hızkontrolü ile bir soru

yaak78

Üye
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
3
Puanları
1
söyle bi sorum olacak asenkron motorlara hız kontrolu takınca güç düşermi yani 7.5 kw motorun gücü 4 kw filan düşermi
otomasyon vinçlerde tam devir dönerken 50 hz de 100 kilo kaldırıyor 10 hz de de kaldırabilirmi
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
sorunun cevabı hem evet hem de hayır.Sürücü takılsın takılmasın iş belirli bir güç talep eder(mil gücü)Devri düşürmeden gücü düşüremezsin.Ancak devri yarıya düşürürsen motor tüketimi eskinin 1/8 'i kadar olur.Bu orandan yola çıkarak tasarruf oranını hesaplayabilirsin.Bu güç ile bir önceki işi üretip üretemeceğin sadece motor -sürücüye değil mekanik güç aktarım organlarına da bağlıdır.Sürücü vasıtasıyla devri düşürdüğünde güç düşer.süre uzar.Ancak güçten o denli tasarruf sağlanır ki süreden kaynaklanan güç artışı bunun yanında çok az kalır.Sürücülerin tasarrufu da asıl buradan gelir
 
Düşük frekanslarda da sabit moment almak için özel vektör kontrollü inverterler var özellikle vinç uygulamaları için taşarlanmış sürücüler bulunmaktadır. Örnek olarak Telemecanique Altivar 71 serisi bu konularda oldukça başarı sağlamaktadır.
 
Özel fonksiyonlu sürücüleri bilmiyorum ama genelde frekansta bir düşme olduğu zaman yapılan işin miktarında da bir düşme söz konusu oluyor.
 
güvenilir marka ve vektör kontrollu sürücü kullanırsanız 10 hz de olsa aynı gücü alırsınız.
yaptığım uygulamalarda yaklaşık 1 ton ağırlığındaki yüklerde 10 hz de olsa aynı gücü koruyor.

hayırlı çalışmalar diliyorum.
 
sayın yaak78 sürücüler sürüş tekniklerine göre(scalar - vector - tork control) değişik sınıflarda üretilirler. bazı arkadaşlarında dediği gibi vector sürücüler de frekans düşsede çıkış voltajını yüksek tutarak düşük devirlerde yüksek tork almanı sağlar. ve yine vinç uygulamaları için dtc (direkt tork kontrol ) modu olan sürücüler üretilmektedir, şöyle söyleyim 0 hz de bile tam kapasite yükü havada asılı tutabilen sürücüler mevcut. ama alidemir abinin bahsettiği gibi amacın enerji tasarrufu ise vinç uygulaması için işler değişir. kolay gelsin.
 
hepinize çok teşekür ederim gerçekten çok yardımcı oldunuz ALLAH razı olsun
 

Forum istatistikleri

Konular
128,881
Mesajlar
921,270
Kullanıcılar
451,016
Son üye
töroğluhalit

Yeni konular

Geri
Üst