Jeneratör Aküsü

En son bir saf su takviye pompası çarpabildik ellerinden . Iyice pinti oldu bu şirketler.
Bizde bu akülerden az miktarda olduğu için zaten istesekte birşey vermezler :)
He unuttum, biz her 2 yılda bir akü değişmiyoruz ki ;) Köküne kadar kullanırız. 4-5-6...
 
Mrb 725 Kva jeneratorumuz var bunu aldigmizda 90ah aküsü vardı tabiki jeneretor ikinci el sıfır değil oku olmuştu bu akünün bu jeneretoru küçük oldugnu düşünüp 120ah saat akü taktik ama 5 yada 6 ay oldu şimdi jeneretoru Mars'a basinca calistiramiyoruz akü voltajı Jen ekranında 27.5 görünüyor ve jeneretor mars motorlarini internetten incelediğimde 125 amper ile 170 amper aradı diyor sorunu çözemedim nasıl bir yol izlemeliyim

Ve şimdi tekrar 200 ah akü almayı dusunuyoruz bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim TESK edrm
marş basıldığında 27.5 v sabitmi..bazı ölçüm bilgileri lazım sorunun kaynağını tespit için cevap bulamadıysanız yazarsanız yardımım olabbilir belki.
 
Mrb 725 Kva jeneratorumuz var bunu aldigmizda 90ah aküsü vardı tabiki jeneretor ikinci el sıfır değil oku olmuştu bu akünün bu jeneretoru küçük oldugnu düşünüp 120ah saat akü taktik ama 5 yada 6 ay oldu şimdi jeneretoru Mars'a basinca calistiramiyoruz akü voltajı Jen ekranında 27.5 görünüyor ve jeneretor mars motorlarini internetten incelediğimde 125 amper ile 170 amper aradı diyor sorunu çözemedim nasıl bir yol izlemeliyim

Ve şimdi tekrar 200 ah akü almayı dusunuyoruz bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim TESK edrm
Öncelikle motorun orijinal akü volt, amper ve sayın @fgencal 'ın belirttiği uzere marş basma akım değerini bulun (cca, en).
Aküdeki CCA değeri özellikle soğuk bölgelerde daha çok önem kazanmakta.
"AH" değerini büyütmekten ziyade marş basma akım değerinin doğru olanını kullanmak daha yerinde bir tercih olacaktır.
Bu arada izlenmesi gereken yol;
Mevcut akü bitmiş mi,
Akü bitmiş ya da bitmemiş ama marş basmıyor, motor tarafında buna etki eden bir arıza kaynağı var mı ? Yani sorun gerçekten aküde mi?
 
Son düzenleme:
marş basıldığında 27.5 v sabitmi..bazı ölçüm bilgileri lazım sorunun kaynağını tespit için cevap bulamadıysanız yazarsanız yardımım olabbilir belki.
kuvetle muhtemel sizin redresörünüz bozuktur . 120 ah olur 150 olur 185 olur 200 olur sorun değil ne kadar buyuk olsa o kadar iyi olur .. ama tabi aküleri çoğaştıığında mevcut redresörün güvcünüde artıracan .. normalde jeneratörde 10 amper olması lazım redresörün. ama türkiyenin hırsızları hep 24 volt 5 a takıyorlar . 24 volt istediğin kadar paralelleyebilirsin ama bunu yaparken şarj dinamosuna yükseltmelisin .
demekki parametrelerimiz nemiş?
şarj dinamomuzun gücü ?
şarj redresörümüzün gücü?
o halde ne yapacağız eğer 200 amper akü takarsak dolu olursa ve boşalmazsa 5 a redresör kafi gelir ama sonra sıkıntı yapar . senin ölçtüğün 27 volt şarj redresörünün voltajıdır akünün değil şarj redresörünü sigortasını kapat öyle ölç .. eğer gene 27 okuyorsan motor Elektronik ecu değilse marş motrunun üzerinden bas . motor elektronikse sakın dışarıdan harici bir yerden düz kontak yapma
 
Mrb 725 Kva jeneratorumuz var bunu aldigmizda 90ah aküsü vardı tabiki jeneretor ikinci el sıfır değil oku olmuştu bu akünün bu jeneretoru küçük oldugnu düşünüp 120ah saat akü taktik ama 5 yada 6 ay oldu şimdi jeneretoru Mars'a basinca calistiramiyoruz akü voltajı Jen ekranında 27.5 görünüyor ve jeneretor mars motorlarini internetten incelediğimde 125 amper ile 170 amper aradı diyor sorunu çözemedim nasıl bir yol izlemeliyim

Ve şimdi tekrar 200 ah akü almayı dusunuyoruz bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim TESK edrm

Bu jeneratörün startında kullandığınız akü starter tip akü (araç marş motoru aküleri gibi) tipinde kesinlikle değil (üzerinde Arapça kelimeler yazanı) bu yüzden de asıl sorun yanlış tip veya bilinen markalı olmayan yanlış seçimli aküleri jeneratör startında kullanmanızdandır.

Araç akülerinde kullanılan Mutlu markalı akülerdeki gibi 12 V 60 A 540 A (EN) anlık amper çekilebilme kapasitesi normal amper-saat kapasitesinin tam 9 katı olmalı (60 * 9 = 540) "Atın onu kullanmayın!" (akünün değişik markasından ve düşük EN değerinden direk olarak bunu çağrıştırıp bunu anladım) EN değeri amper değerinin 4.5 katı ancak tam 9 katı olması gerekiyor araç starter araç akülerinde de olduğu gibi, araç akü tipi yanlış veya başka kullanım yeri amacıyla seçilmiş, direk starter akü tipinde seçilmemiştir, asıl sorun buradadır, akünün tam/yarım şarj olmasıyla (almasıyla) veya start sırasında 27.5 voltta kalmasının hiçbir bir önemi yoktur, EN değeri 1800 A (EN) olması gerekirken 900 A (EN) dir ve benim "atın onu kullanmayın!" markası olarak çağrıştırdığım akü tipindeki (EN) değeri normal starter akülere göre yarı yarıya düşük, sorun uzun vadede aküyle uzun süre şarjlı olarak (standby'da) beklenirken mutlaka bundan kaynaklanıyor, 12V 200 A 1800 A (EN) değerli akülerle bu jeneratöre mutlaka start veriniz. O zaman ayni sıkıntının tekrarlanıp ayni sorunun tekrarlanacağını düşünmüyorum. Kolay gelsin.
 
200 Ah olup 1800 A (EN) değerine sahip böyle bir akü var mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst