Hidrojen ile jeneratör çalışırmı

Hidrojendeki asıl problem depolanması ve güvenliği. Üretimi için elektroliz uygun bir yöntem. Güneş enerjisi destekli bir sistem ile rahatlıkla elde edilebiliyorsunuz. Elde ettiğiniz hidrojen %98-99 arasında bir saflik derecesine sahip oluyor. Ancak depolanması ve taşınması çok problemli bir gaz. Depolanmasında kullanılan en uygun yöntem sıkıştırma. Ancak bu sıkıştırma işlemi çok yüksek basınçlarda yapılıyor. Bu nedenle kullanılan basınca dayanıklı depolar çok ağır.
Enerji kapasitesi olarak da yüksek bir kapasitesi var. Hidrojenin alt ısıl değeri 120,7 MJ/kg civarında. LPG'nin ise 45 MJ/kg civarında .
Hidrojen diğer yakıt türlerine göre en temiz yakıt. Ancak depolanma problemi halen devam ediyor. Yakıt pili teknolojisi çok geniş bir araştırmacı kitlesi tarafından araştırılıyor. Ancak yakıt pilleri , lityum piller kadar kullanım alanı geniş olmadığı için teknolojik ilerlemesi, lityum pillerin çok gerisinde kaldı. Lityum pillerin pazarının daha büyük olması, Ar-Ge'de daha yüksek bütçe ayrılmasına sebep oluyor.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Hidrojen gazının saklanması, nakli, güvenliği düşük sıcaklığa dayanıklı basınçlı kaplar, vb. zorluklarının yanı sıra bir diğer olumsuzluğu hidrojeni üretirken kimyasal yollar veya direk elektrik kullanılarak (katalizörler eşliğinde uygulanan yüksek ısıyla veya elektrik verip elektrolizle, vb.) ile veya termik santrallerlerde olduğu gibi çevreyi kirleterek elde edilmiş olan çok temiz olmayan elektriği, suyun elektrolizinde, yakıt pillerinde kullanım amaçlı kullanırken de çevrenin kirlenmesine dolaylı yoldan yol açabiliyorsunuz. Lityum pilli EV araçlarda bu şu şekildeki yenilenebilir enerji kaynakları> lityum pil şarjı şeklindeki kapalı bir iç çevrimle bu söz konusu değil, o da pilleri şarjda kullanılan elektriğin solar panellerle (evde veya veya elektriğindaha yüksek yüzdesinin (solar, rüzgar yoluyla devlet tarafından) üretilip pil şarjını sadece bu şekillerde yaptığınızda gerçek sıfır emisyonlu araçlar olarak lityum pilli veya hidrojen yakıtlı araçları çalıştırmış oluyorsunuz.

Zaten TOGG tarafından çeşitli segmentlerde Türkiye'de, dünya ortamında ayni anda görücüye çıkarılan elektrikli ve milli araçların ancak bu şekilde yenilebilir (rüzgar, güneş, dalga, biogaz, vb.) enerji kaynaklarıyla sağlanan daha temiz elektrikle pil şarjlarının yapılması sonucu asıl sıfır emisyonun (ideal olanın) sağlanabileceğini bunlar görücüye çıktığı sıralarda da düşünebilmiş ve bu nedenle çevre kirlenmesine yol açmadan (veya daha az yol açarak elde edilen) daha temiz elektrikle lityum pil şarjlarının olabilmesi üzerinde durabilmiştik. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,458
Mesajlar
926,984
Kullanıcılar
452,016
Son üye
kartalerdal67

Yeni konular

Geri
Üst