arkadaşlar bazı motor hız kontrol devrelerinde, sürücülerle motorlar arasına kontaktör kullanılıyor, bazılarında kullanılmıyor bunun sebebi nedir yardımcı olabilir misiniz?
aynı anda değil de farklı zamanlarda farklı işler yaptırmak için mi acaba. Gördüğüm birkaç devrede sadece bir motor vardı ama invertörden sonra kontaktörle çalışıyordu.
plc ile irtibatlı bazı devrelerde plc den de bir takım giriş değerlerine bağlı kalarak çalıştırılan motora dur-çalış gibi vb. ilave komutlar olabiliyor. Bu gibi uygulamalarda kullanılıyor.
sürücülerin çıkışında kullanılan kontaktör TEKSE ,1. sürücü startından sonra çalıştırmak sürücüyü güvene almak. 2. düşük frekanlarda calışan düşük kw motorlarda motoru soğutmak için arkasına bağlanan fanların startı için açık kontak imkanı sağlar
aynı anda değil de farklı zamanlarda farklı işler yaptırmak için mi acaba. Gördüğüm birkaç devrede sadece bir motor vardı ama invertörden sonra kontaktörle çalışıyordu.
Bununla ilğili bir yönetmelik olduğunu bilmiyorum,bildiğim maliyeti düşürmek için yapıldığıdır.
Devrede sürücü kendini ve motoru koruyor,ekstra olarak kontaktörden sonra termik te koyabilirsin.Kısaca esas amaç az para ile işi yaptırmak. Kolay gele
Çalıştığım firmadaki makinede 11kW lık sürücüden 4 adet motor çalışıyor ve sürücüden sonra termik ve kontaktörler var. Motor rulman dağıtıp kitlediği zaman termik atıyor ve sistem çalışmaya devam ediyor bakımı yaparkende kendini güvende hissediyorsun.
amaç bu olsa gerek...