Kablo direnci

Papicooll

Üye
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
38
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar öncelikle geçmiş kurban bayramınız mübarek olsun...

Sizlere sormak istediğim birşey var aracımın motor elektrik tesisatını yenilemek istiyorum sebebine gelince tesisattaki kabloların zamanla özelliğini yitirdigini düsüyorum yani frene bastıgımda gösterge ısıklaranın kısılması gibi... herhangi bir kablonun özelliğini kaybedip kaybetmediğini nasıl anlarız...

Şimdiden teşekkürler

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Eğer kablolarınızda herhangi bir kısa devre yoksa kabloları komple yenilemenin gereği yok . Aracınız yavaşlayınca lambalarınızın körelmesi akünüzün zayıf olduğunun alameti ; akünüzü ve alternatörünüzü kontrol ettirin.........
 
Eğer kablolarınızda herhangi bir kısa devre yoksa kabloları komple yenilemenin gereği yok . Aracınız yavaşlayınca lambalarınızın körelmesi akünüzün zayıf olduğunun alameti ; akünüzü ve alternatörünüzü kontrol ettirin.........
Akü yeni alternatör kömürleri yeni değişti bu arada araç 86 model bir araç


GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Voltaj regülatörüne de bir baktırın............
 
Oto elektroniği konusunda çok fazla uzman değilim ama şu notu başdan aşağı okuyunca insanın kafasında beş aşağı beş yukarı bir şeyler oturuyor.
http://www.otomotiv.aku.edu.tr/sitedokuman/bataryalarmarssarj/sarjsistemleri.pdf
Evet az önce bende bu eğitim notlarına bakmaya başladım elektrik ve elektronikle hobi olarak ugrasiyorum hani benimde fazla bir bilgim yok ama aracımla uğrasmayı seviyorum

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim de bazen dikkatimi çeken durumlar oluyor

Mesela ışıkta beklerken önümdeki aracın park ışıkları yanıyor kişi frene bastığında bu park lambalarının ışıkları azalıyor frene basmayı bıraktığında ise park lambalarının ışık gücü artıyor.

Bunu şu duruma bağlıyorum. Lambalara giden kablo hatlarının ince olması ve aynı noktadan beslenmesi nedeniyle ve zamanın verdiği malzeme yorgunlukları nedeniyle ( bu konnektör kablo birleşim ekleri v.s. ) fren lambası yüke verildiğinde akım çekmeye başlayınca kablo üzerindeki yük artıyor ve azda olsa bir voltaj çökmesine neden oluyor. Bu çökme lambalarda sönük yanma gibi bir etkiye neden oluyor.

Şahsi fikrim bu sizin yaşadığınız durumun bu olduğunu söyleyemem.

Kolay gelsin.
 
Benim de bazen dikkatimi çeken durumlar oluyor

Mesela ışıkta beklerken önümdeki aracın park ışıkları yanıyor kişi frene bastığında bu park lambalarının ışıkları azalıyor frene basmayı bıraktığında ise park lambalarının ışık gücü artıyor.

Bunu şu duruma bağlıyorum. Lambalara giden kablo hatlarının ince olması ve aynı noktadan beslenmesi nedeniyle ve zamanın verdiği malzeme yorgunlukları nedeniyle ( bu konnektör kablo birleşim ekleri v.s. ) fren lambası yüke verildiğinde akım çekmeye başlayınca kablo üzerindeki yük artıyor ve azda olsa bir voltaj çökmesine neden oluyor. Bu çökme lambalarda sönük yanma gibi bir etkiye neden oluyor.

Şahsi fikrim bu sizin yaşadığınız durumun bu olduğunu söyleyemem.

Kolay gelsin.
Böyle bir durumda acaba şase kablolarınımı güçlendirmek gerekiyor

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kablo ekleri şasekabloları ve sigorta kutusundaki ekleri kontrol etmek gerekiyor.

Birleşimlerde oksit ve korozyonda olabilir. iyi bakmak lazım
 

Forum istatistikleri

Konular
129,281
Mesajlar
924,957
Kullanıcılar
451,711
Son üye
ak48

Yeni konular

Geri
Üst