kaçak akım röleleri ile çalışma

Anlatmak istediğim yanlış anlaşıldı sanırım. Bize mesela sadece motora giden bir hatta kaçak akım rölesi takacaz. Topraklaması münferit olarak motorun yanındaki topraklama barasından topraklanacak. Motor da üçgen çalıştığı için motoru diyelim ki 3x50 kablo ile besleyeceğiz. Yani 3 damar kablo gidiyor. Bu 3 damar kabloyu kaçak akım rölesinin 3 bölmesine bağladık. 4. bölmeye hiç birşey bağlamıyacakmıyız, yoksa 4. girişe nötr vermemiz gerekiyor mu? (4. çıkış boş kalacak tabii)

Motor devresine takılan kaçak akım koruma rolelerinde toprak hattı cihazın giriş tarafında bağlanırsa(TN-C-S sistemde) veya boş bırakıp münferit topraklama yapılarak(TT sistemde)kullanılabilir.
Denenmiştir
 
Motor devresine takılan kaçak akım koruma rolelerinde toprak hattı cihazın giriş tarafında bağlanırsa(TN-C-S sistemde) veya boş bırakıp münferit topraklama yapılarak(TT sistemde)kullanılabilir.
Denenmiştir

Sormak istediğim şu; Çizimlerden hangisi uygundur. (sağdakinde ok ile işaretli yerde nötr kablosu vardır)(motor üçgen dir)
 
Çizimi göremiyorum.Açıklamaya çalışayım.KARın girişleri 1-3-5-N çıkışları 2-4-6-N(Siemens için)1-3-5'e RST N'ye (üst N) motor gövdesinden gelen topraklama kablosunu bağlarsanız veya topraklama kablosunu direkt topraklama kazığına taşırsanız çalışır.Toprak kablosunu alt N 'ye bağlar üst N'ye işletme toprak-nötr kablosunu bağlarsanız çalışmaz.
 
Çizimi göremiyorum.Açıklamaya çalışayım.KARın girişleri 1-3-5-N çıkışları 2-4-6-N(Siemens için)1-3-5'e RST N'ye (üst N) motor gövdesinden gelen topraklama kablosunu bağlarsanız veya topraklama kablosunu direkt topraklama kazığına taşırsanız çalışır.Toprak kablosunu alt N 'ye bağlar üst N'ye işletme toprak-nötr kablosunu bağlarsanız çalışmaz.

Sanırım düşünce tarzımda bi problem var. Yarın birgün motora k.a.k.r. takaçak olursam saçmalamayım :D
 
Fabrika sistemi beni sınırlıyor.Bazı kaynaklara ulaşmakta sıkıntı yaşıyorum.Sorun nedir?3faz kaçak akım cihazı vektörel toplam mantığı ile çalışır.Motor gövde topraklaması KAR dan geçmediği her durumda çalışır.Tıpkı Toroid'den topraklamanın geçmemesi gibi
 
selamlar kardeş önce işletmenin adt sini meğer testine tabi tut 1 ohm un altındaki kablolarda defarmasyon yada izalasyon kaçağı varsa gider 300 ma lik ka. ak.kor. röl. gönül rahatlığıyla tak ne sistemin devre dışı kalır nede başka bişey ama röleyi montaj şeklin önemli önce röle sonra siğorta sonrada yük yani kullanacagın cihaz 100a üzerini n kullanma 1 adet 100 arkasına kaç tane priz yada cihaz geliyorsa siğortalarını ona göre dagıt
 
kacak-akim-var.jpg


Kaçak akım rölesinin çalışma prensibi tek fazda yüke giden faz akımıyla dönen akımın karşılaştırılmasından ibarettir. 4 kutuplu kaçak akım rölesinde de 3 fazın vektörel toplamı nötrden dönen akımla karşılaştırılır.
3 Fazlı sistemlerde dengesiz yüklenme kaçınılmazdır yüke giden 3 fazın vektörel ortalamasıda bu yüzden sıfır olmaz 3 faz denegesiz yükten oluşan vektörel toplam nötrden şebekeye döner bu iki akım değeri aynı değerde ve ters olarak toroid içinden geçtiğinden, toroid üzerindeki sargıda gerilim indüklenmez dolayısıyla kaçak akım rölesi açmaz.
Gelelim motorlardaki duruma, motorlar 3 faz dengeli yüklerdir, fazlar arası vektörel toplam röle üzerindeki eşik değeri aşarsa bu dengesizlik değerinde dönen bir nötr iletkeni olmadığı için röle açma yapar. Bağlantı şemasına bakarsanız motor devresinde röle şebeke tarafına nötr'ü bağlamak hiç birşey ifade etmeyecektir.

Fazlararası gerilim dengesizliği motor izolasyon kaçak akımları v.s. nedenlerle bu olay problem yarattığından uygulamada motorların beslendiği kuvvet panosuna röle+açtırma bobini+toroid kombinasyonlu kaçak akım koruma sistemi kurulur.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst