Kablo direnci

Kablo ekleri şasekabloları ve sigorta kutusundaki ekleri kontrol etmek gerekiyor.

Birleşimlerde oksit ve korozyonda olabilir. iyi bakmak lazım
Bunlari dikkate alarak tesisatı elden gecirecegim ama kafama takılan bu olayı oto elektrikcisine anlattıgımda normal 30 yasinda araba dedi... cozum olarak komple elektrik tesisatinin yenilenmesinden bahssetti rakam olarakta 800 tl bir rakam soyledi

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bunu söylemesinin bir kaç nedeni var.

1- Bulunması çok zor olan bir durum sorunun nerede olduğunu bulmak zor..
2- Diyelimki bir yerde buldu sorun ve düzeltti eski araç olduğu için başka bir gün başka sorun çıkartması muhtemeldir.
3- Oda para kazanacak arızayı giderse hem yukarıda yazdıklarım nedeniyle sonradan iş gelebilir hemde para kazanması gerekli.
 
Bunu söylemesinin bir kaç nedeni var.

1- Bulunması çok zor olan bir durum sorunun nerede olduğunu bulmak zor..
2- Diyelimki bir yerde buldu sorun ve düzeltti eski araç olduğu için başka bir gün başka sorun çıkartması muhtemeldir.
3- Oda para kazanacak arızayı giderse hem yukarıda yazdıklarım nedeniyle sonradan iş gelebilir hemde para kazanması gerekli.
Anladim Serkan cok tesekkur ederim ilgilendiğin için

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar öncelikle geçmiş kurban bayramınız mübarek olsun...

Sizlere sormak istediğim birşey var aracımın motor elektrik tesisatını yenilemek istiyorum sebebine gelince tesisattaki kabloların zamanla özelliğini yitirdigini düsüyorum yani frene bastıgımda gösterge ısıklaranın kısılması gibi... herhangi bir kablonun özelliğini kaybedip kaybetmediğini nasıl anlarız...

Şimdiden teşekkürler

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merhaba.Bunun çok çeşitli sebepleri bulunabilir.Bu kabloların bağlantı yerlerindeki kablo pabuçlarının oksitlenmesi,yıpranmasından tutun da fren yaptığınızda fren lambasının yer aldığı soketteki ampul bağlantısı (lehimli) uçlarından kalitesiz ampul kullanımıyla gösterge lambası,şehir içi ışıkları,vb.istenmeyen donanıma bu elektriğin geçerek ekstra güçlerin harcanarak rölanti devresinde alternatör daha az voltaj ve amper üretirken voltaj düşümünün daha fazla olabilmesi bu şekilde dolaylı yoldan da ortaya çıkabilir.

Bir neden olarak standart dışı ampullerin kulanımıyla bu durumlar,arka far soketi aracılığıyla istenmeden veya farkına varılmadan (Veya gözle farklı yanan ışık sisteminde tam olarak görülerek) oluşabilir,buna çok dikkat etmek gereklidir.Arka far soketi çok eski ise bunu yenisiyle komple değiştirmek bu sorunu belki çözebilir.Bunlar kişisel olarak sizin ilk başta yapabileceklerinizdendir.Sorun yine devam ediyorsa sanayideki bir oto elektrikçisine bunu gösterip iyice kontrol ettirmenizde büyük yarar vardır.Eski arabamda 2 kere tam karşıma çıkan bu sorunu bu şekilde yani standart ampül kullanımıyla,arka far soketinin komple değişimiyle ve bir oto elektrikçisinin sigorta kutusundan devreyi tam takip ederek yeni bir kablo hattını ayrı olarak paralelde çekmesiyle tam olarak kurtulmuştum,bir dip not olarak.Kolay gelsin.
 
Merhaba.Bunun çok çeşitli sebepleri bulunabilir.Bu kabloların bağlantı yerlerindeki kablo pabuçlarının oksitlenmesi,yıpranmasından tutun da fren yaptığınızda fren lambasının yer aldığı soketteki ampul bağlantısı (lehimli) uçlarından kalitesiz ampul kullanımıyla gösterge lambası,şehir içi ışıkları,vb.istenmeyen donanıma bu elektriğin geçerek ekstra güçlerin harcanarak rölanti devresinde alternatör daha az voltaj ve amper üretirken voltaj düşümünün daha fazla olabilmesi bu şekilde dolaylı yoldan da ortaya çıkabilir.

Bir neden olarak standart dışı ampullerin kulanımıyla bu durumlar,arka far soketi aracılığıyla istenmeden veya farkına varılmadan (Veya gözle farklı yanan ışık sisteminde tam olarak görülerek) oluşabilir,buna çok dikkat etmek gereklidir.Arka far soketi çok eski ise bunu yenisiyle komple değiştirmek bu sorunu belki çözebilir.Bunlar kişisel olarak sizin ilk başta yapabileceklerinizdendir.Sorun yine devam ediyorsa sanayideki bir oto elektrikçisine bunu gösterip iyice kontrol ettirmenizde büyük yarar vardır.Eski arabamda 2 kere tam karşıma çıkan bu sorunu bu şekilde yani standart ampül kullanımıyla,arka far soketinin komple değişimiyle ve bir oto elektrikçisinin sigorta kutusundan devreyi tam takip ederek yeni bir kablo hattını ayrı olarak paralelde çekmesiyle tam olarak kurtulmuştum,bir dip not olarak.Kolay gelsin.
Çok teşekkürler

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oto elektroniği konusunda çok fazla uzman değilim ama şu notları başdan aşağı okuyunca insanın kafasında beş aşağı beş yukarı bir şeyler oturuyor.
http://www.otomotiv.aku.edu.tr/sitedokuman/bataryalarmarssarj/sarjsistemleri.pdf
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog.../motorlu_araclar/moduller/sarj_sistemleri.pdf
Kullansin kullanmasin her insanin araba hakkinda ufak tefek de olsa bilgisi olmali. Her an lazim olabiliyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,281
Mesajlar
924,957
Kullanıcılar
451,711
Son üye
ak48

Yeni konular

Geri
Üst