Jeneratör akü patlamasi

Evet, servisin söylediğini aktariyorum; aküler boşaldığında veya ömrü bittiğinde patlıyormus. Eğer ki sisteme bağlı en az iki akü varsa ve bunlardan biri patliyorsa diğeri de mutlaka değiştirilmelidir yenilenmelidir dedi.
Her akü bittiğinde patlama olursa işimiz var. Yıllardır birkez bile denk gelmedim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Evet, servisin söylediğini aktariyorum; aküler boşaldığında veya ömrü bittiğinde patlıyormus. Eğer ki sisteme bağlı en az iki akü varsa ve bunlardan biri patliyorsa diğeri de mutlaka değiştirilmelidir yenilenmelidir dedi.
Has iksirsinler diyorum . Bıraksınlar o oyuncak aküleri . 80 volt 800 amper akülerle çalışıyoruz. Ömrü dolanı şarj almayani kullanim disi bırakıyoruz. Ne patlayani ne catlayani görmedim on yıllardır.
 
Jeneratörlerde sürekli tampon şarjda tutuldukları için aküler sürekli enerjilidir. Araba gibi düşünmeyip 2-3 yıl zarfında değiştirmekte yarar var.
 
Jeneratörlerde sürekli tampon şarjda tutuldukları için aküler sürekli enerjilidir. Araba gibi düşünmeyip 2-3 yıl zarfında değiştirmekte yarar var.
Sürekli tampon şarjda tutulmasının zararı nedir? 2 yıl çok kısa değil mi?
 
Ben de hiç bu tür patlayan akü duymadım ve denk gelmedim. Aküler sürekli tampon şarjda mıydı? Muhtemelen jeneratör tahrik aldığında bir yerden kaçak yapıp yüksek voltaj vermiş olmalı!?
Tampon şarj cihazı nasıl bir cihaz? Belli bir voltun altına düşünce mi şarjı başlatıyor, yoksa sürekli şarj durumunda mı?
 
Aküler şarj aninda ya da hızlı deşarj durumunda ( marş ya da başka bir aşırı yüklenme ) hidrojen gazi bırakır. Büyük ihtimal tahliye deliklerinde sıkıntı vardı diye düşünüyorum. Sıkışan gaz en son gövdeyi patlattı.
 
Bakımsız akülerde de genelde VRLA (Valf Regulated Lead Acid/Sübap Ayarlı Kurşun Asit Akü) teknolojisi kullanılır. Yani aşırı basınç kapaktan deşarj olur. Aşırı şarj durumunda hidrojen gazi birikmişse küçük bir kıvılcım bomba gibi patlatabilir!
 
Konu sahibinin yazılanlara cevap vermek gibi bir derdi olduğunu sanmıyorum. Geldi sorunu yazdı, olası sebibini yazdı ve gitti. Zaten yazdıklarına bakılırsa bizlerden bir cevap beklediğide yok. Boşuna kendimizi yormayalım.​
 

Forum istatistikleri

Konular
129,688
Mesajlar
929,030
Kullanıcılar
452,391
Son üye
girisimci25

Yeni konular

Geri
Üst