Gökhan ın modelde yanlarda tek araba var gibi gözüküyor .
Rodoplunun çiziminde çift araba gözüküyor .
Kesinlikle mukayese edilemez , hele birde boydan fedakarlık edilip araları açılırsa.
Yanları genelde spindleyi tabla üzerinde tutabilmek adına geriye kavisli yapılır.
Ama şekilsizce.
En azından simetrik geometri ile biri öbürüne kapanır şekilde yani malzeme israf etmeden..
Öne arkaya tamam ya yanlarda ?
Sadece üst köprünün geniş tutulması ile alt şase ve tabla strok ölçülerinde yapılabilir...
----
Akyele artık şu millerden kurtulmanın zamanı gelmedi mi ?
3-5 kuruş ucuz olacak diye neleri feda ediyorsun ?
Motorları asla öyle millerle uzun civatalarla bağlamayın.
Silindirik kaplinler kullanın.
AL blokdan kolayca işleyebilirsiniz , illa hazırına para vermek gerekmez.
Mdf yetiyosa kesinlikle vida da gereksizdir.
Kremayer hem ucuz hem pratik hemde hızlıdır.
Bazı yerler kremayer hassas olmaz diye uydururlar , sallayın .
2 metresi 20-40 TL montajı kolay , pinyonun en ufağı 1/2 inch motor miline geçebilir ve en yüksek torku ve tabii en düşük devri alabileceğiniz kadar ufak mevcut , o haliyle bile 5mm vidadan hızlı olabilir.
Sadece 2-3 TL.
Tek kusuru toz olabilir , o da alta tablanın altına gizlenme ile kolayca önlenebilir...
4 eksen simultane işleri nasıl gidiyor solidmi power mi ?
Sana bir tüyo , rodoplu cad-cam yazılımlarında üstad , yakalayabilirsen elinden kaçırma.
--------
Motorları milleride çizsen iyi edersin sonra nasıl bağlayacağım mesnetleri sonlandırma rulmanları kaplinleri nasıl nereye sığdıracağım diye düşünmezsin.
Köprünün yüksekliğinden korkma.
Sadece spindle yerine basit bir nozul takarak 3D printer takılabilirsin...
Gerçi daha öncede yazdım.
Köprü ayaklarını sökülür takılır yap araya takoz koy gerektiğinde.
Tabii Z strokunu iyi düşünmen lazım.
Görüldüğü gibi sizi sınırlayan sadece hayallerinizdir.
Bırakın free takılsınlar .
Gördüklerinizi işin gereği sanmayın.
Tıpkı sizin gibi kendince bir şeyler yapanların hayalleri....
-----------
Hariçden gazel okumak ne kadar kolay ve zevkli bir bilseniz...