Kıl testere motor arızası

emin_34

Üye
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
49
Merhaba, kıl testere makinam arızalandı ,servis işi zor . Arıza ise motora yük bindiğinde devri düşerek iş parçasını kesemez duruma geliyor. motor boşta iken kontağa bastığımda bazen hiş dönmüyor . elimle motora ilk hareketi verince dönüyor. motor kömürlerini kontrol ettim sağlam. sürücü kartına baktım ama gözle görülebilecek bir hata görmedim. kare içine aldığım mercimek kondansatör iki yönlü aynı rakamı veriyor. acaba bu parçamı bozuk . isteyene videoda atabilirim.

WhatsApp Image 2021-09-08 at 14.20.24.jpeg
 
kondastörlerin sağlamlığı yerinden sökülür ve kapasitemetre ile ölçülür. anolog yada dijital ölçü aletleriyle yaparsanız aldanırsınız. bazen kapasitemetre bile hatalı sonuç verir. kondastörler boşaltılmadan ölçülmez çünkü içinde depolanan elektrik ölçü aletini bozar. zaten sarı olan resimden çok iyi göremiyorum ama bayağı yıpranmış yanık gibi görünüyor.
 
Geçmiş olsun .

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/kıl-testere-makinası-motor-sürücü-problemi.90409/

http://www.reismakina.com/guncel/yeni-urunscheppach-51.html?mgec=hayir

https://www.google.com/maps/dir/Kar...1330f945b5d3c73!2m2!1d29.2339483!2d40.9988572

Benimde elimde Proxxon Kıl Testere Makinası / 28092 DSH vardı , akrabaya verdim . ( İntarsia ) diğer vs .

Arıza yapan kıl testeresi makinası markasını ve modelini yazarsanız daha iyi olur ?

Belki sizin durumunuza düşen olacak olursa yardımcı olmak için kartın her yönü ile net ve yakın çekim çeşitli fotolar yayınlarsanız daha iyi olur kanısımdayım .

Bir bakıma fotoyu şema devresi gibi düşünmek .

Diyelim direnç yandı renklerden foto ile belirlenmesi , diğer malzemelerin parçalarının üzerinde yazan kodlar gibi .

Kolay gelsin . Sağlıcakla kalın .
 
Son düzenleme:
Motorun üzerine ayrıca bir kondansatör daha var mı?
 
Bu anlatımınıza göre arıza kendi motor sürücüsünden değil motor endüvi sarımları-kollektör dilimleri bağlantıları yüzünden olabilir. Bu bakımdan endüvi (rotor) kollektörlerini, kömürlerin yay baskısından kurtarıp boşa aldıktan sonra avometrede omaj kontrolüyle endüvideki yan yana olan kollektör dilimleri arasından ayrı ayrı endüvi sargı omajları şeklinde ölçün. Eğer farklı endüvi sarımları omajı veya açık devre ( 0 omajlı) sargı omajı varsa, gelen elektrik kömürlerle kollektörlere geldiğinde elle bu kritik yerleri siz geçirdiğiniz için sonrasında dönüyordur. Kanımca rotor iç endüvi sarımlarında veya kollektörle olan bağlantılarında sıkıntı vardır. Motorun devir düşürtüp asıl güçten düşmesinin (normal kesememesi) temel sebebi de sıkıntılı endüvi (rotor) iç sarımları yüzündendir, kuvvetli bir ihtimal olarak. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
kondastörlerin sağlamlığı yerinden sökülür ve kapasitemetre ile ölçülür. anolog yada dijital ölçü aletleriyle yaparsanız aldanırsınız. bazen kapasitemetre bile hatalı sonuç verir. kondastörler boşaltılmadan ölçülmez çünkü içinde depolanan elektrik ölçü aletini bozar. zaten sarı olan resimden çok iyi göremiyorum ama bayağı yıpranmış yanık gibi görünüyor.
Sevgili ustam temel bir bilgim yok ,youtube videolarına bakarak sorunu bulmaya çalışıyorum , ama bir ilerleme kaydedemedim. yeni bir makine almadan kurtarabilirmiyim ona çabalıyorum. Teşekkür ederim.
Geçmiş olsun .

Benimde elimde Proxxon Kıl Testere Makinası / 28092 DSH vardı , akrabaya verdim . ( İntarsia ) diğer vs .

Arıza yapan kıl testeresi makinası markasını ve modelini yazarsanız daha iyi olur ?

Belki sizin durumunuza düşen olacak olursa yardımcı olmak için kartın her yönü ile net ve yakın çekim çeşitli fotolar yayınlarsanız daha iyi olur kanısımdayım .

Bir bakıma fotoyu şema devresi gibi düşünmek .

Diyelim direnç yandı renklerden foto ile belirlenmesi , diğer malzemelerin parçalarının üzerinde yazan kodlar gibi .

Kolay gelsin . Sağlıcakla kalın .
Arızalı cihaz hais , google resimlerden scheepach markasıda aynı kartı kullanıyor.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    133.5 KB · Görüntüleme: 20
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    129.4 KB · Görüntüleme: 20
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    127 KB · Görüntüleme: 18
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    140.3 KB · Görüntüleme: 17
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    142.3 KB · Görüntüleme: 17
Son düzenleme:
Sevgili ustam temel bir bilgim yok ,youtube videolarına bakarak sorunu bulmaya çalışıyorum , ama bir ilerleme kaydedemedim. yeni bir makine almadan kurtarabilirmiyim ona çabalıyorum. Teşekkür ederim.
mercimek kondastör kolay kolay bozulmaz, ama sarı olanı filtre kondastörleri için aynı şeyi söyleyemem. resim üstten yan tarafı görünmüyor. elinden gelmiyorsa sen yapma ama bir televizyon tamircisi elektronikçi çok rahat değiştirir. yaşadığınız yer neresi bilmiyorum orada yardımcı olacak arkadaşa yönlendirirdim. birde @bakımcıı ustamız var iyi kart tamircisidir postları kontrol et iletişim bilgileri var.

perçinli kart tamiri zordur, çünkü yazılımlı bir kart, alttan çok temiz görünüyor ama kontrol edip bakmak lazım.
 
Bu anlatımınıza göre arıza kendi motor sürücüsünden değil motor endüvi sarımları-kollektör dilimleri bağlantıları yüzünden olabilir. Bu bakımdan endüvi (rotor) kollektörlerini, kömürlerin yay baskısından kurtarıp boşa aldıktan sonra avometrede omaj kontrolüyle endüvideki yan yana olan kollektör dilimleri arasından ayrı ayrı endüvi sargı omajları şeklinde ölçün. Eğer farklı endüvi sarımları omajı veya açık devre ( 0 omajlı) sargı omajı varsa, gelen elektrik kömürlerle kollektörlere geldiğinde elle bu kritik yerleri siz geçirdiğiniz için sonrasında dönüyordur. Kanımca rotor iç endüvi sarımlarında veya kollektörle olan bağlantılarında sıkıntı vardır. Motorun devir düşürtüp asıl güçten düşmesinin (normal kesememesi) temel sebebi de sıkıntılı endüvi (rotor) iç sarımları yüzündendir, kuvvetli bir ihtimal olarak. Kolay gelsin.
Ustam motoruda söktüm rulmanlar sıkışmış olabilir diye,ama dediğiniz ölçümlerden anlamam. istanbul kartal civarı yardımcı olabilecek kimse varsa ücreti mukabili neyse veririm. teşekkürler
mercimek kondastör kolay kolay bozulmaz, ama sarı olanı filtre kondastörleri için aynı şeyi söyleyemem. resim üstten yan tarafı görünmüyor. elinden gelmiyorsa sen yapma ama bir televizyon tamircisi elektronikçi çok rahat değiştirir. yaşadığınız yer neresi bilmiyorum orada yardımcı olacak arkadaşa yönlendirirdim. birde @bakımcıı ustamız var iyi kart tamircisidir postları kontrol et iletişim bilgileri var.

perçinli kart tamiri zordur, çünkü yazılımlı bir kart, alttan çok temiz görünüyor ama kontrol edip bakmak lazım.
Ustam kart sağlamda olabilir bilmiyorum, dediğiniz sarı parçayı ölştüm 881 gibi bir değer verdi
 

Ekli dosyalar

  • 6.jpeg
    6.jpeg
    169.5 KB · Görüntüleme: 14
Son düzenleme:
güzel insan ne ile ölçtün hangi ölçü aleti ile? kondastör-kapasitör- sığaç üç değişik ifade şekli ve bunlar kapasitör metre denen ölçü aleti içe ölçülür AC olanlar kutupsuzdur AC geçirir süzer dengeler kutuplu olanlar blok kondastör deriz bunlarda DC akım gecirir. özelliklerine göre bir sürü çeşidi var kullanıldığı yere göre özellikleri var. 881 değer nedir ohm mu yoksa diyot mu? ben bile bazı değerlerin ne işe yaradığını bazen bilemiyorum.
 
güzel insan ne ile ölçtün hangi ölçü aleti ile? kondastör-kapasitör- sığaç üç değişik ifade şekli ve bunlar kapasitör metre denen ölçü aleti içe ölçülür AC olanlar kutupsuzdur AC geçirir süzer dengeler kutuplu olanlar blok kondastör deriz bunlarda DC akım gecirir. özelliklerine göre bir sürü çeşidi var kullanıldığı yere göre özellikleri var. 881 değer nedir ohm mu yoksa diyot mu? ben bile bazı değerlerin ne işe yaradığını bazen bilemiyorum.
Ustam multimetre ile ölçtüm. nedir değildir bilmiyorum. aynı parçadan alıp sök tak yapacağım cevabınız için sağolun.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,767
Kullanıcılar
453,064
Son üye
ElkMühAlpGlr

Yeni konular

Geri
Üst