamına geliyor. Hani bizde " rüzgar 40 km/saat hızda esecek " deniliyor ya, Amerikada bu birim mil/saat olarak geçiyor. 1 mil yaklaşık 1,6 km. eşit geliyor. Burada bahsedilen 30+ mph, 48 km.hızla esen rüzgara eşit bir rüzgar oluyor.
Hatta 30+ dediğine göre 48 km/s. den sonraki rüzgar anlamına geliyor. Resmini verdiği alternatör 48 km. rüzgarın üzerinde estiği zaman 2000 w. güç veriyor.
Rüzgar türbinlerinden veya güneş panellerinden elde edilen elektriği TEDAŞ 5,5 cent'ten alıyor. Son günlerde üreticiler 7 cent fiyat istediği halde Enerji Bakanlığı bu isteği kabul etmedi.
Sayın bulzaf.
Rüzgar türbinlerinden ve güneş panellerinden üretilen elektriği tedaşa satarken çift yönlü sayaç kullanılıyor. Üretilen Elektrik ile tedaştan alınan elektrik arasındaki fark ölçülerek alacaklı veya borçlu olarak mahsup ediliyor.
Sayın mnbm.
Bahsettiğim 2 kw. alternatör yaklaşık 900 devirde elde ediliyor. 400 devirde 700 w. kadar güç alabiliyorum. Seri üretim yapabilmek için büyük yatırım gerekiyor. Bir de şu an ülkemizde seri üretim yapacak kadar bu alternatörlere ihtiyaç yok gibi. Sadece isteyen olursa yapabiliyorum.
Yazilanlari okumadim benzer soruma daha once cevap yazildiysa kusuruma bakmayin.
Elektrik sayaclarinin gerilim ve akim bobini var. Sebekeden akim cektigimizde sayac bir yonde doner.
Akim bobininin uclari ters cevrilmesin diye sayacin klemens kutucugu mekaniki olarak muhurlenir.
Ancak, akim bobinine yuk tarafindan akim basilirsa bu kez sayac ters yonde doner.
Bu durumda herhangi bir yontemle enerji uretip uretilen elektrigi sebekeye senkron olacak sekilde evdeki prize uygularsak, urettigimiz enerji de evin ihtiyacindan fazlaysa sayac ters donmeye baslar.
Bu durumda sayac daha onceden satin alinmis elektrigi tersine dusurererek numaratorlerin gosterdigi degerin azalmasina neden olur.
Buraya kadar yanlislik varmi? (Son donem mekanik ve Elektronik sayaclarda durum ne bilmiyorum.)
Bu durumda sayacin anlattigim sekilde ters donderilmesinin kanuni acidan sakincasi varmi?
Arkadaşlar !
Son yaptığım araba alternatöründen modifiye edilmiş alternatör resimleri aşağıda.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?