Hangisi daha hızlıdır.

Mr_YAMYAM

Profesyonel Üye
Katılım
6 Ara 2017
Mesajlar
5,055
Puanları
2,256
Konum
ANGARA
270 hp 1000cc 157 kg.
850 hp 3000cc 850 kg
600 hp 2000cc 1300 kg.
550 hp HYBRID 1260 kg.
2040 hp 1500kW 1680kg.
Teknik özellikleri verilmiş bu araçlardan hangisi daha hızlıdır sizce?
 
Devir olmayınca hız hesaplaması yarım olur.

Sadece bu verilerle ilk sıradaki vatandaş daha hızlı olmalı sanki ?(270 hp 1000cc 157 kg)
 
270 hp 1000cc 157 kg. Motosiklet.
850 hp 3000cc 850 kg Formüla 1 yarış arabası.
600 hp 2000cc 1300 kg. RALLY yarış arabası.
550 hp HYBRID 1260 kg. HYBRID yarış arabası.
2040 hp 1500kW 1680kg. FORD-E super car.
FORD'un elektrikli süper minibüsü.

Temel hesaplamalar.
157/270=0.58 kg.p/hp (per/horse-power)
850/850= 1kg.p/hp
1300/600=2.1kg.p/hp
1260/550=2.29kg.p/hp
1680/2040=0.82kg.p/hp.

F1 den birazcık bilgi

DÜZELTME:
F1 ağırlığı 700kg olarak verilmiş.
700/850=0.82kg.p/hp
 
Son düzenleme:
en hızlısı bu, beni sağ salim istediğim yere götürüyor...
1728918221744.png

denemelerimde 75 kmh gördüm ama 40 kmh geçilmez sınır benim için.
250 cc olanı karıştırma.
 
Benim konu aslıda beygir başına taşınan yük hesabı idi.
En temel hesap bu olsa da bir çok çetrefilli durumlar ve benim gibileri akıllı edebilecek hesaplamalar bulunuyor.
Bu videoda 4 araç ele alınmış. En mantıklı olarak ve bilimsel hesaplara göre video çekilmiş.
Ancak kafa karıştırıcı bir çok etkenler ve hesaplamalar da vardır.
Örneğin videoda sonuncu olan RALLY aracı ile, bir rally yarışında hiçbir araç yarışamaz. Motorsikleti ayrı tutarsak, F1 aracı daha ilk virajda hatta ilk engelde şanzımanı dağıtır veya diferensiyalini kırar.
Araçların aynı olması kuralını getirirsek veya F1 kurallarına göre bazı kısıtlamalar getirirsek (Örneğin 3000cc motor, max ağırlık kuralı ve lastikler gibi) F1 yarışlarında tek kriter kalır ki o da aero dinamik kurallarıdır. Yarışın sonucunu belirler.

NOT:
Videodaki en eğlenceli laf 2040hp lik araca binen şöforun, onları KÖTEKLEYECEĞİM demesi idi. :D
4. dakikadan sonra Türkçe alt yazı ile görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Benim konu aslıda beygir başına taşınan yük hesabı idi.
En temel hesap bu olsa da bir çok çetrefilli durumlar ve benim gibileri akıllı edebilecek hesaplamalar bulunuyor.
Bu videoda 4 araç ele alınmış. En mantıklı olarak ve bilimsel hesaplara göre video çekilmiş.
Ancak kafa karıştırıcı bir çok etkenler ve hesaplamalar da vardır.
Örneğin videoda sonuncu olan RALLY aracı ile, bir rally yarışında hiçbir araç yarışamaz. Motorsikleti ayrı tutarsak, F1 aracı daha ilk virajda hatta ilk engelde şanzımanı dağıtır veya diferensiyalini kırar.
Araçların aynı olması kuralını getirirsek veya F1 kurallarına göre bazı kısıtlamalar getirirsek (Örneğin 3000cc motor, max ağırlık kuralı ve lastikler gibi) F1 yarışlarında tek kriter kalır ki o da aero dinamik kurallarıdır. Yarışın sonucunu belirler.

NOT:
Videodaki en eğlenceli laf 2040hp lik araca binen şöforun, onları KÖTEKLEYECEĞİM demesi idi. :D
4. dakikadan sonra Türkçe alt yazı ile görebilirsiniz.
yemişim yalancı yarışları, hepsi kendi kategorisinde yarışsın da görelim, bana motorla f1 aracını karşılaştıran benden daha zeki birisi değildir. aynı şey ralli aracı içinde geçerli. hepsini yolu, pisti ayrı. tamamen reklam kokulu bir video.
 
Motorsiklet yarışı yapanlar gece beni uyutmuyor.
Işıkların yanması ile yol boşalınca basıyorlar gaza. :(
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst