jeneratör

Katılım
9 Eki 2008
Mesajlar
87
Puanları
1
arkadaşlar benim jeneratörün starteri (ya da marş motoru) devreden çıkmıyor sebebi ne olabilirki bilen varmı
 
arkadaşlar benim jeneratörün starteri (ya da marş motoru) devreden çıkmıyor sebebi ne olabilirki bilen varmı

Marş motorunun volan dişlisiyle kavraşıp birleşmesi,ayırma çatalı ve selenoidin ayni anda,"Z" harfinin aynaki görüntüsü,yani simetrisi şeklinde gerçekleşen,2 ayrı hareketi sırasında oluşur bildiğimiz gibi.Kontak anahtarından selenodid bobinine akım verildiğinde,selenoid bobini mağnetik çekim gücüyle plancırın hareketli kontağa olan yatay hareketi sırasında ayırma çatalının üst kısmı çekilmiş olur.Ayırma çatalının alt kısmında takılı bulunan manşon da volan dişilisine doğru ters yönde itilir.Ayırma çatalı ve selenoidin aksi yönlerdeki bu haraketi sırasında da pinyon dişli ve volan dişlisi kavraşmış olur.Ancak hem ayırma çatalı tarafında,hem de selenoid tarafında geri getirme yayları basılıp çekilerek bu işlemler ayrıca gerçekleştirilmiş olur.

Siz kontak anahtarını bıraktığınız anda,enerjisi tam kesilen selenoidde ve çatal kısmında,bu defa bu işlemler de tersine çalışır.Yani çatal kol yay kuvvetiyle eski yerine tam gelirken,selenoiddeki çekilen iç mekanizma kısmı da,yine yay kuvvetiyle itilerek eski haline dönerek pinyon dişliyi,volan dişlisinden tam olarak ayırmış olur.Sözünü ettiğiniz sorun bu mekanik olarak çalışan kısımlardaki,2 adet yay mekanizmasından olabilir.Öncelikle yapmanız gereken işlem,marş motorunu komple olarak jeneratörden ayırıp sökmek ve içini atelye/tezgahta sökerek geri getirme yay mekanizmasını,çatal kolu,vb.Elektrik akımına indirek bağlı çalışan mekanik kısmını tam olarak kontrol ettirmenizdir.Ancak bunu size söylerken,elektrik akımının kontak anahtarından,ön mini röle,vb.elemanlardan tam olarak da kesildiğini,yani bir elektrik kesilmemesi olayının hiç bulunmadığını,tamamen mekaniki bir problemle bu olayın tam olarak gerçekleştiğini varsaymaktayım.Kolay gelsin.
 
yok anahtar devrede değilken dahi çalışıyor , anhtar 0 konumunda ve kesinlikle sağlam , bağlantı ucu takıldığı anda kontrol modülünde ve cihazın hiçbir tarafında Elektrik olmamasına rağmen çalışıyor .
 
Öncelikle kontak anahtarı terminallerini kontrol edin, genelde 1 giriş 2 çıkış vardır bir kez çevirdiğinizde terminallerden birine Elektrik gelir motorun stop bobini yakıt geçişine izin verir, marş pozisyonuna aldığınızda (yaylı pozisyon) diğer terminalden de elektrik gelmelidir bıraktığınızda kesilmelidir, kesilmiyorsa kontak anahtarınız arızalı. Uçları bulmakta zorlanıyorsanız marş selenoidine giren ince kabloyu takip ederek bulabilirsiniz.

Kontak anahtarı çıkışında marş selenoidinden önce röle varsa röleyide kontrol edin yapışma var mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,822
Mesajlar
930,507
Kullanıcılar
452,643
Son üye
tfdgg

Yeni konular

Geri
Üst