Kendi Yapımımız Isıtma Sistemi

elektrofizikci

Usta Üye
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
1,193
Puanları
181
Yaş
40
Merhaba Ustalar.
Bir arkadaşım kendi evi için bir ısıtma istemi yapmaya başladı. Şekil olarak sistem aşağıdaki resimdeki gibidir. Uzman olan arkadaşlarımızın katkılarını bekliyoruz. Daha nasıl verimli olabilir? Şuanki en büyük sıkıntımız Rezistansın çok ısınması. Biz şöyle tahmin ediyoruz: alt kısımdan gelen su basınçlı su ile karşılaştığından tüm kazan içinde hareket edemiyor, üst deki çıkış deliğine en yakın yerden yolunu tamamlıyor. Dolayısı ile kazanın bir kısmı ki bu da rezistansın olduğu yere denk geliyor rezistans ve bölgesindeki su çok ısınıyor, su tam anlamıyla değişmediğinden, akamadığından.

Sistemin tüketim olarak verimini şuan pek de düşünmüyoruz. Önemli olan çalışması diyoruz.

Sistem; gördüğünüz paslanmaz çelik kazan (3mm), 2500w rezistans, emniyet ventili, genleşme tankı, termik, devirdaim pompası, 3 adet petek, rezistansın termiği ve basınç swichinden oluşmakta.
 

Ekli dosyalar

  • isakalorifer.jpg
    isakalorifer.jpg
    77.5 KB · Görüntüleme: 108
Kendi aklımıza gelen bazı çözümler şöyle:
1. İç taraftan (kazanın içinden) 5 cm lik bir boru daha ekleyip, arka kısımlara da su gitmesini-çekilmesini sağlamak.
2.Devirdaim pompasının yönünü çevirmek veya kazanı ters çevirmek (başaşağı çevirmek)
 
Teşekkürler hocam. Soğuk su girişi altda. Ama rezistansı şuan alta alamıyoruz. Kazan başka bir projeye göre tasarlanmıştı, sonradan buna dönüştü. Kazanı çevirme fikrini de rezistansın altına alınması için düşündük. Tekrar teşekkürler...
 
Üstteki kırmızı nesne genleşme kabı ise pozisyonu yanlış. Genleşme kabı pompa alıcısına bağlı olmalı, pompa çıkışı kazana girmeli. Kazan çıkışı ise peteklere gidecek. Hava alma sistemi koymayı unutmayın..
 
Sistem şuan halihazırda çalışırken size ısı sağlayabiliyormu ?

1 yıl kadar önce bir yakınım benzer bir sistem ile Elektrik kullanarak kalorifer sistemi yapmayı düşünmüştü.
İstediği petek sayısı, petek boyutları( peteklerin kaç kalori ısı enerjisine ihtiyaç duyduğu) gibi kriterler ile termodinamik formülleri kullanarak bazı hesaplamalar yapmıştım. Şuan net aklımda değil ama peteklerin ihtiyaç duyduğu ısı enerjisini karşılayabilmek için oldukça yüksek (20 kW civarı idi sanırım) güçte rezistans kullanmak gerekiyordu. İşletme maliyeti çok pahalıya geleceği için vazgeçmişti. ( Bu hesap 2+1 bir ev için yapılmıştı.)

1kW/h kabaca 860 Kcal/h enerjiye karşılık geliyor
yani elinizde 2150 Kcal/h lik ısı enerjisi var mevcut rezistans ile.

Ek olarak piyasada satılan yağlı radyatörler var, bunların güçleri de 2-2,5 kW aralığında. En iyi halleri ile bir odayı ısıtabiliyorlar. Sizin elinizdeki ısıtıcı gücü de bu seviyelerde olduğundan en iyi ihtimallerde bir odayı ısıtabilirsiniz. ( Verim %95 seviyelerinde olsa bile, ki sistemde bir sürü ek malzeme olduğundan verim de düşecektir.)

Madem ki tüketim verimini düşünmüyorsunuz, 7,5 kW güçte olan ani su ısıtıcı rezistansları ile bir deneme yapabilirsiniz bence.
 
Hidrofor küresi soğuk su için sıcağa dayanmayabilir Ümit, şu parçaladığın kombilerin parçalarını kullanmanı tavsiye ederim, hatta kenarda yatan varsa direk onu kullan sadece yanma odasıyla eşanjörü filan bununla birleşmeli resimlerden elinin altındaki kombiden parçaların birleşimini çalışma mantığını gözden geçir burdan tek resimle yardım zor olucak başarıları dilerim.
 
bilgisayarageçincd konuya bende dahil olayım. Birkaç onerim olacak.
 
Tekrar merhabalar arkadaşlar..

Aşağıdaki resimde bir hızlı ışıtıcılı şofbeni görüyorsunuzdur. Büyük ihtimal sayın @elektrofizikci kardeşim sökmüş olduğunu tahmin ediyorum. Solda ısıtıcı içerisindeki rezistansı görüyoruz. Sağda ise ısıtıcının komple içini.

Soldaki resimde soğuk su giriş ve sıcak su çıkış noktalarını kırmızı ve mavi işaretle işaretledim.

Soğuksu alttan giriyor komple rezistans ile temas ediyor. İşin püf noktası kırmızı ile çizdiğim aslında çıkış hattında bulunan bir krom boru. Komple rezistansın içinden geçip üst noktadan çıkış alıyor. Bnun bir kaç nedeni var.

1- Soğuk su alttan girdiğinde rezistansla en çok yüzey teması sağlıyor. çıkış üstten olduğu için soğuk su rezistans halkaları ile temas sağlayarak yukarıya kadar ilerliyor.
2- Çıkış hattındaki boru ise son ısıtmayı sağlıyor. Rezistansın içinden geçerek çıkıyor.
3- Sağda gördüğümüz krem rengi tüpün içinde rezistans bulunmaktadır. Hacim olarak rezistanstan çok fazla değil. Nedeni suyun rezistans ile temas etmeden geçip çıkışa gitmesini sağlamak.

Burada asıl amaç olabildiğince ısı transferini sağlamaktır.

Yaptığınız ısıtıcı gayet başarılı bir proje olmuş. Biz ısıtma yada soğutma sistemlerinde suyu ısıtırken yada soğuturken sirkülasyon pompalarını mutlaka ısı kaynağına harekete geçirecek şekilde kurarız. Yani sisteminizde pompa suyu önce ısıtıcıya basacak sonrasında sisteme dağılacak.

Elbetteki hava alma mutlaka en üstte olmalı. Bahsettiğiniz gibi mutlaka emniyet ventili basınç prezostatı yüksek sıcaklık limitleri gibi uygulamalar resmettiğiniz şekilde uygun.

Rezistansın aşırı ısınması sizinde gözlemlediğiniz üzere yeterli ısı transferi sağlanamamasından dolayı olduğunu düşünüyorum. burada yapılması gereken pompa yeteri kadar sirkülasyon sağlıyormu bu kontrol edilmeli. Eğer pompa ve tesisatta sorun yok devirdaim tamam ise ısıtıcı kazanına bakılmalı.

Bazı akümülasyon tanklarında eşit karışımı sağlamak için tankın içinde bölücü perdeler olup rezistans adedi arttırılarak ısı transferi sağlanıyor. bununla ilgili de bir resim çizip eklerim birazdan. Rezimdeki tank büyük ve su rezistans ile yeteri kadar temas etmediği için su giriş ile çıkış arasında kısa devre yapıp gidiyor ve rezistansın ısısını alamıyor gibi görünüyor.

Kolay gelsin.

maxresdefault.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,176
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m
Geri
Üst