inverter ile asenkron motor kontrolü

ozay34

Üye
Katılım
22 Ara 2010
Mesajlar
179
Puanları
6
Yaş
42
arkadaşlar bir sorum olacak,monofaze girişli inverterle üçgen 220 v bi asenkron motoru kontrolünü sağlıyorum.motoru üçgen bağlıyorum.yıldız bağlantıda zaten gerekli torku elde edemiyorum.sorun şu 3-4 ay sonra motor sargıları yanıyor.motor 0.75 kW ve bant konveyörü sisteminde kullanılıyor.motor momenti sabit olduğuna göre devir düştükçe güçte düşer.yük etkisi olabilir mi?
 
bence senin sorunun bant sistemi olduğu için büyük ihtimalle motorun düşük devirde çalıştığından dolayı kendini soğutamadığı icin zaman içinde kavrularak yanıyor motor arkasındaki fanı cıkartarak harici beslemeli bir fan takarsan sorununun çözülür diye düşünüyorum tabii eğer böyle bir sistem yoksa varsa başka noktalara bakmak lazım kolay gelsin...
 
Motor devrini yükseltemıyorsanız; eger, redüktör den sonra dişli/zincir grubunuz varsa veya dırekt mpotora baglı kayış kasnak sistemi ile banda devbir aktarıyorsanız, ortalama hızınız bellidir. Buna göre, en yüksek olabilecek m/dk hesabı yapıp, aktarma organlarını değiştirin. Silent arkadasın dediği gibi motor yüksek hızlara çıkabilsin ve kendini sogutsun. Genelde, 10 hz. in altında uzun zaman calısmalar motoru zorlar, ısınmasına neden olur. Invertör ekranından da calısma hz. ni gözlemlersiniz zaten..
 
Motor etiket resmini paylaşırsanız daha iyi yardımcı oluruz
Tavsiyem yıldız bağılantı
düşük kilowatlı motorların etiket değeri 220v ve 380v göre bağılantı ve akım değerleri değişir
20Hz altında çalıştırırsanız motor aşırı ısınır.
 
Arkadasın bahsettiği invertör, bir faz, 220 volt girişil, dolayısıyla, çıkışı, 3x220 voldur. Bu nedenle, üçgen baglaması doğrudur..
 
etiket üçgen 220/ yıldız 380 v yıldız 440 v yazıyor.sürücü bir faz girişli dolayısıyla 3x220 v çıkış verecektir.üçgen bağlanacak bunda bi sorun yok.10 hzin altında çalışma ısınma sorunu yaratıyor.bunda da hem fikiriz.ancak çözüm olarak harici soğutucu kullanılması uygun.silent arkadaşımdı öneriyi sunan.ikinci bi motor kullanmak katkıda bulunacak sanırım.
 
Düşük hızda çalışıyorsa fan ile soğutma gerekir,kesin çözüm bu katılıyorum.
Ancak başka bir nokta daha var. İnverter ile sürdüğünüz motor yanmamalı,motor ısınınca inverter arızaya geçip motoru korumalı.
Sanırım inverter akım sınır parametrelerini uygun ayarlamadınız.
Motorun üçgen için akım eşik değerini invertere girmelisiniz.
 
etiket üçgen 220/ yıldız 380 v yıldız 440 v yazıyor.sürücü bir faz girişli dolayısıyla 3x220 v çıkış verecektir.üçgen bağlanacak bunda bi sorun yok.10 hzin altında çalışma ısınma sorunu yaratıyor.bunda da hem fikiriz.ancak çözüm olarak harici soğutucu kullanılması uygun.silent arkadaşımdı öneriyi sunan.ikinci bi motor kullanmak katkıda bulunacak sanırım.
Piyasalarda hız kontrol cihazına uygun olmayan motorlar hız kontrol cihazı ile beraber kullanıldıklarında düşük frekanslarda yük durumuna göre kararsız kalıp motor resmen durmaktadır. Bu defa motor trafo gibi ısınmaya başlamakta ve yüksek amperde çekmemektedir. 3-5 dakika içindede kavrulmaktadır.
Bana göre motor devrine bakıp örneğin 0,75 KW 1500 d/d ise yerine aynı ölçülerde 0,55 KW 1000 d/d motor takmak en ucuz çözümdür.
ikinci çözüm olarakta bant üzerine hız bekcisi konup motor durunca sistemin durdurulmasıdır. ama bu güçte motor değiştirmek hız bekcisindende soğutucu koymaktan dişli değiştirmekten daha ucuza mal olacaktır.
 
Asenkron motorlar nominal devirlerinde dondukleri zaman pervaneleri sogutmak icin yeterli olacaktir. Ancak devir dusunce hem pervane devri (dolayisiyla sogutma gucu) dusecek, hem de tersine cekilen akim artacaktir. Motorda yanma olmasi normalin ustunde akim cekildiginin ve sogutmanin yeterli olmadiginin bir gostergesidir. Bu da demek oluyor ki ilave sogutma sistemi kacinilmaz.

NexusHD2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst