Merhaba.Bunun çok çeşitli sebepleri bulunabilir.Bu kabloların bağlantı yerlerindeki kablo pabuçlarının oksitlenmesi,yıpranmasından tutun da fren yaptığınızda fren lambasının yer aldığı soketteki ampul bağlantısı (lehimli) uçlarından kalitesiz ampul kullanımıyla gösterge lambası,şehir içi ışıkları,vb.istenmeyen donanıma bu elektriğin geçerek ekstra güçlerin harcanarak rölanti devresinde alternatör daha az voltaj ve amper üretirken voltaj düşümünün daha fazla olabilmesi bu şekilde dolaylı yoldan da ortaya çıkabilir.
Bir neden olarak standart dışı ampullerin kulanımıyla bu durumlar,arka far soketi aracılığıyla istenmeden veya farkına varılmadan (Veya gözle farklı yanan ışık sisteminde tam olarak görülerek) oluşabilir,buna çok dikkat etmek gereklidir.Arka far soketi çok eski ise bunu yenisiyle komple değiştirmek bu sorunu belki çözebilir.Bunlar kişisel olarak sizin ilk başta yapabileceklerinizdendir.Sorun yine devam ediyorsa sanayideki bir oto elektrikçisine bunu gösterip iyice kontrol ettirmenizde büyük yarar vardır.Eski arabamda 2 kere tam karşıma çıkan bu sorunu bu şekilde yani standart ampül kullanımıyla,arka far soketinin komple değişimiyle ve bir oto elektrikçisinin sigorta kutusundan devreyi tam takip ederek yeni bir kablo hattını ayrı olarak paralelde çekmesiyle tam olarak kurtulmuştum,bir dip not olarak.Kolay gelsin.