kayış kasnak yöntemi ile devir yükseltmek

Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
47
Merhabalar forumunuza yeni üye oldum , tam 6 aydır bir iş üzerince çalışıyorum fakat kayış kasnak sisteminde takıldım kaldım elektik konusunda bilgim iyidir fakat mekanik kısımda takıldım fazla bilgim yok fakat anlatılanları anlayabilecek seviyedeyimdir. 13 KW 3000 D/D bir alternatörü ,1 KW 3000 D/D ile A.S motor ile moturu zorlamayacak şekilde kayış kasnak yöntemi ile 13 KW lık motoru 3000 D/D ile çevirmek istiyorum, hangi ölçüler de kaç adet kasnak ile bunu yapabilirim, ufak bir şema ile anlatabilen olursa çok sevinirim, yani ben 1 KW A.S motorun 3000 D/D devir gücünü motoru zorlamadan kayıplarda dikkate alınarak 13 KW 3000 D/D gücü gibi kullanmak istiyorum fakat ne yaptıysam olmadı buradaki mekanikcierden destek aldım yine olmuyor 1 KW motor sürekli yanıyor bu motora fazla yük bindirmeden kayış kasnak yöntemi ile nasıl yaparım onu araştırıyorum yardımcı olabilen olursa çok sevinirim,
 
Merhaba. Bakın, ne yaparsanız yapın yine de çok olumlu bir neticeyi alabilmeniz mümkün olamaz, çünkü alacağınız güç 13 kW'a karşılık gelen elektrik gücünün karşılığı olan çok büyük bir mekanik güçtür veya çok büyük bir elektrik gücüdür. 1 kw'lık mekanik/elektrik gücünü de mekanik ve elektrik iç kayıplarıyla, net 1 kW'lık elektrik veya bunun mekanik çıkış gücü karşılığı olarak yine çok net alamazsınız, en fazla 0.85-0.90 kw'ı aktarımdaki mekanik kayıpları, elektrik iç kayıpları toplamı en asgaride iken alabilirsiniz. Böyle bir aktarımın yapıldığı asenkron motor- şarj dinamosu akuplesi örneklerini netten bulabilirsiniz, bunun uygulanmış örnekleri mevcuttur, ama mekanik gücün veya alınan bu elektrik gücünün 13 kat artırıldığı bir artırıcı/çoğaltıcı bir sisteme pek kolay rastlayamazsınız.

Çünkü böyle bir düzen (sistem) mümkün olabilseydi eğer, devri-daim makinesi belki kolayca yapılabilir, sn. emekli polis amiri Muammer Yıldız'ın devri-daim makinesi Türkiye Üniversitelerinde çekinilmeden ve rahatça sergilenir, dış medya veya dış ülkelerdeki üniversitelerde bunu sergileyip kabul ettirilmeye de çalışılmazdı.

Alınan enerji verilen enerjiye eşit olmayıp kayıplar nedeniyle hep daha azı olur, yani verim %100 veya %100'den hiçbir zaman daha büyük değil, hep daha azı (Kayıplısı) olur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Bakın, ne yaparsanız yapın yine de çok olumlu bir neticeyi alabilmeniz mümkün olamaz, çünkü alacağınız güç 13 kW'a karşılık gelen elektrik gücünün karşılığı olan çok büyük bir mekanik güçtür veya çok büyük bir elektrik gücüdür. 1 kw'lık mekanik/elektrik gücünü de mekanik ve elektrik iç kayıplarıyla, net 1 kW'lık elektrik veya bunun mekanik çıkış gücü karşılığı olarak yine çok net alamazsınız, en fazla 0.85-0.90 kw'ı aktarımdaki mekanik kayıpları, elektrik iç kayıpları toplamı en asgaride iken alabilirsiniz. Böyle bir aktarımın yapıldığı asenkron motor- şarj dinamosu akuplesi örneklerini netten bulabilirsiniz, bunun uygulanmış örnekleri mevcuttur, ama mekanik gücün veya alınan bu elektrik gücünün 13 kat artırıldığı bir artırıcı/çoğaltıcı bir sisteme pek kolay rastlayamazsınız.

Çünkü böyle bir düzen (sistem) mümkün olabilseydi eğer, devri-daim makinesi belki kolayca yapılabilir, sn. emekli polis amiri Muammer Yıldız'ın devri-daim makinesi Türkiye Üniversitelerinde çekinilmeden ve rahatça sergilenir, dış medya veya dış ülkelerdeki üniversitelerde bunu sergileyip kabul ettirilmeye de çalışılmazdı.

Alınan enerji verilen enerjiye eşit olmayıp kayıplar nedeniyle hep daha azı olur, yani verim %100 veya %100'den hiçbir zaman daha büyük değil, hep daha azı (Kayıplısı) olur. Kolay gelsin.

teşekkür ederim yorumunuz aydınlatıcı oldu 13 kat gücü yükseltmek mantığa sığmıyor haklısınız ben kayış kasnak sistemine şanjıman sistemindeki dişlileri de kullanarak belki olabilir düşüncesindeyim burada kullanılan dişliler 1,5 KW motorun miline binen gücü azaltacak düşüncesindeyiz daha denemedim ama olur mu deneyeceğiz A.S motorun milindeki yükü ne kadar azaltırsak 13 KW motordaki sabit devri yakalamamız kolay olur diye düşünüyorum buradaki dişli sistemi piyasadaki redüktörlü motor daki sisteme daha yakın bir sistem,mantığınız alıyormu acaba fikriniz nedir

piyasadaki redüktörlü motorlar yüke bindiğinde dişli sıyırıyor ama mantık güzel burada kullanılan dişli sistemini daha da kuvvetlendirirsek birşeyler olabilir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
teşekkür ederim yorumunuz aydınlatıcı oldu 13 kat gücü yükseltmek mantığa sığmıyor haklısınız ben kayış kasnak sistemine şanjıman sistemindeki dişlileri de kullanarak belki olabilir düşüncesindeyim burada kullanılan dişliler 1,5 KW motorun miline binen gücü azaltacak düşüncesindeyiz daha denemedim ama olur mu deneyeceğiz A.S motorun milindeki yükü ne kadar azaltırsak 13 KW motordaki sabit devri yakalamamız kolay olur diye düşünüyorum buradaki dişli sistemi piyasadaki redüktörlü motor daki sisteme daha yakın bir sistem,mantığınız alıyormu acaba fikriniz nedir

Hayır, bunu mantığım alıyor, ama sadece alternatör çıkış uçları tam boşta iken çok kolay olabilir. Ama sargı çıkış uçlarından elektrik alınmaya başlar başlamaz, alternatör şok etkisiyle hemen frenlenir, etkiye karşı bir tepkiyle, yani kendisini oluşturan kuvvete karşı ters yönde oluşan kendisini frenleme tepkisiyle. Boşta iken söylediğiniz gibi yataklanmalar az kayıplı olursa, uygun kayış kasnakla veya akuple olarak boşta belirli devirlere kadar çıkabilir, ama 13 kW gibi veya daha azını bile almaya çalışırken olanlar olur, altrenatör aniden duracak veya çok fazla yavaşlayıp durma noktasına kadar gelebilecektir.

Bu deney oyuncak 2 elektrik motoruyla (Fırçalı dc) yapılabilir örneğin. Birini daha küçük ve watt gücü düşük, diğerini onun 2-3 katı büyük ve watt değeri de 2-3 kat büyük seçerek millerini akuple edip (İkisinin miline ince plastik hortum geçirip birleştirip) küçüğünü dc akımla döndürürseniz, 2. olan ve 2-3 kat daha yüksek watt.'lı olanı yine boşta, yani elektrik çıkışı tam boştayken yüksek devirlerde dönebilir. (Çocukken denemiştim bizzat bunu) Ama 2.nin uçlarına birden bu gücü tam alan bir ampül bağladığınızda devir adeta hemen kesilir, lamba ilk anda parlak gibi, ama sonra çok sönük yanar. Güç yetmezliği veya verilenden daha çok güç almaya çalıştığınız içindir, bu oluşan durumu. Kolay gelsin.
 
Şu kuralı unutmayın bir güç kaynağına ne kadar güç verirseniz o güç kaynağından ancak o kadar güç alabilirsiniz redüktörün mantığı ise yüksek devri tork a çevirmektir 1kw motorla redüktör mantığıyla (13kw 1kw için oldukça büyük buyüzden mümkün olacağını sanmıyorum)13kw çıkış gücü alabilirsiniz ama bu sefer devir 3000d/d olmayacaktır ve buyüzden alternatör yine istenen voltajı vermeyecektir.
 
Temel mekanik mantığı der ki; Devir/güç çevriminde hareket küçük çaptan büyüğe geçerse devir düşer tork artar,büyükten küçüğe geçerse de devir artar ama tor düşer.

Siz hem devirle oynamayı hemde torkun düşmemesini istiyorsunuz ki bu mümkün değil ikisinden birinden mutlaka feragat edeceksiniz.

Bir makineden 3000 devirde mesela 100 NM tork alıyorsanız araya ne koyarsanız koyun ki bu işter kayış kasnak ister dişli ister planet sistemi ister cvt sistemi olsun yine 3000 devir çevirip bundan fazlasını alamazsınız hatta aynısını bile alamazsınız (kayıplardan dolayı). Sayın @binbaşı yazmış ben tekrar edeyim.Eğer çıkan enerji girenden büyük olursa zaten fizik kanunlarını yıkmış olur bedava enerjinin yolunu açarsınız.

Özetle sizin sistem 3000 devir/13 KW güç istiyorsa bunun karşılığı en az yine bu olmalıdır.1 KW dan 13kw ya ulaşmak için aradaki farkı bir şekilde beslemeniz gerek.Bu beslemede artı enerji girişidir yoksa aktarma sistemleri bunun çözümü değil.
 
Anlamanız için şöyle denebilir.Kayıplar hariç.
6,5 kw 6000 devir motor olsa bunu yarı yarıya kasnak ile deviri düşürsek 13 kw 3000 deviri buluruz.
 
teşekkür ederim, siz dedikten sonra aklıma bir şey geldi, alternatörü boşta 3500 D/D da çalıştıracağım
burada frekans artacaktır frekansı bir şekilde 50 HZ de sabit tutarız, 13 kW yükte çalışan bir altarnatöre max. 10 kw yük karşılar ve bu alternetör yüke bindiğinde devri dişli ve kasna yardımı ile min. 2950 D/D da sabit tutmaya çalışacağım burada önemli olan redüktörlü motorlarda ki gibi mil ucundaki yükü alarak kayış kasnak sistemi ile devir sayısını arttırıp sabit tutmaya çalışacağı bu şekilde hem rediktörlü sistem hemde kayış kasnak sistemi bir arada olursa sizce olma ihtimali nedir, yaptığım araştırmalarda bu her ikisini bir arada deneyen hiç olmamış

Teşekkür ederim herkese çok aydınlatıcı oldu fikirleriniz, kolay gelsin sizlere
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
129,060
Mesajlar
922,910
Kullanıcılar
451,333
Son üye
Buderusss

Yeni konular

Geri
Üst