Benim nacizane fikrim 2 adet 55 kw lık motora sürücü ile yol verip dremajı ortadan kaldırmak ve fabrikandaki makinaları koruyarak motorlara yol vermektir. Tabi baya maliyetli bir çözüm yoludur. Saygılar..!
Merhaba
Konunun uzmanı olmayarak fikir vermiş olalım.
120 metreküp özellikte bir pompa için bu hacim devir ile alakalıdır ve bu hacim için gereken motor devrinin altında devirlerde çalıştığında daha az hacim alınır. Pompalar kendi seviyelerinin altından su çekip-basıyorsa su derinliği de incelenmelidir. Zira suyu pompaya getiren açık hava basıncıdır ve bu derinliğin seviyesi verimsizliklere sebep olabilir.
Motorların birlikte çalıştıırlmasında oluşan elektriksel sorunlar, fazla akım çekme, mekanik arızalar normal değildir. Sıvılar sıkıştırılamayan akışkanlar olduğundan herhangi bir sıkışma anında sistem motor güç-tork özelliklerinin muhattaplığında zarar görebilir. Arızalanmalar da bu gibi şebekenin devamının bahsi mevzu hacmi taşıyabilme kapasitesi vb sıkışma halleriyle incelenebilir.(pompalardan sadece birisi arızalanıyorsa nedeni incelenmelidir.) Çek valf olması sonucu değiştirdiği pek düşünülmez nitekim çek valfin hattı kapatarak diğer kısımdan akışkan girmesini engellemesi de çalışma anı için motorun kilitlenmesini engellemez. Ama çalışmadığı hal için çek valfin olmaması sebebiyle diğer pompaya kayıp olma bir haldir ve çalışmayan pompa tarafına çek valf ve ya çalışmadığı anda kapatılmak üzere manuel valf eklenebilir.(Tabi bu vananın kapalı halde iken arkasındaki motorun çalışması kilitli olarak başlaması anlamına gelir, unutulmamalıdır.)
Motorların zarar görmelerini engellemek için elektriksel korumalar, sistemin şebeke dahil zorlanma basınç yükselme hali için elektriksel önlemler, emniyet vana uygulamaları, elektrik motorlarında emniyet debriyajı, mekanik sigorta(belirli bir torkun üzerinde kırılan flanş benzeri mekani kaksam) düşünülebilir.
Daha söylenmesi gereken bizim de düşünüp aklımıza gelebilen çok meseleler vardır. Temel olarak suyun hatta nasıl kullanıldığı(suyun akış debisi vb), gerekirse suyun depolanma imkanı, basınç koruması için emniyet vanaları, tek pompa çalıştığı halde diğerine çekvalf-manuel valf kaçak önleme, motor-pompanın uygun devirde çalışması, motorların emniyet debriyajı vb elektrik mekanik korunmaları ve esasen teknik olarak şebeke ve pompa karakteristiklerinin çıkarılmaları düşünülebilir.
Fabrikanın ne iş yaptığı, suyun ne için kullanıldığı yazılırsa daha geniş ele alınabilir.
Konuyu tam olarak ele alamamış olabiliriz;
Başarılar dileriz.
Borulama sisteminiz de çok kötü. Pompa çıkışlarına bu arz kelebek valf yerleştirilmesi pratik bir uygulama değil. Bir pompayı sökmek için komple sistemi kapamak gerekiyor. En azından kelebek valf konacaksa, araya makara düzeni konulması gerekir. Pompa çıkışlarına cek valf şart. Pompa üzerindeki değerlere göre 7 bar basınçta 120 m³ basması gerekiyor. Pompaların bakıma ihtiyacı olabilir. Aşıntı ringleri ölçüden düşmüş olabilir. Ayrıca cek valf olmaması pompaların birbirini etkilemelerine neden olur. Bu tip sistemlerde genellikle tek pompa kullanılır. Sistemden fazla su çekilirse ikinci pompa devreye girer. Burada pompaların birbirini yedeklemesine imkan yok. Buraya köklü bir çözüm gerekiyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?