Jetta Triptonic Araçta Vites Sorunu

Katılım
25 Ara 2009
Mesajlar
294
Puanları
1
Yaş
34
Merhaba dostlarım. Jetta Triptonic vites aracım var. Araçta çok trafikte dur-kalk işlemini yapınca 3-4 viteste mesela gidiyorsunuz araç 3. viteste gaza basıyorsunuz devir 6000 lere geliyor siz bastıkça ama hep vites 4'e geçmiyor hemde araç hızlanmıyor. Bunun nedeni ne olabilir ? Dediğim gibi yoğun trafikte oluyor bu ?
 
Aracınız kaç model? İnşallah dsg şanzımanlı değildir.
 
Sadece dur kalk trafikte olduğuna göre viteslerde mekanik bir sorun yok diye tahmin ediyorum. Eğer dışarıdan müdahale edip manual moda almıyorsanız aracın ecu'su vites yükseltme sinyali göndermiyor olabilir.

Aracın yol bilgisayarı ile ilgili konunuzuda yeni gördüm. Ecu'yu serviste güncelletseniz iyi olur diye düşünüyorum.
 
Yani dur-kalk hareketini sık sık yapınca oluyor. Diyelimki 1 saatlik bir trafik bitti düz yola çıktık o arada hızlanmıyor. Daha önce dede 3den 4'e geçerken küt diye vurma yapıyordu ara ara. Mesela 1-2 rahat 2-3 rahat geçiyor ama 3-4 e geçerken bazı zamanlarda devir 5000 e geliyor 2 saniye falan( bu arada hızlanmıyor) sonra küt diye bir sesle geçiyor. Şanzuman yağını değiştirdik çözüm olmadı. Ama dediğim gibi bu olaylar ara ara oluyor ve genelde yoğun trafik sonrası ve ısınınca oluyor. Düz yolda sürekli gidişte bir problem yok. Şanzımancılar beynin revizyon olmasından falan bahsettiler.
 
Beyin revizyonu ile sanırım aracın ecu'suna yazılım ile müdahale etmekten bahsediyorlar. Eğer yazılım ile düzelebilecek bir durum varsa yaptırın. Ancak mekanik problemler varsa hiç uğraşmayıp satın gitsin. Otomatik vites konusunda kendini ispatlamış farklı araçlar var ikinci el temiz bir araç bulursunuz kafanız rahat eder.
 
Valla üstad şanzıman beyninin içerisinde selonoidler falan varmış onlar zamanla tıkanıyormuş vs. yani onları temizleyip hareket aksamlarına bakıyorlarmış kısaca. Buda sadece bir sefer oluyormuş ve fiyatı 1250 TL imiş. Beyin sıfırdan değiştirmek Türkiye fiyatı 5000 TL imiş. Bu şekilde satmakta işime gelmez vicdanım rahat etmez alan kişiye. 5000 TL fiyat kırsam bu seferde üzülürüm verdiğim paraya. Anlayacağın çıkmazdayım bu konuda. Çıkma bir beyin mi taktırsak diyorum bazen. Veya kendim indirsem baksam diyorum. Veya parçayı Almanya'dan getirsem diyorum. Muallaktayım:)
 
Bizim araçlarda yazılım ile motorun devir, tork değerlerine ve yolun eğimine göre vites geçişine karar veriliyor. Beyin içerisinde selonoid valf var dediklerine göre mekanik bir parçadan bahsediyorlar sanırım. Mekanik bir parça ise yapacağınız masraf çok riskli. O parçayı değiştirmek sizin için kesin çözüm olacak mı o bile belli değil. Chip tuning işi yapan yerler motorun gücüne göre şanzımanıda ayarlıyor. Son çare bir de oralardan bilgi alın belki yapabilecekleri birşey vardır.
 
Herkesten bilgi almaya çalışıyorum fakat geneli işin kolayına kaçarak arabaya bile binmeden beyindendir diyip 5000 Lira diyor. Bende anlamadım bir türlü. Ankara'da tek tek yer arıyorum lakin yok. Teşekkür ederim cevapların için
 
Sorunun baskı balatadan kaynaklı olması kuvvetle muhtemel. 3. viteste yüksek devirde çekiş gücü yoksa kesin diyebilirim. Çünkü motor yüksek devirde olsa dahi balata tam olarak şanzımana devri aktaramadığından, şanzımandaki devrin düşük kalması nedeniyle vites yükselmez. Bu dediğim durum balata veya benzeri bir sistem aracınızda varsa geçerli.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,691
Mesajlar
929,045
Kullanıcılar
452,397
Son üye
otomasyon1es

Yeni konular

Geri
Üst