Öncelikle herkese selam Telekom saha ekibine derdimi anlatamadığım bir sorunum var size onu aktarmak istiyorum umarım bir çözüm bulabilirim :/ 8 aydır sorunsuz bir şekilde kullandığım 75 Mbps VDSL hattım var fakat son 2 haftadır SNR marjin değeri 10'dan 0'a düşüp hat sürekli gidip gelmeye başlıyor. 3.4 olan hat zayıflaması ise 12 13'lü değerlere çıkıp 75 Mbps olan internet 15 20 Mbps hızlara düşüyor. Arıza kaydı açtım saha ekibi geldi port değişikliği yaptığını söyledi ve dairedeki ekleri baştan yaptı gitti. Sorun 1 günlüğüne düzeldi fakat ertesi gün tekrar aynılarını yaşamaya başlayınca sorunu kendim araştırmaya başladım. Denediğim şeyler sırasıyla şöyle.
1- sıfır modem aldım.
2-bütün ekleri yak 1 ile izole ettim.
3-daireye gelen kablo çiftinde sorun olabilir diye diğer renk kablo çiftine geçtim.
4-ankastredeki kabloyu yeniden çaktım.
Şöyle ki bunları yapınca hat tekrardan 1 günlüğüne düzeldi fakat ertesi gün sorunlar devam etti. Bende kabloyu kesince hattın düzeldiğini fark ettiğim için kablolardaki yak 1 ekleri söktüm bakırı açık bir şekilde bıraktım hat her bozulduğunda kabloları birbirine değdirip kısa devre yapıyorum ve sorun 1 günlüğüne düzeliyor. Merak ettiğim şey hattı kısa devre yapınca ne resetleniyor da bu hat 1 günlüğüne düzeliyor? Saha ekibi geliyor kabloyu kesip ölçüm cihazına takıyor haliyle iyi değerler görüp sorun bizde değil diyor ben bu adamlara kabloyu kesince veya birbirine değdirince sorunun 1 günlüğüne çözüldüğünü nasıl anlatacağım?
Benzer bir sorun bende de vardı. Sorunu bina içi tesisata atmışlardı. Harici kablo çektim sorun aynıydı. Sonra aklıma DSL desteğini kesip fibere geçmeye zorlamak için hızı düşürdükleri şüphesi oluştu! O arada da binamıza fiber alt yapı çekilmişti. Aynı şartlarda fibere geçmeyi teklif edince fibere geçtim. Fakat söylendiği gibi şu an sözde 100mb/s hızında (hıza kadar diyelim) internet kullanıcısıyım ama beşte birini bulsam öpüp başıma koyacağım. Bunda alt yapı hatlarının berbat durumu da etki ediyor. Fiber kabloları döşeyenlerin kabloları ne hale getirdiklerini gördüm. Sizde de muhtemelen bir grup altına hatları topluyorlar, kabloyu sök tak yapınca bir şekilde o gruptan ayrılıyor sonrasında tekrar gruba alıyorlar diye bir senaryo aklıma geliyor!?
Teknik ekibe aynı şekilde uygulamalı göstermeniz gerekiyor. Ayrıca bu hızı günün birkaç ayrı zaman diliminde kablosuz değil de ethernet üzerinden kablo ile modeme bağlantılı bir bilgisayarla ölçmelisiniz. Etrafınızdaki kablosuz yayınlar bağlantınızı etkileyecektir!
Maalesef servis sağlayıcıların sözüne güvenilmiyor, az yatırımla "çok iş" yapmaya kalkıyorlar. Herkesin sıkıntısı bu, söz verdikleri hıza bir türlü çıkılamıyor, problem aşırı trafikten de olabiliyor.
Öncelikle bina içi kablonuzu ayırarak test emnenizi tavsiye ederim. Yani kabloda yüksek empedansta dahi bir kaçak olmayacak. Daha sonra yeterli sabrınız ve ingilizceniz varsa aşağıdaki linkten derdinize benzeyen kısmı test edebilirsiniz.
Link oldukça açıklayıcı, Cisco nun, biraz zaman ayırmanız gerekecek, ancak bu bilgilerle başka problemleri düzelten arkadaşlar oldu.
Kolay gelsin
Benim evde de VDSL var. SNR değeri 10 dB ise o hat en fazla 50 Mbit/s kaldırır. 75 MBit/s için daha iyi bir SNR değeri gerekli. Teknik desteği arayıp hızı 50 MBit/s ye düşürürsen problem muhtemelen çözülecek.
Benim hatta da SNR 10 dB gibi, Hat hızı 50 MBit/s ye ayarlı ve randımanlı çalışıyor.
Benim evde de VDSL var. SNR değeri 10 dB ise o hat en fazla 50 Mbit/s kaldırır. 75 MBit/s için daha iyi bir SNR değeri gerekli. Teknik desteği arayıp hızı 50 MBit/s ye düşürürsen problem muhtemelen çözülecek.
Benim hatta da SNR 10 dB gibi, Hat hızı 50 MBit/s ye ayarlı ve randımanlı çalışıyor.
Diğer adreste yıllarca 6 SNR ile 102 MBPS kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Telekom aradaki kabloyu tamamen değiştirdi sorun düzeldi. 9 snr 89 Mbps geliyor şuan.