Evet, servisin söylediğini aktariyorum; aküler boşaldığında veya ömrü bittiğinde patlıyormus. Eğer ki sisteme bağlı en az iki akü varsa ve bunlardan biri patliyorsa diğeri de mutlaka değiştirilmelidir yenilenmelidir dedi.
Evet, servisin söylediğini aktariyorum; aküler boşaldığında veya ömrü bittiğinde patlıyormus. Eğer ki sisteme bağlı en az iki akü varsa ve bunlardan biri patliyorsa diğeri de mutlaka değiştirilmelidir yenilenmelidir dedi.
Has iksirsinler diyorum . Bıraksınlar o oyuncak aküleri . 80 volt 800 amper akülerle çalışıyoruz. Ömrü dolanı şarj almayani kullanim disi bırakıyoruz. Ne patlayani ne catlayani görmedim on yıllardır.
Ben de hiç bu tür patlayan akü duymadım ve denk gelmedim. Aküler sürekli tampon şarjda mıydı? Muhtemelen jeneratör tahrik aldığında bir yerden kaçak yapıp yüksek voltaj vermiş olmalı!?
Tampon şarj cihazı nasıl bir cihaz? Belli bir voltun altına düşünce mi şarjı başlatıyor, yoksa sürekli şarj durumunda mı?
Aküler şarj aninda ya da hızlı deşarj durumunda ( marş ya da başka bir aşırı yüklenme ) hidrojen gazi bırakır. Büyük ihtimal tahliye deliklerinde sıkıntı vardı diye düşünüyorum. Sıkışan gaz en son gövdeyi patlattı.
Bakımsız akülerde de genelde VRLA (Valf Regulated Lead Acid/Sübap Ayarlı Kurşun Asit Akü) teknolojisi kullanılır. Yani aşırı basınç kapaktan deşarj olur. Aşırı şarj durumunda hidrojen gazi birikmişse küçük bir kıvılcım bomba gibi patlatabilir!
Konu sahibinin yazılanlara cevap vermek gibi bir derdi olduğunu sanmıyorum. Geldi sorunu yazdı, olası sebibini yazdı ve gitti. Zaten yazdıklarına bakılırsa bizlerden bir cevap beklediğide yok. Boşuna kendimizi yormayalım.
Konu sahibinin yazılanlara cevap vermek gibi bir derdi olduğunu sanmıyorum. Geldi sorunu yazdı, olası sebibini yazdı ve gitti. Zaten yazdıklarına bakılırsa bizlerden bir cevap beklediğide yok. Boşuna kendimizi yormayalım.