jeneratör c.b. on/off

enerji_04

Üye
Katılım
10 Ağu 2014
Mesajlar
303
Puanları
1
Konum
İstanbul
Merhaba arkadaşlar,
Aksa jeneratör kullananlar bilir genset kumanda panosunda şebeke ve jeneratör şalterlerini açma kapama için 39 ve 40 uçları vardır, şimdi bu görevi adp panusunda plc zaten yapıyorsa bu durumda bu iki ucu kullanmamıza gerek var mı? tecrübeli arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.tşkrlr
 
aslında yok o işi plc yapıyorsa neden gerek duyasınki. fakat şöle bir sorun var sistem kontaktörlü ise sıkıntı olmaz ama motorlu şalter var ise ve motorlu şalterlerin düşük gerilim bobini yok ise 39 nolu ucu jeneratör şalterine bir düşük gerilim bobini koyup ona bağlarsan faydalı olur. jeneratörde her hangi bir arıza esnasında yada yükte stop esnasında jeneratörü ve tesistaı korumuş olursun . bu tamamen senin keyfine kalmış. nasıl koruma yapacak bu
şöle yapacak
eğer düşük gerilim bobini yok diyelim bu durumda jeneratör arıza yaptı no lacak 400 volttan sıfır volta kadar düşene kadar tüm voltajı sistem görecek.. gitti biri arızayı resetledi buseferde jeneratör yükte normal değere ulaşmadan enerjiyi sisteme verecek.
diğer bir husus jeneratör yükte durduğunda alternatör halen voltajı 400 de tutmaya uğraşacak ya diyotu patlatacak ya regulatoru .
yana bu tip durumlarda jeneratör kontaktörünü bıraktırabiledek bir sistem yazmak mantıklı. yada jeneratör kartının alarm çıkışını plcye bir input olarak kullanıp jeneratör şalterini açtıurabilirsin . d emem oki senin transferle plc ile yani jeneratör irtibatta olsunlarki istenmeyen durum olmasın yada dediğim gibi yap 39 u düşük gerilim bobinine bağla ,yada plcinin jeneratör şalterini sürdüğü enerji olarak kullan . çünki o 39 hem gerilim kontrol rölesi görevi görür hemde arızada emniyet olur ..
istersende heç bişi bağlamazsın şalşıyorsa çalışsın

ha bunu kimse yapıyormu maalesef hayır. iyide oluyor biz para kazanıyoruz . adamın lambası tvsi printeri yanıyor zırlıyor mırlıyor mahkemeye verecem diyor. türk nede olsa 2 gün sonra siniri geçiyor sonra güzel bir anısı oluyor gelene geçene anlatıyor (bu aralar çok moda ) bu sişstemi genelde mutahitler yaptırıyor çünki jeneratörcüler illaki düşük gerilim bobini koyar . sonra bitti gitti birt dahaki yanmaya kadar .
 
Son düzenleme:
sn @servetd zaman ayırarak detaylı bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
Yukardaki açıklamalarınız benim de aklımdan geçmedi değil yalnız bütün giriş motorlu şalterler gerilim kontrol rölesiyle kontrol ediliyor zaten bu durumda sanırım 39 no'lu ucu kullanmama gerek yok.
Düşük gerilim bobini derken gkrc mı demek istediniz?
 
tepkimesi kaç saniye? Elektrik mili saniyelik olay atıyorum jeneratör arıza yaptı siz bunu ne zaman anlayıp kaç saniyede durdurabiliyorsunuz . zaten sizizn marka vermeyim piyasada bulunan gkr leriniz varsa zaten iş işten geçmiş oluyor profosyonel bişi lazım oda plcden pahalı . ama jeneratörde şöle bir güzellik var sistem stabilken açtırıyor . atıyorum hararete geldi yada yağdan arıza verdi yada frekanstaan şak açtırır . düşük gerilim bobininiz yoksa gkr ne yapsın ? oda var
ama tüm tasarruf tabi size ait . hazır gerilim ölçülmüş korunmuş arıza tedbirli sigortalı bir enerji var 39
3 Sigorta koy gkrye git kablolama yap kontağından geçir ne gerek var?
 
evet ben de onu diyorum ne gerek var?
gkr marka entes.
 
Son düzenleme:

Mekanik bir arıza veya kontrol için jeneratörü rölantide çalıştırmamız gerekirse ne yapmamız gerekir? Şalterden yükü ayırıp governör üzerinden direk rölantiye geçmek yeterli mi? Yoksa dediğiniz diyot patlatma durumu riski gene var mıdır?

Yoksa kontrol amaçlı rölantide çalıştırmada tüm Elektronik sistemleri devre dışı bırakıp sadece motor üzerinden manuel çalıştırma mı yapmalıyız?

Saygılarımla....
 
bu durum yyük altında durma yada kalkam esnasında oluyor . yani jeneratör yükte iken dizelde sıkıntı olduğu anda dizel durma eğilimine girdiği zaman alternatör bunu algılamaz . çünki dizelle alternatör arasında hiç bir elektriki koruyucu bağ yok alternatör halen kendini yükte sanıyor ve o anda halen enerjiyi dengelemesi gerekiyor bu noktada aşırı ikaz basıyor basabildiği kadar .. buda hasar veriyor .
bazı avrlerde ufro koruması var newage stamfordun modellerinde . ama lerroy somerin hiç bir modelinde yok ne r 448 ne r450 ne r230 da bu nedenle jeneratör yükte durmamalı. ayrı bir handikap motor durduğu anda sizin transfer panonuz 1 2 saniye açamadığı için voltaj regulatörü vs yanmasa bile gerilim eğrisi 400 voltan 0 volta gelene kadar tüm bu eğriyi sisteme verirsinizki buda hasas cihazlarda arızaya sebebiyet verebilir. gene şalteri açmazsanız personelin biri gider jeneratöre start verir bu sefer 0 voltan 400 volta olan gerilim sisteme gider .
jeneratör boşta çalışmasında bunlar mevzu bahis değildir zaten boş olduğu için avrinin extra uyartımı mevzu bahis değildir .

avrupalı bu işi çözmüş gitmiş amerikayı bulmuş. enlemini kordinatını yazmış. oda şu. iki altın kuralı var
1- eğer transfer üniteniz bağımsız ise jeneratör arızasında hemen açabilecek ve jeneratörü yükten atabilecek bir düzenek olmak zorundadır. ( bir kontaktör veya şaltere düşük gerilim bobini)
2- eğer jeneratör voltaj ve frekansı kabul edilen sınırlara gelmemiş ise jeneratörden onay almadan şalteri çamayacaksınız. bu nedenle avrupalılar manuel jeneratör şalterlerine düşük gerilim bobini koyar . jeneratör stop ettimi otomatikman. jeneratörü yükte devreye alamazsınız .
biraz üstün körü oldu ama kusura bakmayın artık
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…