Hermetik, Kuru Tip, Yağlı Tip Trafo Arası Farklar

Tamamen katılıyorum. Test edilmiş bir durumdur.


Hermetik Trafo Gördüğünüz yerde hemen arazi olmaya bakın....Enerji verecekseniz ayık olun....Hele Kalitesini ispatlayamamış markalardan alınmışsa Allah'a emanet olun...İnanmıyorsanız hermetik ve genleşmeli mukayesesi yapın araştırın hangisi daha çok sorunlu ve hermetik nasıl patlıyorr görünn....
 
arkadaşlar verdiğiniz bilgilerden dolayı her birinize teşekkür ederim
 
KULLANIM ALANI YÖNÜNDEN
YAĞLI TİP TRAFOLAR
YAĞLI TİP TRAFOLARBinaiçi ve binadışı olarak kullanılabilir.İklim ve çevre koşullarından daha az etkilenir.Direk tipi trafo merkezlerinde tek alternatiftir. KURU TİP TRAFOLAR:Tek başlarına yalnızca binada kullanılabilirler.Uygun koruma panosu kullanıldığı takdirde açıkhava yertipi trafo merkezlerinde kullanılabilir.
GERİLİM VE GÜÇ SINIRLAMASI
YAĞLI TİP TRAFOLAR:Transformatör yağının yüksek dielektrik dayanımı transformatörlerin gerilim altındaki kısımların birbirleri ve toprağa karşı bir bariyer olarak kullanılmasını sağlar. Aynı özellik yanlızca orta gerilim güç ve dağıtım transformatörlerinde değil bütün dünyadaki yüksek ve çok yüksek gerilimli güç transformatörlerinin de (1200 kV) emniyetle çalışmasını sağlayan tek di Elektrik malzemesi olarak kullanılagelmesini sağlamıştır.Transformatör yağlarında yaşanan bu gelişme enerji sistemlerindeki gerilimin seviyesini de yükseltmiş ve enerji sistemlerindeki hat kayıplarının azaltılabilmesi mümkün olmuştur.Öte yandan kuru tip transformatörlerin gerilim seviyelerinde yapısı gereği böyle bir artış yaşanamamıştır.

KURU TİP TRAFOLAR: Maksimum 36 Kv gerilim ve 20 MVA güce kadar üretilebilir.36 Kv gerilimde 160 KVA gücün altında üretimi teknik nedenlerle yapılamamaktadır.
SOĞUTMA YETENEĞİ
YAĞLI TİP TRAFOLAR:İzolasyon yağının etkili bir soğutma yeteneği vardır. Sıcaklık artışları bütün iletken malzemelerin termik kayıplarını arttırırken yalıtkan malzemelerin di elektrik dayanımlarını ve ekonomik ömürlerini azaltır.Transformatör yağının üstün soğutma özelliği sayesinde transformatör sargılarının kayıpları minimize edilip verimleri üst seviyede tutulur.Yağlı tip trafolardaki bu soğutma yeteneği bu tip ürünlerin geçici olarak aşırı yüklenmeleri karşılayabilme imkanı verir.
KURU TİP TRAFOLAR: Kuru tip transformatörde yanlızca bina içinde bulunan havanın soğutma yeteneğinden faydalanılabilir.Kuru tip trafolar çok daha fazla ısınacaklardır.Ülkemizde de kullanılan F sınıfı sıcaklık sınıfına sahip trafolarda sıcaklık artışı 100 Kdir.H sınıfı sıcaklık sınıfına sahip ürünlerde 125 Kdir.Sıcaklık da bu artış kuru tip trafoların kayıplarının yağlılara göre yaklaşık % 15 fazla olmasını zorunlu kılar.Kuru tip trafoların geçici olarak aşırı yüklenebilme yeteneği ise yağlılara göre daha sınırlıdır.
GÜVENLİK
YAĞLI TİP TRAFOLAR:Mineral transformatör yağının yanma noktası 150 derecedir. Edinilen tecrübeler bize göstermişdir ki yağlı tip transformatörlerde oluşan arızaların çoğunda transformatörün yanlızca sargıları yanmakta transformatör yağında ise herhangi bir yanma meydana gelmemektedir. Yağlı tip transformatörlerin arızanın başlangıç yeri olan sargılarda oluşan yanma transformatör yağı tarafından söndürülmektedir. Nitekim transformatör yağının yüksek ısıdaki iç arkı söndürme özelliği yüksek gerilim kesicilerinin ark söndürme tertibatı olarak da kullanılmasını sağlar.
Transformatör yağının kullanım özelliğini yitirerek yanmaya başlaması ancak tamamen kısadevre olan sistemin sürekli olarak beslenmesi anında olabilir.Böyle bir durumda binada bulunan ve insanlara daha yakın yerlerde bulunan cihazların (kablo , pano , kondansatör vb.) sağlam kalıp yangını başlatmaması imkansızdır. Yanmakta olan transformatör yağının çevreye saçılması ancak gerekli tip deneyleri yapılmamış bir başka deyişle mukavemeti az olarak imal edilen transformatör tankının infilak etmesi ile olabilir.Bununla birlikte Amerikada yanma noktası çok yüksek olan ve yangın davranışı sergilemeyen transformatör yağları kullanımına başlanmış olup çok yakın gelecekte ülkemizde de kullanılmaya başlanacaktır.
KURU TİP TRAFOLAR: Kuru tip transformatörlerde kullanılan epoksi reçine çok yüksek sıcaklıklarda dahi yangın davranışı göstermez.Bu özelliği nedeniyle bina , otel , hastane gibi toplu olarak insanların yaşadığı binaların içinde trafo merkezinin kurulması durumunda kuvvetli akım tesisleri yönetmeliği gereği trafonun kuru tip olarak seçilmesi zorunluluğu vardır.Sektörde bilinen yanlış bir kanıda kuru tip trafonun yanmaz trafo olarak lanse edilmesidir.Kuru tip trafolar da (gerilim ve akım trafoları gibi aynı malzemeden yapılmışlardır) arızalanırlar ancak bu arıza sırasında yangın çıkarmazlar.
ÇEVRE
YAĞLI TİP TRAFOLAR:Ülkemizde ve Avrupada kullanılan transformatör yağları mineral yağdır Uluslarası Yönetmeliklerde tehlikeli kimyasal , atıkları ise tehlikeli atık olarak tanımlanır.Toğrağa ve yer altı sularına karışması durumunda zararlıdır.
KURU TİP TRAFOLAR:Kullanımı sırasında herhangi bir atık oluşumu ve çevre kirliliği yaratmaz ancak hurdaya ayrılması durumunda sargıları tehlikeli atık olarak bertaraf edilmelidir.

BAKIM
YAĞLI TİP TRAFOLAR:Yağlı tip transformatörlerin contaları zaman içinde deforme olabilir ve değiştirmeleri gerekir yağ genleşme depolu olan tiplerde zamanla özelliğini yitirebilir değiştirilmesi gerekir .Yağın istenilen özellikte olup olmadığını ölçerek kontrol edilmesi gerekir.Normal şartlar altında çalışan bir trafonun her beş yılda bir yağının tretman işlemine tabi tutulması her 10 yılda bir de değiştirilmesi gerekir.
KURU TİP TRAFOLAR: Bakım gerektirmez , bakımsızlıktan dolayı arızalanma riski çok düşüktür.
 
Bizim işyerinde ABB marka 2000 KVA hermatik marka trafo var trafonun tehlikesi nedir ve patlama vs ne zaman ve nasıl oluyor ve bakımı(kontrolu) contalarda kaçak olmuş ve yag oldugu yerde yukarda açma vs olan bi kırmızı kutu var plastik yagın oldugu yer taşıma sırasında çatlama meydana gelmiş ne yapmak gerekir. ne zaman yapılmalı ?


Tamamen katılıyorum. Test edilmiş bir durumdur.

ALINTI
Hermetik Trafo Gördüğünüz yerde hemen arazi olmaya bakın....Enerji verecekseniz ayık olun....Hele Kalitesini ispatlayamamış markalardan alınmışsa Allah'a emanet olun...İnanmıyorsanız hermetik ve genleşmeli mukayesesi yapın araştırın hangisi daha çok sorunlu ve hermetik nasıl patlıyorr görünn....
 
Son düzenleme:
hermetik trafolar tamamen kapalı tipte çalışıp bakım anlamında kullanımı en kolay olan trafo tipleridir yağ değiştirme derdinden kurtarır kullanım alanı çok geniştir ister stepup olarak yada dağıtım trafoları olarakta kullana bilşirsiniz
 
bizim mesleğimizde herzaman uyanık ve dikkatli olmak lazım biliyorsunuz aptal elektrikçi yoktur ölü elektrikçi vardır
 
hermetik trafolar tamamen kapalı tipte çalışıp bakım anlamında kullanımı en kolay olan trafo tipleridir yağ değiştirme derdinden kurtarır kullanım alanı çok geniştir ister stepup olarak yada dağıtım trafoları olarakta kullana bilşirsiniz

Yanlış bir bilgilendirme olmuş düzeltme gereği duydum. Hermetik tip trafo kullanımı bakım anlamında yağ değiştirme derdinden kurtarmaz. Hermetik tip trafolarında yağı periyodik olarak test edilip değiştirilmesi gerekir.
 
Yukarıda acıklanan bilgilere ek olarak SF6 gazlı trafolarda mevcuttur.Ama ülkemizde henuz boyle bi girisim olmadıgı gibi üretimde yoktur.Ancak diger ülkelerde kullanılabilmektedir.
 
Bu tür sorunlardan tam olarak kurtulmak için, yagin hava ile temas etmedigi TAM KAPALI (HERMETIK) tip transformatörler gelistirilmistir. Bunun için başka transformatörler kullanabilirmi ?
 
sancaktar Nickli Üyeden Alıntı


hermetik trafolar tamamen kapalı tipte çalışıp bakım anlamında kullanımı en kolay olan trafo tipleridir yağ değiştirme derdinden kurtarır kullanım alanı çok geniştir ister stepup olarak yada dağıtım trafoları olarakta kullana bilşirsiniz

Yanlış bir bilgilendirme olmuş düzeltme gereği duydum. Hermetik tip trafo kullanımı bakım anlamında yağ değiştirme derdinden kurtarmaz. Hermetik tip trafolarında yağı periyodik olarak test edilip değiştirilmesi gerekir.

Hermetik tip trafolar basınç ayarı yapılarak atmosfere kapatılırlar.Hermetik tip trafolardan hiçbir şekilde yağ numunesi alamazsınız.Aldığınız anda basınç ayarı bozulur ve yeniden basınç ayarı yapmak zorunda kalırsınız kaldıki trafonun üzerindede yazar yağ numunesi almayınız buşinglerin havasını almayınız vanalarını açmayınız diye
 

Forum istatistikleri

Konular
129,808
Mesajlar
930,294
Kullanıcılar
452,609
Son üye
sinal1400

Yeni konular

Geri
Üst