Eski hesap yöntemi değişti eski sistemde iletkenlik katsayısı bakır için 56 aleminyum için 35 kabul ediliyordu ve hattın reaktansi ihmal ediliyordu.Yeni uygulamada bu değerler bakır için 44.44 aleminyum için 27.77 oldu ve hattın reaktans değerleri de eklenerek hesaplama yapılmaya başlandı.
Eski hesap yöntemi değişti eski sistemde iletkenlik katsayısı bakır için 56 aleminyum için 35 kabul ediliyordu ve hattın reaktansi ihmal ediliyordu.Yeni uygulamada bu değerler bakır için 44.44 aleminyum için 27.77 oldu ve hattın reaktans değerleri de eklenerek hesaplama yapılmaya başlandı.
Abi benim anlamadığım bu kimyasal bir olay değilmi, katsayı sabit değilmi nasıl değişebilir.(kablo yapımında bakıra yada alüminyuma başka bir madde katmadıkları sürece )Sıcaklığa bağlı değişen bir katsayı değil diye biliyorum nasıl olabiliyor anlamadım.Daha önce bununla ilgili attığın emo yayınını okumuştum ama bunun dayanağı ne anlayamadım açıkcası.Yanlış anlama abi ben nasıl böyle birşey olabiliyor onu merak ettim.
Abi benim anlamadığım bu kimyasal bir olay değilmi, katsayı sabit değilmi nasıl değişebilir.(kablo yapımında bakıra yada alüminyuma başka bir madde katmadıkları sürece )Sıcaklığa bağlı değişen bir katsayı değil diye biliyorum nasıl olabiliyor anlamadım.Daha önce bununla ilgili attığın emo yayınını okumuştum ama bunun dayanağı ne anlayamadım açıkcası.Yanlış anlama abi ben nasıl böyle birşey olabiliyor onu merak ettim.
Kabloların dirençleri sıcaklığa bağlı olarak değişir.Kataloglarda verilen değerler 20 derece sıcaklık için geçerli değerlerdir.Eski hesapta tam yüke binmediği zaman sıkıntı çıkmıyordu.Yüklenme tam yüke ulaştığında hesaplanan değerler ile uygulamadaki değerler birbirini tutmuyordu.Bu nedenle değerler gerçek değerlere uyarlandı.
Kabloların dirençleri sıcaklığa bağlı olarak değişir.Kataloglarda verilen değerler 20 derece sıcaklık için geçerli değerlerdir.Eski hesapta tam yüke binmediği zaman sıkıntı çıkmıyordu.Yüklenme tam yüke ulaştığında hesaplanan değerler ile uygulamadaki değerler birbirini tutmuyordu.Bu nedenle değerler gerçek değerlere uyarlandı.
Tamamdır abi teşekkür ederim, linkin devamında yazıyomuş aslında sıcaklığa bağlı değişim tam olarak okumayınca böyle oluyor. Example - Change in Resistivity
Aluminum with resistivity 2.65 x 10-8 ohm m2/m is heated from 20 oC to 100 oC. The temperature coefficient for aluminum is 3.8 x 10-3 1/oC. The change in resistivity can be calculated as
Mevcut durumdaki beslemede de sorun var muhtemelen gerilim düşümü hesabı 185 lik kablo ve 150 kW yüke göre yetersiz siz buna 100 kW daha eklerseniz durum daha da kötü olur.Yeni gerilim düşümü hesabına yükün reaktif gücünü 250 kW güç üzerinden hesap ettiğimiz de 500 mm kare iletkenin bile gerilim düşümünü kurtarmadiğini görüyoruz.
@emodiyator hocam şuan toplam yükü 150kW 1x185 'lik besleme ile kullanıyorlarmış,tabi bu motorlar redüktörlü ,sürücülü de olabilir ve toplamda çok fazla akım çekmeyebilir bu durumda etkilemez mi? Bu yüzden yaklaşık bi 100-150 kW daha güç eklenmesi söz konusu yeni bir hatla halletmeye çalışıcaz .
@emodiyator hocam şuan toplam yükü 150kW 1x185 'lik besleme ile kullanıyorlarmış,tabi bu motorlar redüktörlü ,sürücülü de olabilir ve toplamda çok fazla akım çekmeyebilir bu durumda etkilemez mi? Bu yüzden yaklaşık bi 100-150 kW daha güç eklenmesi söz konusu yeni bir hatla halletmeye çalışıcaz .
Söylediğiniz sadece şu durumda geçerli olabilir ama çok zayıf ihtimal örnek verirsek toplam motor gücü 250 kw ise bunun 1/3 kadar motor millerinde yük varsa sorun çıkmama nedeni budur.İkinci bir hat ve uygun kesit kullanılmazsa sorun yaşamanız kaçınılmaz olacaktır.Sürücü ile motorun sürülmesi sadece kalkış akımının demerajının absorbe edilmesini sağlar yoksa daha az güç tüketimi söz konusu değildir.