cncarastirma
Usta Üye
- Katılım
- 21 Eyl 2010
- Mesajlar
- 931
- Puanları
- 166
- Yaş
- 44
Sayın Egypt esasen bilimsel bir yol izlemek gerekir, pompa-akış hattı karakteristik eğirileri ve bir kısım incelemeler yapılmalıdır ama temel bazı bilgileri ele almış olalım.
İki pompanın tek noktada birleşmesi bağlantı hatası durumunda değil. Yalnız hattın su taşıma kapasitesi,ileriki kısımlardaki kısılma, basınç kaybı gibi hallerden dolayı sistem için deşarza uygun değilse, güçlü ve ya sızdırmazlığı yüksek pompanın hatta basamadığı su diğer pompada sorun oluşturuyor olabilir. Birçok önlemlerden bahsettik incelenmelilerdir.
Tek pompanın ihtiyacı karşıladığı düşünülüyorsa, pompanın debisini hangi devirde bulduğu motorun çalışma devriyle(takometre ile de ölçülebilir) karşılaştırılarak pompa için yeterli devrin olup olmadığına bakılabilir. Daha önce birkaç defa bahsedildiği gibi çek valf vb çalışmayan pompanın önünün kapanmamasının kaçağa sebep olduğu düşünülmelidir.
Hattan suyun nasıl çekildiği önemlidir. Çalışan pompaların önünün kapanması fazla kısılması gibi haller zaten büyük sorundur. Tabi bu sorunun büyük sorun olmasında pompa cinsinin de önemi büyüktür, mesela pistonlu pompalarda kilitlenmeye sebep olan ön kısım kapanması, santrifüj olanlarda kilitlenmeye sebep olmaz.
Bahsedilen kavitasyon da pompaların ömürlerinin azalmasına sebeptir. Belirli bir derinlikten suuyun çekilmesi halinde pompanın emmesi ile oluşan basınç düşümünde gaz faza geçen su pompa pervanesiyle buluştuğunda aniden sıvı faza dönerek darbe etkisi yaptığından bahsedilir pompa pervanesini zamanla bozar ve bu durum kavitasyon ismiyle anılır. Suyun çekildiği derinlik önemlidir. Emmme hattına pompa çalışmazken suyu geri akmasını önleyen klepeler takılır.(ilk çalışma anında efektif faydası olur)
Hatta basınç ölçerler eklenip sistem kontrolü yapılabilir, bahsettiğimiz pompa devri motor devri uyuşumu incelenip düzenleme yapılabilir, hattın su taşıma kapasitesi ve basınç düşümü incelenerek gerekirse kule depo kurularak pompaların buraya su basması sağlanabilir, hem depoda hazır su olur hem de zorlanma hali ortadan kaldırılabilir, çalışmayan pompadan geri kaçağın önlenmesi için bu kısım uygun elipman ile kapatılmalıdır.
Evvela çalıştırılmayan pompanın önü kapatılıp(en azından deneme için) sistem özellikleri incelenebilir. Birçok yaklaşımlar oluyor duruma göre şekillendirmek gerekir. Suyun ne şekilde kullanıldığı, yapılan iş vb işletim bilgileri verilirse hem izleyenler için hem de iş için faydalı olabilir.
Hayırlı günler Başarılar dileriz.
İki pompanın tek noktada birleşmesi bağlantı hatası durumunda değil. Yalnız hattın su taşıma kapasitesi,ileriki kısımlardaki kısılma, basınç kaybı gibi hallerden dolayı sistem için deşarza uygun değilse, güçlü ve ya sızdırmazlığı yüksek pompanın hatta basamadığı su diğer pompada sorun oluşturuyor olabilir. Birçok önlemlerden bahsettik incelenmelilerdir.
Tek pompanın ihtiyacı karşıladığı düşünülüyorsa, pompanın debisini hangi devirde bulduğu motorun çalışma devriyle(takometre ile de ölçülebilir) karşılaştırılarak pompa için yeterli devrin olup olmadığına bakılabilir. Daha önce birkaç defa bahsedildiği gibi çek valf vb çalışmayan pompanın önünün kapanmamasının kaçağa sebep olduğu düşünülmelidir.
Hattan suyun nasıl çekildiği önemlidir. Çalışan pompaların önünün kapanması fazla kısılması gibi haller zaten büyük sorundur. Tabi bu sorunun büyük sorun olmasında pompa cinsinin de önemi büyüktür, mesela pistonlu pompalarda kilitlenmeye sebep olan ön kısım kapanması, santrifüj olanlarda kilitlenmeye sebep olmaz.
Bahsedilen kavitasyon da pompaların ömürlerinin azalmasına sebeptir. Belirli bir derinlikten suuyun çekilmesi halinde pompanın emmesi ile oluşan basınç düşümünde gaz faza geçen su pompa pervanesiyle buluştuğunda aniden sıvı faza dönerek darbe etkisi yaptığından bahsedilir pompa pervanesini zamanla bozar ve bu durum kavitasyon ismiyle anılır. Suyun çekildiği derinlik önemlidir. Emmme hattına pompa çalışmazken suyu geri akmasını önleyen klepeler takılır.(ilk çalışma anında efektif faydası olur)
Hatta basınç ölçerler eklenip sistem kontrolü yapılabilir, bahsettiğimiz pompa devri motor devri uyuşumu incelenip düzenleme yapılabilir, hattın su taşıma kapasitesi ve basınç düşümü incelenerek gerekirse kule depo kurularak pompaların buraya su basması sağlanabilir, hem depoda hazır su olur hem de zorlanma hali ortadan kaldırılabilir, çalışmayan pompadan geri kaçağın önlenmesi için bu kısım uygun elipman ile kapatılmalıdır.
Evvela çalıştırılmayan pompanın önü kapatılıp(en azından deneme için) sistem özellikleri incelenebilir. Birçok yaklaşımlar oluyor duruma göre şekillendirmek gerekir. Suyun ne şekilde kullanıldığı, yapılan iş vb işletim bilgileri verilirse hem izleyenler için hem de iş için faydalı olabilir.
Hayırlı günler Başarılar dileriz.