Hidrojen gazının saklanması, nakli, güvenliği düşük sıcaklığa dayanıklı basınçlı kaplar, vb. zorluklarının yanı sıra bir diğer olumsuzluğu hidrojeni üretirken kimyasal yollar veya direk elektrik kullanılarak (katalizörler eşliğinde uygulanan yüksek ısıyla veya elektrik verip elektrolizle, vb.) ile veya termik santrallerlerde olduğu gibi çevreyi kirleterek elde edilmiş olan çok temiz olmayan elektriği, suyun elektrolizinde, yakıt pillerinde kullanım amaçlı kullanırken de çevrenin kirlenmesine dolaylı yoldan yol açabiliyorsunuz. Lityum pilli EV araçlarda bu şu şekildeki yenilenebilir enerji kaynakları> lityum pil şarjı şeklindeki kapalı bir iç çevrimle bu söz konusu değil, o da pilleri şarjda kullanılan elektriğin solar panellerle (evde veya veya elektriğindaha yüksek yüzdesinin (solar, rüzgar yoluyla devlet tarafından) üretilip pil şarjını sadece bu şekillerde yaptığınızda gerçek sıfır emisyonlu araçlar olarak lityum pilli veya hidrojen yakıtlı araçları çalıştırmış oluyorsunuz.
Zaten TOGG tarafından çeşitli segmentlerde Türkiye'de, dünya ortamında ayni anda görücüye çıkarılan elektrikli ve milli araçların ancak bu şekilde yenilebilir (rüzgar, güneş, dalga, biogaz, vb.) enerji kaynaklarıyla sağlanan daha temiz elektrikle pil şarjlarının yapılması sonucu asıl sıfır emisyonun (ideal olanın) sağlanabileceğini bunlar görücüye çıktığı sıralarda da düşünebilmiş ve bu nedenle çevre kirlenmesine yol açmadan (veya daha az yol açarak elde edilen) daha temiz elektrikle lityum pil şarjlarının olabilmesi üzerinde durabilmiştik. Kolay gelsin.