Tamam o kısmı düzelteyim. Peki kullanmak istersek 8.2 uF aynı yerinde kalacak mı? ;
3.3 uF kondansatörün dünkü çizimde bobinden sonra pararlel olması gerekmiyor muydu?
Tamam o kısmı düzelteyim. Peki kullanmak istersek 8.2 uF aynı yerinde kalacak mı? ;
3.3 uF kondansatörün dünkü çizimde bobinden sonra pararlel olması gerekmiyor muydu?
22uF aynen yerinde kalacak. Bass kondansatörünün kullanımına göre 22uF'a ya 8.2 yi ya da 10uF'u paralel kullanacağız.
3.3uF bobinden sonra şaseye irtibatlıdır. Yani mid bobinine paraleldir.
O zaman 22 uF kondansatörün etrafına bir kondansatörlük daha alan açmam gerekiyor. Buraya şimdilik 8.2 uF eklenecek şekilde görseli düzenliyorum şimdi.
O zaman 22 uF kondansatörün etrafına bir kondansatörlük daha alan açmam gerekiyor. Buraya şimdilik 8.2 uF eklenecek şekilde görseli düzenliyorum şimdi.
Şuan bu şekilde olduğundan dolayı bu kısmı değiştirmiyorum o halde.
Güncellenmiş PCB tasarımını yeniden paylaşıyorum. Yolları olabildiğince genişlettim, böylece eleman büyük olsa bile montajında problem olmayacak. Montajda tek sorun oluşturabilecek malzemeler de dirençler gibi görünüyor. Yüksek W dirençlerin boyutları farklı olduğundan dolayı.
Bacaklarını bükerek yada dik monte ederek halledilir artık bir şekilde
Kabini yavaştan toplamaya başladım. Ön kapaktaki mid ve tizlerin deliklerini de açtıktan sonra ön kapağı monte edeceğim. Ondan sonra iç izolasyon kısmı var. Bu aşamaya geçtiğimde yeni fotoğraflar eklerim. İzolasyon bittikten sonra da crossover devresini monte edip kablolamaları yapıp büyük yan kapağı kapatacağım artık.
Arka çıkış port deliği 5 cm, iç rezonans deliği 2 cm, hoparlörlerin arkasında da 3 tane olmak üzere 12şer cm ölçüsünde delikler var.
Aslında işin en zor kısmını atlattım gibi.
Crossover için malzemeleri bekliyorum. Kartta ufak bir güncelleme yaptım dirençlerin montajı farklı olduğu için.
Bu esnada bir adet 3lü uzatma kablosunu mefta ettim Matkapların yüklünü kaldırmadı ve kablosunun bazı noktalarında delikler açıldı. Ama ben iyiyim sıkıntı yok
Ok ve LOK hatta KOK.
İzolasyon disiplini:
Yapıştırıcı olarak BALLY uygundur.
Önce tüm vinilexler parçalar halinde kesilir ve numaralandırılır. Hangi yüzeye geleceği şeklinde. Vinilexler öncelikli olarak bass hopların bulunduğu bölgelerde gereklidir. Her yüzey kaplanmalıdır.
2 Yüzeylere bally sürülerek bir süre beklenilir. 15-20dk sonra vinilex parçası yapıştırılırır.
Daha sonra ana izolasyon çaputları yapıştırılmalıdır.
Kabinin iç yüzeyi tamamen çaputlarla kaplanmış olmalıdır.
Suntanın vidalama işi sakat olduğu için uzun ve uygun vidalar ile vidalama izolasyon öncesinde yapılmalıdır.
Evet suntanın vidalarken çatlama patlama yapmaması için ince ve uzun vidalardan aldım onlarla vidalıyorum. Hatta çatlamasın diye vidalamadan önce ince uç ile bir kısmını delip sonra vidalıyorum.
Bazı fotoğraflarda plakaları planlama için öylesine koymuştum ama şuan montajlanmayan sadece ön, arka ve yan büyük plaka kaldı.
Deri malzemeyi her yüzey için ayrı kesmeyip uzun bütün parça şeklinde kesipte yapıştırabilirim. Kalın izolasyon malzemesini de raptiye gibi ufak çivilerle yapsam acaba basınçla atar mı ki? Denemek lazım.
Kondansatörler gümrükteymiş şimdi kontrol ettim. Artık oradan geçmesini bekliyorum. Bakalım neler olacak
Suntada raptiye sağlam olmayabilir. O yüzden yapıştırmalısın.
Deri malzemeyi bütün olarak yapıştırdığında kabinde şişkinlik yaratmazsa olur.
Yan plakalar en kritik yüzeylerdir. İyi tespit edilmelidir.