Jeneratör akü patlamasi

Siz diyorsunuz ki gelin bana ders verin
Anlayanlar anladı....
Konuyu çarpıtmanın da bir anlamı yoktur bence...
Akü devreye girdiği anda patladı... gelde işin içinden çık çıkabilirsen. İşte yorum yapıyoruz. Şundan olur bundan olur diye. Herkes kendi fikrini ortaya attı. Konu sahibi de Bizim yazdıklarımıza göre kafasında bir fikir oluşmuştur diye tahmin ediyorum. Daha da fazla tartışmaya gerek duymuyorum.
 
Söylediğim ortada, sorularıma cevap istiyorum bedava ders de verseniz kulakligimi takar müzik dinlerim. Ukalalik yapmak çarpıtmak yerine bilmiyorsanız bilmiyorum demek çok mu zor!

Delik tikaninca kapalı kap olmuş olmuyor mu? Tüpten ne farkı oluyor? Dışarıdaki kivilcimla nasıl etkilesuyor açıklayın bilimsel teknik laflara gerek yok, sokaktaki vatandaşın anlayacağı dil yeterli. Yine tüp veya doğalgaz tesisatı nasıl oluyor dışarıda mutfak ta lamba anahtarıyla da oynasak çakmak da yaksak patlama olmuyor. Araç motoruyla örnek vermeme gerek var mı?
 
Kime soruyorsunuz soruyu bülent bey
Bana soruyorsanız eğer Ben kıvılcım ile patlar diye bir cümle kullanmadım.
Sorunuzu tekrar sorun lütfen.
Öyle saçma sapan kızgınlıklarla bu işler yürümüyor biliyorsunuz bunu
Hem de çok iyi bilen birisiniz. Şiddet ve nefret söylemlerini hiç sevmem.
Bu sitede bir kaç örneği vardır. Özel mesajlarıma göz atarsanız ne demek istediğimi de anlarsınız umarım.
Kimseye ders vermeye niyetim de yoktur.
Benim bildiklerim bende kalır.

Tamam bu soruyu bana sorduğunuzu ve cevap almak istediğinizi anlıyorum ve size cevap veriyorum.

Akü ömrünü tamamladıysa eğer: Akü plakalarındaki su miktarı azalmaya başlar ve kurur. Akü havalandırma delikleri fabrika hatasından dolayı eğer kapalı kaldıysa yada üzerindeki ventil görevini yerine getiremediyse diyelim. Şarj esnasında aküler hidrojen üretirler. Zaten Akü kullanma talimatında yazar. Kapalı alanda muhafaza etmeyin diye uyarısı vardır. Bunun sebebi ise akülerin hidrojen üretmesidir. Eğer bir aküden çürük yumurta kokusuna benzer bir koku varsa derhal o aküyü emekliye ayırın derler...

Şimdi akü nasıl patlar konusuna gelince ....
Akü kurumuştur. Havalandırma deliği kapalı....
Kurumuş olan akü içinde birikmiş Hidrojen gazı var...
Senaryo bu şekilde okey mi
Jeneratör devreden çıktı ve birden akülere yüklenildi.
İlk kalkış çok serttir. Yüksek miktarda amper çeker.
Yüksek miktarda çekilen amper sonucu akü plakaları genleşir ve kurşun plakaların bir birine çarpmasına neden olur. Bu çarpışma esnasında bir kıvılcım ortaya çıkar. İçi hidrojenle dolu olan akü bir anda bommmm

Ölü aküler ile hidrojen üretmek çok kolaydır. Hidrojen üretmek istediğimde genellikle ölü akü kullanıyorum. Birden patlama yapıyor. Kullanmasını bilmiyorsanız kesinlikle denemenizi önermem. Gazı kullanmak için gerekli olan videolar internette fazlası ile mevcut. Eğer bu konu ile ilgileniyorsanız araştırmalarınızı yapın öne göre davranın derim.
Sanırım bu açıklama sizin için yeterlidir. Kolay gelsin.
Sayın Bülent Bey Şarj ve Deşarjın ne olduğunu gayet iyi bilirim ...
Deşarj da nasıl olduğu konusunu da bir önceki mesajda yazdım.
İsterseniz şöyle yapalım siz bir akü üretim tesisini arayın ve sorun bir.
150ah lık bir aküyü kaç saniyede şarj ediyorsunuz diye bir sorun isterseniz
Bakın saniye diyorum. Dakika yada saat demiyorum
 
Bugün jeneratörü denemek için manual start vermek üzere butona bastığımda kulaklarım çınnn etti ve kuvvetli patlama oldu. Duman dağıldıktan sonra baktım hemen dibim de ki akü patlamış. 2 adet 12v seri bağlı akülerden biri. Jeneratörün orta direği olmasa beni mahvedecek. Neyse bizim amire durumu anlattım. Yedek akü getirtti. Onu taktım, ben biliyorum bir daha patlayacak. Akünün öyle kolaylıkla patladığı nerde gorulmus, neyse gittim trafo odasından jeneratörün beslediği yerin enerjisini kestim. Tam devreye girecekken yine kuvvetli bir patlama ortalık duman ve asit kokusu. Servis çağırdık bakalım. Arıza neymiş yazarım yine.
 

Ekli dosyalar

  • IMG20231118133502.jpg
    372.9 KB · Görüntüleme: 16
  • Screenshot_2023-11-18-18-37-21-48_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
    383.7 KB · Görüntüleme: 15
Marş motorunda söküp boşta bir yolvermeyi deneyebilirsiniz. Bakalim ne alemde .Yoksa aküyü infilak etmeye kadar zorlayacak başka bir yük yok akü üstünde. Herhalde segmanların bloğa oturup pistonların kitlenecek hali yok .
 
Evet, servisin söylediğini aktariyorum; aküler boşaldığında veya ömrü bittiğinde patlıyormus. Eğer ki sisteme bağlı en az iki akü varsa ve bunlardan biri patliyorsa diğeri de mutlaka değiştirilmelidir yenilenmelidir dedi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…