Işıldak Aküsü Kurtarılabilir mi?

benım 6 aylık ısıldagım sarja takıyorum yesıl lamba yanıyor bos oldugu zaman kırmızı yanması lagazım yesıl yanıyor sarj da olmuyor ısıldak da yanmıyor sorun bataryadamıdır yenı bataryamı alayım..
 
benım 6 aylık ısıldagım sarja takıyorum yesıl lamba yanıyor bos oldugu zaman kırmızı yanması lagazım yesıl yanıyor sarj da olmuyor ısıldak da yanmıyor sorun bataryadamıdır yenı bataryamı alayım..
Muhtemelen akunuz ölmüş, hic kullanmadan sürekli şarjda kaldıysa beklenen sonuç.
 
2-3 senedir kullandığım ve çok memnun olduğum ışıldağım artık sadece şarjdayken çalışmaya başladı. Akünün öldüğünü düşünüyorum. Söküp deliklerden içine saf su ekledim 4 5 saat şarjda beklettim ama bir şey değişmedi. Karbonat eklemekten falan bahsedilmiş bazı yerlerde önerir misiniz? Ya da kurtarmak için başka yollar var mı? Eğer yoksa akü olarak ne önerirsiniz? Ürünün içi bu şekilde.
Ekli dosyayı görüntüle 62282
Sadece su işe yaramaz içine asit gerekir elinizde yoksa bir miktar tuz ve çok az çamaşır suyu ekleyin ..tabiki akünün içindeki yalıtım elemanı kurumamış ise kurtulabilir ...bakır çinko etkileşime girer ama yalıtım elemanı çok önemli devamlı nemli kalması gerekir ...tuzlu suyu koyduğumuzda 1v civarı görüyor iseniz kurtulma ihtimali vardır saygılar
 
Kurşun asit aküde tuzun işi ne? Çinko nerede ?

Bence yanlış bilgi veriyorsunuz. Çinko karbon çinko pillerde kullanılır. Kurşun aküde kullanılmaz. Kurşun aküde elektrolit emdirilmiş malzeme var. Bu elektrolit asittir tuzla alakası yok.

Bu işlem sonunda akü kullanılamaz olur. Benim fikrim.
 
Kurşun asit aküde tuzun işi ne? Çinko nerede ?

Bence yanlış bilgi veriyorsunuz. Çinko karbon çinko pillerde kullanılır. Kurşun aküde kullanılmaz. Kurşun aküde elektrolit emdirilmiş malzeme var. Bu elektrolit asittir tuzla alakası yok.

Bu işlem sonunda akü kullanılamaz olur. Benim fikrim.
Ben basit bir kurtarma anlattım kendim yaptim denedim kullanıyorum saygılar
 
Kurşun asit aküde tuzun işi ne? Çinko nerede ?

Bence yanlış bilgi veriyorsunuz. Çinko karbon çinko pillerde kullanılır. Kurşun aküde kullanılmaz. Kurşun aküde elektrolit emdirilmiş malzeme var. Bu elektrolit asittir tuzla alakası yok.

Bu işlem sonunda akü kullanılamaz olur. Benim fikrim.
Kurşunlu akümülatörlerde seyreltilmis sulfurik asit kullanılır. Deşarj esnasında sulfurik asit parçalanır. Kurşun levhalarca sulfat emilir. Su bırakılır. Şarj esnasında ise kurşunlar tarafından tekrar sulfat bırakılır ve elektrik akiminin da marifetiyle tekrar sulfurik asit birleşimi oluşur.
Cahillik zamanımızda şarj almayan Traksiyoner akülere elimizde bulunan hidroklorik asit ekledik ( asit mi asit anasını satayım kafasıyla ) Tabi bir halta faydası olmadı. Çünkü işleyişi bilmiyorduk. Sonra oturup bu işin teorisini araştırınca doğruları öğrendik. Bu seferde sulfurik asit temininde sıkıntı yaşadık. Temini zor, taşıma yetkisi herkesde yok. Zor mevzu vesselam.
 
Son düzenleme:
Ben basit bir kurtarma anlattım kendim yaptim denedim kullanıyorum saygılar

Yabancı bu işin teorisini yıllarca okulda okuduk. Akünün içinde sülfür asit olur. Siz tuz ve çamaşır suyu koyuyorsunuz.

Bunca aku ureticisi o kadar risk alıp o kadar tehlikeli kimyasallar kullaniliyorlar. Bu is tuzla Çamaşır suyu ile olsaydı yapmazlar miydi.

Neyse siz kullanıyorsanız verim aldıysanız sorun yok. Kolay gelsin.

Denemek isteyen deneyebilir. Deneyen olursa buraya yazsin bilgilenelim.
 
Yabancı bu işin teorisini yıllarca okulda okuduk. Akünün içinde sülfür asit olur. Siz tuz ve çamaşır suyu koyuyorsunuz.

Bunca aku ureticisi o kadar risk alıp o kadar tehlikeli kimyasallar kullaniliyorlar. Bu is tuzla Çamaşır suyu ile olsaydı yapmazlar miydi.

Neyse siz kullanıyorsanız verim aldıysanız sorun yok. Kolay gelsin.

Denemek isteyen deneyebilir. Deneyen olursa buraya yazsin bilgilenelim.
Karbonatla bir youtuber baya uğraştı. Olmadı tabi. Bu aküleri kurtarmanın bir yolu var ama herkesin becerebilecegi bir mevzu değil. Şarj almayan akülere normal şarj deşarj döngüsüne kavusuncaya kadar sürekli uygun bome de asit konuluyor. Ta ki kurşunlardaki sülfat çözülene kadar. Ufak aküler için uğraşmaya değmez. Yüksek maliyetli Traksiyoner aküler için uğraşmak mantıklı. Bu yöntemle kurtarılmış 10 senedir çalışan akülerimiz var.
 
Benzincilerdeki asitli akü suyu alınıp büyük tip bir enjektörle hücre kapakları açılarak plakaları aşacak şekilde yavaşça ilave edilebilir. Bu şekilde bir aküyü kurtardım.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,103
Mesajlar
933,156
Kullanıcılar
453,156
Son üye
Aalpsevindik

Yeni konular

Geri
Üst