Kırma-Eleme Tesisi Otomasyonu.

miner

Üye
Katılım
18 Tem 2011
Mesajlar
14
Puanları
1
Öncelikle herkese merhaba. Bu başlık için en uygun yer olarak burayı buldum. Umarım hata yapmamışımdır.

Yeni sipariş verdiğimiz Kırma-eleme tesisimizin otomasyon sistemi için birkaç firmadan fiyat almış bulunmaktayız. Elmayı elmayla kıyasladığımı bilmek istiyorum. Bu sebepten ötürü değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Katkısı olan herkese şimdiden teşekkür ederim. Firmaların otomasyonda kullanacağı ekipmanları sırasıyla yazayım.

A firması.

PLC: ABB AC500 serisi Ethernet haberleşmeli. (96 dijital giriş, 48 dijital çıkış, 8 analog giriş ve 2 analog çıkış)
Bantlar için SCHNEIDER marka devir bekçisi ve ipli salter sensörleri.
Silolarda SCHNEIDER marka ULTRASONIC seviye sensörleri.
Sistem bantlı kantar dahil edilebilecek şekilde kurulacaktır.

Yukarıdaki ekipmanlara ilaveten HP marka bilgisayar, 1 kVa UPSve HP marka lazer yazıcı da var. Ve tesisin 3 boyutlu modellemesi yapılacak otomasyon programı ise portable olacak. Kurulum gerektirmeden tıkla-çalıştır.



B Firması.

PLC: Siemens SIMATIC S7 1200 CPU ve genişletme modülleri. (94 Dijital giriş ve 42 dijital çıkış)
Sürücü: SIEMENS MM440 22kw ağır hizmet şartı, vektör performanslı EMC uyumlu AC MOTOR hız kontrol cihazı.
PEPPERL + FUCHS ULTRASONİK sensörler.

AYRICA: Delta 10.1" dokunmatik operatör paneli.

Sizler olsanız hangi firmayı hangi sebeple tercih edersiniz. Sizce iki sistem arasında maksimum ne kadar fiyat farkı olmalıdır. Ben maden mühendisiyim o sebepten ricam anlatımların fazla teknik olmamasıdır :). Şimdiden herkese teşekkürler.

Edit: Sistemin uzaktan izlenebiliyor olması önemli.
 
kırma eleme tesislerinde plc li otomasyon sistemi düzen tutmamaktadır. bana göre kırma eleme tesisleri için klasik kumanda otomasyon sistemi daha iyi bir sistemdir.
1...kırıcıları yumuşak yolverci ile çalıştırırsınız
2... besleyici grubunu frekans kontrollü yaparsanız
3... silolardan kamyon yüklemeyi sakın sabit kantara bağlamayın
4...ilk kırıcınız pdk türü kırıcı ise sakın 2 motorlu yaptırmayın. ustalar kayış gerginliğini ayarlayamadığı için 2 motor arasında devamlı amper farkı oluyor. yük tek motora biniyor
5... sekonder kırıcılaınız içinde tersiyer kırıcınız varsa çok dikkatli olmalısınız tersiyer kıcıların balansını ustalar alamadığı için 6 ayda bir mootor değiştirmeye mahkum olursunuz
 
hıç bır klasık kumanda sıstemı plc ıle kurulan bir sistemden daha iyi olamaz...Yol verıcılerı suruculerı ve dıger ekipmanları PLC ile haberleştirerek kusursuz bir biçimde sürebilirsiniz.

Sn Miner;

Vermiş olduğunuz A ve B adlı sirketlerın kullanacağı malzemelerde bazı ürün farklılıkları var...Mesela B firması hız kontrol kullanacakken A firması Hız kontrol yazmamış.Biraz daha detaylandırırsanız daha iyi yardımcı olabılırız.
 
Sn avganlı;

PDK kırıcı tek motorlu olacak. İki motordan tek motora çevirdik. Besleyici vibrasyon motorunun kırıcı motorlarının çektiği amper değerlerine göre davranış gösterecek.

Sn bsfrot;

Gün içerisinde iki projeyi de pdf formatında upload ederim. Kıyaslamak daha sağlıklı olur.
 
Sn avganlı;

PDK kırıcı tek motorlu olacak. İki motordan tek motora çevirdik. Besleyici vibrasyon motorunun kırıcı motorlarının çektiği amper değerlerine göre davranış gösterecek.
sayın miner tesisi hangi şehre kuracaksınız.
sabit mi yoksa yol şantiyesi mi.
kırıcı kayış attığı zaman plc ne tepki vercek. akım düşük olduğu için besleyicinin değerini artıracak mı yoksa besleyiciyi durduracak mı?
 
Sn Avganlı

Kayısın kopması ya da atması demek motorun rölanti akımının değişmesi demektir.Bunu agılayacak bir çok sürücü var plc ile haberleşen...
 
sayın miner tesisi hangi şehre kuracaksınız.
sabit mi yoksa yol şantiyesi mi.
kırıcı kayış attığı zaman plc ne tepki vercek. akım düşük olduğu için besleyicinin değerini artıracak mı yoksa besleyiciyi durduracak mı?

Proje şehri Gaziantep. 500 ton/saat kapasiteli sabit şantiye. Kırıcı kayış attığı zaman devir bekçisi devreye girer. Akım düştüğünde vibrasyon motoru bunkere etki ederek besleme yapmasını sağlayacak.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
zor iş.... sağlam bi firma bulmak lazım
 
2 firmanın vermiş olduğu tekliflerin içeriğinin aynı olabilmesi için çizilmiş bir proje olması gerekecek. Böyle bir şey yok sanırım. Mesela A firması ana şalter olarak 3.200 A, B firması 2.500 A şalter seçmiş. Haliyle bir fiyat farkı oluşturur ve sanırım A firmasının detayları daha fazla...
 
asagı yukarı pıyasadakı tum suruculerle karsılastım.Siemens kalıtesını ve opsıyonellıgını hıc bır surucude gormedım.plc ıle kumanda her zaman klasık kumandadan basarılıdır ve cok daha fazla fonksıyona sahıptır.arkadas plc konusunda bılgı sahıbı olmadıgı ıcın kanımca bole bır yorum yapmıs.sahadakı buyuk motor ve suruculerı gurultu yaratabılır.bu da profıbus haberlesmesının karısmasına neden olabılır.bunu engellemek ıcın guc kabloları ile kumanda ve haberlesme kabloları ayrı tavalardan dosenmeleı ve tavalar topraklanmalıdır.ayrıca tava guzergahları mmkun oldugunca bırbırınden uzak olmalıdır.guc kablolarının bulundugu tava ıle kumanda ve haberlesme kablolarının bulundugu tavanın topraklamalarının ayrı yapılması sonucu daha da netlestırecektır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst