köprü motorlarını inverter ile sürme

coz255

Üye
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
96
Puanları
1
Yaş
40
arkaşlar merhaba
fabrikamızda bulunan köprü vincimiz kalkışta ve duruşta çok sarılıyor. bunu engellemek daha yumşak kalkış ve durma için Siemens mm 420 2,2 kw bir inverter aldık. köpruyü 0,75 kW iki motor hareket ettiriyor.ançak aklıma takılan bazı konular var bunlar için yardımcı olursanız sevinirim
1. motorlar yıldız bağlı üçgen mi bağlamalıyım inverter girişi 220 Volt
2.iki motor için ayrı motor koruma bağlamalımıyım
3.Kapalı bir kutu içinde inverter ısı problemi olurmu
4 Motor akımını girirken nominal akım toplmalrını mı yazmalıyım
5.Şu anki şema ekte nasıl bir bağlantı yapmalıyım.

kopru-53.jpg
 
Merhaba,
1. sorunuzun cevabı daha önce tartışıldı aşağıdaki linte açıklamamaları bulabilirsin
https://www.kontrolkalemi.com/forum/motor-suruculeri/2089-ac-motora-invertor-yolverme.html

2. ve 4. sorunun cevabı ayrıca benimde başıma geldi. İki motoru tek sürücü ile yol veriyorduk.Sürücü çıkışına bağlanılan termikler önerilmiyor süreklide düşük akımlarda atıyor zaten bizde iptal etmiştik. Motorların içine termistor bağlayabilirsiniz.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/motor-suruculeri/2854-1-inverterle-2-ac-motor-surulurmu.html

3. souna ise sürücüler havalandırılması gerekmektedi. Kendi üzerlerinde fanları vardır. Hava sirkülasyonu olması gerekir. sürücü üzerinde teikleme yapan tristörleri soğutması için. Sürücünün kataloğundada belirtir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayın coz 255

fabrikamızda abus marka 2 adet 16 ton ve 1 adet 10 ton vincimiz var ve köprü motorları sürücü ile çalşıyor. her motor için ayrı ayrı koruma kullanmalısınız. ayrıca sürücüleri kapalı pano içeirisnde, sürücüler arkasında alüminyum soğutucu varsa ısınma sorunu olacağını sanmıyorum....
 
inverterinin özelliklerini bilmiyorum ama eğer çıkışı faz faz arası 220 volt ise uçgen bağlayabilirsin. yok inverter çıkışın 380 volt ise yıldızda kalmalı.
tek hız kontrol ile iki adet motor çalıştıracağından dolayı koruma koy derim.
hız kontrol mutlaka ısı açığa çıkaracağından dolayı kapalı bir kutuda durması pek uygun değil.
iki motorun akımının toplamını yazmalasın.
 
coz255 ' Alıntı:
arkaşlar merhaba
fabrikamızda bulunan köprü vincimiz kalkışta ve duruşta çok sarılıyor. bunu engellemek daha yumşak kalkış ve durma için Siemens mm 420 2,2 kw bir inverter aldık. köpruyü 0,75 kW iki motor hareket ettiriyor.ançak aklıma takılan bazı konular var bunlar için yardımcı olursanız sevinirim
1. motorlar yıldız bağlı üçgen mi bağlamalıyım inverter girişi 220 Volt
2.iki motor için ayrı motor koruma bağlamalımıyım
3.Kapalı bir kutu içinde inverter ısı problemi olurmu
4 Motor akımını girirken nominal akım toplmalrını mı yazmalıyım
5.Şu anki şema ekte nasıl bir bağlantı yapmalıyım.
1- invertör girişi 220v ise büyük ihtimalle üçgen bağlıyacaksın ama genede invertörün çıkış gerilimi ile motorun giriş gerilimine bak. genelde üçgendir
2-eger invertörüne güveniyorsan gerek yok. çünkü zaten invertör motor koruma görevini görüyor ama güveniyorsan
3-çalışacagı ortam fazla sıcak değilse problem olmaz yalnız panonda hava sürkülasyonu için biraz boşluk olması iyidir
4-tabiki nominal akımların toplamını veya toplamlarının %10üstünü gir ama ivertörü aldığın yere danış genede
5- ya gayet basit ama bana mail ile ulaşırsan sana atabilirim bir şema
 
coz255 ' Alıntı:
arkaşlar merhaba
fabrikamızda bulunan köprü vincimiz kalkışta ve duruşta çok sarılıyor. bunu engellemek daha yumşak kalkış ve durma için Siemens mm 420 2,2 kw bir inverter aldık. köpruyü 0,75 kW iki motor hareket ettiriyor.ançak aklıma takılan bazı konular var bunlar için yardımcı olursanız sevinirim
1. motorlar yıldız bağlı üçgen mi bağlamalıyım inverter girişi 220 Volt
2.iki motor için ayrı motor koruma bağlamalımıyım
3.Kapalı bir kutu içinde inverter ısı problemi olurmu
4 Motor akımını girirken nominal akım toplmalrını mı yazmalıyım
5.Şu anki şema ekte nasıl bir bağlantı yapmalıyım.
sürücüye 220 volt verıyosan motoru ucgen baglamalısın.2 mototu aynı anda calıstırabılırsın.araya 2 tanetermik koy sorun olmaz
 
arkadaşım yumuşak yol vericide işini görürdü
 
arkadaşlar ben bilgilerimi kontrol ettiğim zaman bişey kafamı karıştırdı
bize okulda öğretilen yıldız bağlandığında motor daha az akım çekmesi üçgen de ise daha fazla akım çekiyordu bunun için motor bağlantılarında koruma amaçlı olarak ilk önce yıldız bağlanılır daha sonra üçgen bağantıya geçirilir ama burda okuduklarıma bakılırsa 220 v olunca üçgen bağla 380 volt olunca yıldız bağlayın deniliyor valla kafam karıştı bu konuda bana ayrıntılı bilgi verecek varmı?
 
Rasim bey, etiketlerde yazan voltaj degerleri Faz-Faz arasi voltaj degerleridir.Siz su voltaja ucgen su voltaja yildiz baglanir diye ezberlemeye calismayin bence...

Ü/Y = 220/380 V yazan bir etiketi ornek alalim.Bu motoru direkt calistirmak isteyelim.Direkt, ucgen baglamak isterseniz, sebekenizin FAZ-FAZ arasi geriliminin 220 volt olmasi gerekiyor ki ulusal sebekemizde bu mumkun degil...Bu yuzden bu motor direkt baglanacaksa yildiz baglanmalidir.

Ü/Y = 380/690 V yazan baska bir motoru ornek alalim...Bu motoru direkt yildiz baglayamazsiniz cunku sebekenizde faz-faz geriliminiz 690 volt degil.Bu yuzden bu motoru ucgen baglamak zorundasiniz...
Ama direkt baglama olayi, elden geldigince kacinilmasi gereken bir yontem...Yildiz/Ucgen pano ile kaldirmak daha dogrudur.Saygilar
 
birincisi motoru kesinlikle üçgen bağla ,ikincisi konverter çıkışına 2 değil 4 tane de motor bağlayabilirsin sorun olmaz önemli olan uygun güçte konverter seçmen,,toplam nominal akımını gireceksin parametreden,,üçüncüsü kesinlikle konverterin kapalı yerdeyse soğutulmalı ve tozdan korunmalıdır,ayrıca tristörlü konverterler tarihe karıştığı için ıgbt li konverterler kullanılmakta bunlarda toz ve dış şartlara karşı çok daha hassastırlar--------------------

------------------------------------------------------------------
ayrıca her motora termik manyetik şalter koymalısın
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst